Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Voor het eerst in lange tijd dat
Ik echt weer Geintreseerd ben in een nieuwe synth.
Ook mooi dat dit geen bak gaat zijn die iedereen kan/gaat
Kopen. Wat een specs en eventide fx. Dit moet klinken. Erg benieuwd.
 
Je betaalt een hoop voor het merk. Als hij kan klinken als een Memorymoog maar betrouwbaar is, dan zullen veel liefhebbers geïnteresseerd zijn.
Het is appels met peren vergelijken, maar je kan ook twee REV2's kopen. Dan ben je goedkoper uit.
 
Nou, dit vind ik de meest interessante aankondiging (nou ja, gerucht, maar klopt precies met de berichten die ik zelf ook al had gehoord) van de afgelopen jaren. Maar welke van mijn twee kinderen zal ik verkopen? Of gewoon allebei?
 
Super vette specs en lijkt wel een kans hebber voor een van de mooiste poly's ooit gemaakt. In het rijtje cs80, jp8, a6 andromeda.
Ben benieuwd hoe die klinkt. Maar verder dan demo's luisteren zal het nooit komen.

Wellicht komt er een 6 voice voor 3000 euro :)
 
Ben erg benieuwd. Mits dit waar is zal het inderdaad de mother of all Poly's zijn ga ik van uit.
Een echt vlaggenschip. Zo benieuwd. Ook naar de technology. Zou best eens deels FPGA kunnen zijn.
 
Zocht naar een foto.. Is niet te vinden. Ben benieuwd hoe er uit ziet,.
 
Bij elke regel die ik las werd ik bang voor de prijs en jawel, dit zal inderdaad bij filmpjes op youtube blijven helaas. Specs zien er wel vet uit.
 
Eindelijk weer een premium product ! Go Moog ! Nieuwe synths in het topsegment (qua specs) zijn dun gezaaid. Wel gelijk beginnen met sparen..
 
ZIjn de brieven en foto's ook los te koop?
 
In het prijsrijtje van Waldorf Quantum,nonlinear labs c15,prophet X?
 
In het prijsrijtje van Waldorf Quantum,nonlinear labs c15,prophet X?

Zoals vermeld 6000 dollar voor de 8 voice en 8000 voor de 16 voice. Dus nog wel een tikje duurder dan dat rijtje....
 
En dan komt de BTW er nog op en invoerrechten en transportkosten en een marge voor de importeur en reseller...
 
Back
Top