Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Het zal van het geluid afhangen. Het geluid zal een behoorlijk diepe indruk moeten maken, want ik lees en hoor her en der veel klachten over de prijs. Moog moet zijn hand ook niet overspelen. Als dit project faalt. kan dat andermaal het bankroet van Moog inluiden.
 
Mooie bak. Is een 8 voice ook uit te bereiden naar 16 voice later?
 
Prijzen hier zouden 6699 en 8699 kunnen worden, onder voorbehoud, niet heel weinig dus.

Da's wel een forse naaipremie bovenop de US prijs dan, want zelfs met 21% BTW + 4% invoerrechten (en dat is volgens mij al een hoge schatting) zou $7.500/€6.500 de max moeten zijn voor het 8 voice model. De 16-voice prijs komt beter overeen.
 
Ja, het is nooit goed he :) Maar goed, Moog heeft overduidelijk een compromisloze synth gebouwd en daar mag je dan ook voor betalen. Ik vind de prijs niet onrealistisch (zeker niet als je kijkt naar eerdere Moog "premium" producten als de Voyager en de Model D reissue die ondanks dat ze monosynths zijn toch nog meer dan de helft van de 8 voice kostten) alleen ligt het helaas wel een beetje buiten de range die ik normaliter bereid zou zijn neer te leggen als thuis hobby prutser. Eigenlijk vond ik de OB-6 en Prophet 6 voor persoonlijk gebruik al decadent :D Neemt niet weg dat ik er evengoed 1 wil hebben natuurlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Iets om in het achterhoofd te houden is dat een 8 voice niet later te upgraden is naar 16 voice
 
Dat is goed om te weten! Ook een marketingtruc natuurlijk want de behuizing is dezelfde.
 
ik begrijp niet het verschil met de dollarsprijs ...
volgens mij is een dollars veel minder waard als een euro, dus als ik de dollars adviesprijs ( 8000 incl, maar wordt straatprijs wrs 7500 ) omzet naar euro's en daar 4 % bij tel ( invoertax) dan kom ik toch niet bij een adviesprijs van 8699 euro uit ??, 8000 incl, dollars komt overeen met nog geen 7000euro...
 
Je vergeet wellicht de BTW? Aangezien de salestax in de US in elke staat anders is zit deze nooit in een genoemde dollar prijs. Daarnaast is de sales tax/btw in de US doorgaans veel lager (< 9%) dan de Nederlandse 21% en bij ons moet er dus nog gewoon 21% bij opgeteld worden en dat tikt behoorlijk aan....
 
Laatst gewijzigd:
Gewoon kopen op afbetaling en genieten van de mooie sounds terwijl je 3 jaar iedere dag macaroni moet eten om hem af te betalen.
 
ik begrijp niet het verschil met de dollarsprijs ...
volgens mij is een dollars veel minder waard als een euro, dus als ik de dollars adviesprijs ( 8000 incl, maar wordt straatprijs wrs 7500 ) omzet naar euro's en daar 4 % bij tel ( invoertax) dan kom ik toch niet bij een adviesprijs van 8699 euro uit ??, 8000 incl, dollars komt overeen met nog geen 7000euro...

Dit is al zo lang het geval dat ik niet snap dat dit nog mensen verbaast.
 
Misschien een reisje naar de VS om hem persoonlijk op te halen? Doos openmaken, krasje op de behuizing zetten en mee terugnemen...

In Nederland zijn ze bij de douane ook niet op hun achterhoofd gevallen... Als je dan gepakt wordt, komt er bovenop de 21% BTW en 4% invoer nog een leuke boete bij.....

JurgeN
 
Ow leuk een synth van Moog voor 8000,- en je kan hem al bestellen maar nog geen enkele demo online. Nee je mag geilen op specs en het lelijke ding op plaatjes aanschouwen.
Wat een elitaire kut release. Behringer clone die bak!
 
Hoop gezeur over de prijs, vanaf een paar duizend euro voor een synth maakt het vrij weinig meer uit eigenlijk, een paar honderdjes of duizendjes meer, duur is het toch, in die range heeft iedere serieus geinteresseerde het geld er toch wel voor.
 
Ow leuk een synth van Moog voor 8000,- en je kan hem al bestellen maar nog geen enkele demo online. Nee je mag geilen op specs en het lelijke ding op plaatjes aanschouwen.
Wat een elitaire kut release. Behringer clone die bak!

Sweetwater heeft al gelekt, Moog wilde dit wellicht nog niet, maar in deze tijd van bewust lekken en hypen en virale rommel weet ik het ook niet meer. Als het al echt officieel was stond 'ie daar wel op de site, en dat is nog niet het geval.

Sowieso is het met demo's op de Moog site redelijk mager gesteld. 1 of 2 Youtube-linkjes kun je krijgen. Dan liever iemand die 'm unboxt en 1 uur lang er mee zit te pingelen. Volgens mij doet Marc Doty ook geen Moog-demo's meer geven, dus laten we hopen dat MusicTrack 'm snel krijgt.

Elitair? Mwa, nee, gewoon niet helemaal slim aangepakt. Of juist wel - any publicity is good publicity.
 
Sweetwater heeft al gelekt, Moog wilde dit wellicht nog niet, maar in deze tijd van bewust lekken en hypen en virale rommel weet ik het ook niet meer. Als het al echt officieel was stond 'ie daar wel op de site, en dat is nog niet het geval.

Sowieso is het met demo's op de Moog site redelijk mager gesteld. 1 of 2 Youtube-linkjes kun je krijgen. Dan liever iemand die 'm unboxt en 1 uur lang er mee zit te pingelen. Volgens mij doet Marc Doty ook geen Moog-demo's meer geven, dus laten we hopen dat MusicTrack 'm snel krijgt.

Elitair? Mwa, nee, gewoon niet helemaal slim aangepakt. Of juist wel - any publicity is good publicity.

Sweetwater lekt zoiets niet met opzet, was het per ongeluk gebeurd dan was het meteen van de site lijkt mij.
Moog is verder net als elk ander populair bedrijf en knalt er behoorlijk wat reclame spotjes uit via Youtube etc. (zie voorgaande product releases)
Juist de Moog liefhebbers schreeuwen om een poly bak van Moog en moeten het nu doen met een verkooppraatje van een winkel zonder daadwerkelijk te horen hoe dit instrument klinkt. :stupid
 
Ik ben wel blij met een echt goede nieuwe polysynt , het is een uitdaging maar tot nu toe komen alle verwachtingen uit
het is een instrument waarvan je mag verwachten dat ie 20 jaar lol oplevert
 
Back
Top