Pulsar-23

Soma Laboratory, makers van de Lyra 8, hebben een prototype klaar van hun nieuw euh ding. :)
De Pulsar-23 is een drummachine / ritmische synth met een modulaire structuur (met veel patchmogelijkheden), ingebouwde loopers en een mogelijkheid tot 'externe circuitbending'. Maar vooral : wat een klank! Te koop vanaf eind 2018.

 
https://www.youtube.com/watch?v=Fp6vDeSEVHE

Grappig om de door mij zeer gewaardeerde gear-reviewer Stimming voor het eerst overwhelmed te zien door een apparaat. Dat zal voor sommige potentiële kopers afschrikwekkend zijn en voor anderen juist heel positief. Het is misschien ook geen instrument om te reviewen na een week of twee. Een viool kun je ook niet zo snel leren spelen. Benieuwd naar de ervaringen van de eerste synthforum-kopers!
 
Grappig om de door mij zeer gewaardeerde gear-reviewer Stimming voor het eerst overwhelmed te zien door een apparaat. Dat zal voor sommige potentiële kopers afschrikwekkend zijn en voor anderen juist heel positief. Het is misschien ook geen instrument om te reviewen na een week of twee.

Zekers een leuke review die heel goed laat zien wat voor apparaat het is, ik wordt bij elke review weer enthousiast, dat zegt wel iets voor mezelf.
Geinig ook dat ie na een tijdje enigzins onzeker zegt dat ie niet weet of ie hier mooie geluiden mee gaat maken en een paar minuten later allerlei waanzinnige sounds maakt.
Ik vind het ding qua geluidskwaliteit in ieder geval te gek, loads of character, echt een doos vol verrassingen.
De geluiden die ik hoor brengen meteen herinneringen aan oude scenes van duikboten, fifties science fiction films, oude fabrieken enz en het enigste wat ontbreekt is dat ie niet radioactief wordt tijdens gebruik. :D
Lijkt mij dat ik hier helemaal mee kan verdwalen dmv allerlei happy accidents in ieder geval, wat een ding! :okdan:
Ben het wel met 'm eens dat een goed filter op de BD wel lekker was geweest, maar ja je kan niet alles hebben nietwaar?
Blijft over de vraag of je 'm koopt voor die dikke 1700 euro of ga je voor wat modular waarmee je weer makkelijk kan veranderen na een tijdje?
Ik weet 't nog niet maar spannend is ie absoluut wat mij betreft.
 
Zekers een leuke review die heel goed laat zien wat voor apparaat het is, ik wordt bij elke review weer enthousiast, dat zegt wel iets voor mezelf.
Geinig ook dat ie na een tijdje enigzins onzeker zegt dat ie niet weet of ie hier mooie geluiden mee gaat maken en een paar minuten later allerlei waanzinnige sounds maakt.
Ik vind het ding qua geluidskwaliteit in ieder geval te gek, loads of character, echt een doos vol verrassingen.
De geluiden die ik hoor brengen meteen herinneringen aan oude scenes van duikboten, fifties science fiction films, oude fabrieken enz en het enigste wat ontbreekt is dat ie niet radioactief wordt tijdens gebruik. :D
Lijkt mij dat ik hier helemaal mee kan verdwalen dmv allerlei happy accidents in ieder geval, wat een ding! :okdan:
Ben het wel met 'm eens dat een goed filter op de BD wel lekker was geweest, maar ja je kan niet alles hebben nietwaar?
Blijft over de vraag of je 'm koopt voor die dikke 1700 euro of ga je voor wat modular waarmee je weer makkelijk kan veranderen na een tijdje?
Ik weet 't nog niet maar spannend is ie absoluut wat mij betreft.

Die review met Stimming kan ik ook waarderen. Wat koop je eigenlijk voor 1700,- in Eurorack dat je met een Pulsar 23 zou kunnen vergelijken?
Nadeel van deze bak is wel dat wat je maakt niet opnieuw kan creëren. Veel te complex maar dat nadeel heeft ook weer zijn charme. Veel samplen dus.
Dit is mijn favorite drumdoos momenteel alleen wacht ik nog even in de hoop dat de prijs wat zakt.
 
Soma-Labs-Pulsar-23.jpg


Gelukkig ook in andere kleuren dan oranje verkrijgbaar. Zwart bijvoorbeeld. :{
 
Zekers een leuke review die heel goed laat zien wat voor apparaat het is, ik wordt bij elke review weer enthousiast, dat zegt wel iets voor mezelf.
Geinig ook dat ie na een tijdje enigzins onzeker zegt dat ie niet weet of ie hier mooie geluiden mee gaat maken en een paar minuten later allerlei waanzinnige sounds maakt.
Ik vind het ding qua geluidskwaliteit in ieder geval te gek, loads of character, echt een doos vol verrassingen.
De geluiden die ik hoor brengen meteen herinneringen aan oude scenes van duikboten, fifties science fiction films, oude fabrieken enz en het enigste wat ontbreekt is dat ie niet radioactief wordt tijdens gebruik. :D
Lijkt mij dat ik hier helemaal mee kan verdwalen dmv allerlei happy accidents in ieder geval, wat een ding! :okdan:
Ben het wel met 'm eens dat een goed filter op de BD wel lekker was geweest, maar ja je kan niet alles hebben nietwaar?
Blijft over de vraag of je 'm koopt voor die dikke 1700 euro of ga je voor wat modular waarmee je weer makkelijk kan veranderen na een tijdje?
Ik weet 't nog niet maar spannend is ie absoluut wat mij betreft.

Zeker eens! Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit of het bij mij past, maar interessant is hij absoluut. Sowieso goed dat dit soort apparaten gemaakt worden; ik kan me zomaar voorstellen dat we een aantal van de beginselen ervan over vijf jaar terug gaan zien in iets minder complexe (en misschien wat minder prijzige?) bakken. Zo gaat de technologie vooruit in plaats van telkens weer nieuwe variaties op hetzelfde voort te brengen. Dank aan Vlad dus :)
 
ik vind dit wel een vet ding hoor. blijft de vraag of je er idd makkelijk wat meer uithaalt dan alleen moeilijk kijken subsidie shit. gestoord apparaat. wel duur voor een geintje, maar niet voor wat er allemaal in zit lijkt me, vergeleken met modular. zou zomaar es kunnen dat ik die in een opwelling toch koop. zit er al een tijdje mee te flirten en als er meer real use video's uit gaan komen wordt dat niet minder vrees ik
 
Ik heb m nou een tijdje staan en gebruik m tot nu toe op een vrij simpele manier. Trigger m alleen met midi (of trigger in vanuit m'n modular soms). Gewoon de basis sound vind ik al vet. Beetje moduleren en klaar ben je. Wel wat duur voor 4 geluiden als je'm gebruikt als ik maar fuck it. Kan best zijn dat ik er in de toekomst wat dieper op in ga, dan heb ik nog wat te doen later.

Op m'n laatste album staan wat tracks waar hij, op bovenstaande manier gebruikt, in zit. Zo uit m'n hoofd zijn tracks 3, 6 en 9 met de Pulsar: https://kosmob0t.bandcamp.com/album/timedrip
 
Nadeel van deze bak is wel dat wat je maakt niet opnieuw kan creëren. Veel te complex maar dat nadeel heeft ook weer zijn charme. Veel samplen dus.

Ik vind dat juist een voordeel andeers zit je al gauw weer met dezelfde sound.
Juist door het te moeten zoeken naar die sound die je twee weken geleden had en niet meer precies weet hoe kom je op allerlei zijwegen terecht met allerlei happy accidents, da's toch kicken?

Ik heb m nou een tijdje staan en gebruik m tot nu toe op een vrij simpele manier. Trigger m alleen met midi (of trigger in vanuit m'n modular soms). Gewoon de basis sound vind ik al vet. Beetje moduleren en klaar ben je. Wel wat duur voor 4 geluiden als je'm gebruikt als ik maar fuck it. Kan best zijn dat ik er in de toekomst wat dieper op in ga, dan heb ik nog wat te doen later.

Lekker man dat je 'm hebt staan, dan was je snel met bestellen in ieder geval.
Volgens mij raak je de eerste jaren niet uitgekeken op dit ding, daar ga je nog lekker lang plezier van hebben. :okdan:
Heb ff geluisterd maar je herkent 'm meteen in ieder geval, klinkt lekker zo.
 
Laatst gewijzigd:
Zo gaat de technologie vooruit in plaats van telkens weer nieuwe variaties op hetzelfde voort te brengen. Dank aan Vlad dus :)

Ik ben geen electrotechneut dus misschien heb ik het mis maar als ik dat ding bekijk heb ik juist het gevoel dat er niet zulke baanbrekende, nieuwe technogie in zit maar dat het meer een benadering/zienswijze van een modulaire drumbox/looper is waar anderen nog niet aan gedacht hebben.
Ik heb al 'ns eerder gepost dat het me eigenlijk verbaast dat er niet eerder iemand met een soortgelijke bak is gekomen, misschien moet je daar nou net Vlad voor zijn?
En welke onderdelen van welke merken hij precies erin gestopt heeft weet ik niet maar dat het goed klinkt is wel zeker.
 
enig idee iemand hoe lang die wachttijden zijn? heb een preorder mail naar soma gestuurd, maar geen bericht verder oid. eigenlijk moet ik m NU al snap je :D
 
eigenlijk moet ik m NU al snap je

Dat gaat opeens wel heel snel met je. ;)
Ik kijk maar niet teveel, dat scheelt een boel geld in ieder geval want ook ik kan heel enthousiast worden als ik vaak kijk en luister.
Ik heb wel begrepen op Gearslutz dat er best wel wat preorders zijn dus ben bang dat je nog wat geduld nodig hebt.
Of misschien dat Koediman omdat ie toch alleen maar simpele dingen ermee doet 'm over een paar weken te koop aanbiedt. :D
 
ik heb een tijd terug dat din gal bijna gepreordered, had ik t maar gedaan ghehe. ik dnek niet dat ik basimilus en manis iteritas nog nodig heb als deze er is. kan nog wel wat meer modular spul missen, dus dit is perfect te verantwoorden :D
 
Gaaf ding maar vind het persoonlijk nog steeds veel te duur voor wat het is,als je het als live performer aankoopt is het wel een geschikte investering denk ik,maar voor studio werk kan je zelfde resultaten bekomen en meer voor minder geld.
 
Ik ben geen electrotechneut dus misschien heb ik het mis maar als ik dat ding bekijk heb ik juist het gevoel dat er niet zulke baanbrekende, nieuwe technogie in zit maar dat het meer een benadering/zienswijze van een modulaire drumbox/looper is waar anderen nog niet aan gedacht hebben.

Dat denk ik ook, net als in het geval van de Lyra-8. Als je kijkt naar de schema's van de laatste, dan zie je dat de afzonderlijke delen weinig revolutionair zijn, maar de combinatie ervan is wel op een leuke manier gedaan zodat het een instrument in z'n geheel minder gebruikelijk is dan andere op de markt.
 
Dat denk ik ook, net als in het geval van de Lyra-8. Als je kijkt naar de schema's van de laatste, dan zie je dat de afzonderlijke delen weinig revolutionair zijn, maar de combinatie ervan is wel op een leuke manier gedaan zodat het een instrument is dat minder gebruikelijk is.

Wist je dat de Lyra gebaseerd is op oudere apparaten uit de sixties uit het Oostblok toen men wilde proberen manieren te vinden om met walvissen te communiceren?
Althans; dat is lang voordat ie te koop was het verhaal wat in de rondte ging, ik heb er indertijd nog een topic aan gewijd.
 
Wist je dat de Lyra gebaseerd is op oudere apparaten uit de sixties uit het Oostblok toen men wilde proberen manieren te vinden om met walvissen te communiceren?

Nee, dat was niet in me opgekomen toen ik naar die schema's keek. :D Maar leuk verhaal, ik hoop eigenlijk dat het een beetje waar is. :)
 
Nee, dat was niet in me opgekomen toen ik naar die schema's keek. :D Maar leuk verhaal, ik hoop eigenlijk dat het een beetje waar is. :)

Dit was ooit de introductie indertijd van de Lyra-4 en daar kwam ik het verhaal voor het eerst tegen;



In de sixties had je ook een antropologenstel en John C Lilly die experimenteerde met dolfijnen, daar hebben ze toen een villa aan de oceaan voor gebouwd met een bassin wat ze open konden zetten zodat de dolfijnen naar binnen konden zwemmen.
Dat ging wel erg ver, zelfs zover dat een medewerkster op een gegeven moment met die dolfijn ging slapen en dat dier zelfs bevredigde in de hoop een steeds beter en intiemer kontakt te krijgen.
Toen de regering dat hoorde werd alles stop gezet;

 
Laatst gewijzigd:
Gaaf ding maar vind het persoonlijk nog steeds veel te duur voor wat het is,als je het als live performer aankoopt is het wel een geschikte investering denk ik,maar voor studio werk kan je zelfde resultaten bekomen en meer voor minder geld.

een mad scientist vibe voor snobs dus. ideaal wat mij betreft
ik ben even benieuwd wat er dan zo duur aan is.. als je t vergelijkt met eurocrack toch he-le-maal niet of wel dan.
 
Back
Top