Propellerhead doet VST/AU !!!

Propellerhead breekt los ! Hun Europa synth verkrijgbaar als VST en AU.

https://www.propellerheads.se/europa

europa.ed32da5583cd.png


Dit is wel een enigzins bijzondere ontwikkeling gezien hun werkwijze de afgelopen 20 jaar, sinds de geboorte van Reason, het ontwikkelen van een eigen pluggin formaat, het (onverwachts) ondersteunen van VST tot nu het zelf naar buiten treden met hun flag ship softsynth :okdan:
 
Nu dat ik weet hoe ik VST3 plugins in Maschine kan laden, ga ik mij toch maar eens in RE’s verdiepen. Hopelijk komt er weer een 50% kortingsactie voor Reason 11 Intro dat tov Reason 2.5 (mijn laatste versie) in sommige opzichten zelfs een upgrade is. Met Intro zou je ook RE’s in de Rack Plugin moeten kunnen gebruiken, toch?

Reason 2.5 !!!! :P dan staat je heel wat te wachten als je die gewend bent. Ik stapte zelf in met Reason 3.

En inderdaad kan Intro gewoon RE's gebruiken, inmiddels zijn er wel een stuk of 30 gratis in de shop. Niet de uitgebreidere natuurlijk, maar er zitten wel leuke tools bij. Bv die kilohearts modules. En anders altijd nog even wachten tot blackfriday of may madness, met dikke kortingen.

Wel even een aantekening, Reason kan zelf (nog) geen vst 3 laden, wel vst 2.4
Manual pagina 377:

VST compatibility in Reason
Reason 9.5 and later supports
64-bit VST 2.4 plugins only.
VST3 plugins are not supported.
Both Windows and Mac VSTs are supported.
Multitimbrality in VSTs is currently not supported - only one channel per VST can be played back at a time.
If
you are using a multitimbral VST it will only receive on MIDI Channel 1.
VSTs are NOT supported in the Reason Rack Plugin version
 
Ooit Reason als pre-order gekocht toen het nog in ontwikkeling was. Destijds was er nog geen overvloed aan DAWs en plugins, dus heel spannend allemaal. Maar de MIDI timing van Reason devices via ReWire vanuit Cubase was helaas niet zo strak als die van VSTi's. Al gauw kreeg bijvoorbeeld Halion de voorkeur boven NN-XT. Als Reason destijds als Rack plugin beschikbaar was geweest...
 
Ooit Reason als pre-order gekocht toen het nog in ontwikkeling was. Destijds was er nog geen overvloed aan DAWs en plugins, dus heel spannend allemaal. Maar de MIDI timing van Reason devices via ReWire vanuit Cubase was helaas niet zo strak als die van VSTi's. Al gauw kreeg bijvoorbeeld Halion de voorkeur boven NN-XT. Als Reason destijds als Rack plugin beschikbaar was geweest...
Als we dan toch ouwe koeien van ruim 20 jaar geleden van stal halen, vergeet dan niet het gebrek aan stabiliteit van VST's uit die periode mee te rekenen, hoe strak het ook mocht zijn. Één van de redenen dat ik alle vst pogingen achter mij heb gelaten toendertijd.

De Ensoniq Mirage was 30 jaar geleden ook echt heel slecht qua timing, zal ie waarschijnlijk nog wel zijn aangezien er geen updates zijn gekomen.
 
Back
Top