Propellerhead doet VST/AU !!!

Propellerhead breekt los ! Hun Europa synth verkrijgbaar als VST en AU.

https://www.propellerheads.se/europa

europa.ed32da5583cd.png


Dit is wel een enigzins bijzondere ontwikkeling gezien hun werkwijze de afgelopen 20 jaar, sinds de geboorte van Reason, het ontwikkelen van een eigen pluggin formaat, het (onverwachts) ondersteunen van VST tot nu het zelf naar buiten treden met hun flag ship softsynth :okdan:
 
Dat is een manier ja, maar daar hebben ze het nooit van gehad.
Kijk naar de stijgingen in blauwe omzet vanaf 2012 (juni/juli was begin van rack extensions verkoop), terwijl ze nog steeds niet gekraakt zijn. Zijn dit de grafieken van een bedrijf met verslechterende resultaten ?

attachment.php


Zo te lezen hebben ze hun netto resultaat van 2016 gebruikt om eerdere leningen af te betalen, gezien ze aan het einde van de streep de 3.2 miljoen netto resultaat slechts 20.000 euro verlies hebben gedraaid. En dat was nog voor de extra investeringen van buitenaf in 2017. Zou men op basis van dit alles concluderen dat Propellerhead in nood zit of dat ze simpelweg sneller willen groeien (om bij te benen, dat is idd logisch) ?

Ondertussen zijn ze net gepartnered met Korg: https://www.propellerheads.se/press/274-korg-and-propellerhead-partner-to-offer-reason-lite-free

Ik denk dat de grotere vst markt hun geen windeieren zal leggen, expertise hebben ze meer dan genoeg in huis om echt goeie dingen te maken, of hun bestaande dingen te porten. En ze hebben hun eigen webshop, dus de marges blijven leuk.

Ff genoeg fanboyizm voor vandaag :mega:
 

Attachments

  • pheads.png
    pheads.png
    24,9 KB · Bekeken: 85
Altijd leuk RTLZ in DAW land ;-)

Goeie trend in de grafiek dat zeker.


Het kan natuurlijk goed gaan met de omzet en de winst an sich, maar als het een groeimarkt is (en dat denk ik) gaat het om marktaandeel. Als Reason buiten de top 10 DAW's valt is dat natuurlijk geen goede ontwikkeling.

Ik mis in Reason de laatste jaren de echte innovatie, zeker wat betreft de sequencer en de basis functionaliteit. Daar bouwen ze eerder alles na van de andere DAW's dan dat ze innoveren en dat is niet genoeg op de lange termijn.
 
Ik vond de Reason van 20 jaar terug maar erg onhandig en onoverzichtelijk. Maar gezien de grote ophef over hun instrumenten, ben ik toch wel erg benieuwd.

Hopelijk tegen schappelijk prijzen.
 
Dat is een manier ja, maar daar hebben ze het nooit van gehad.
Kijk naar de stijgingen in blauwe omzet vanaf 2012 (juni/juli was begin van rack extensions verkoop), terwijl ze nog steeds niet gekraakt zijn. Zijn dit de grafieken van een bedrijf met verslechterende resultaten ?

Hey maar we praten puur over Reason hun DAW product en alles daarbuiten is niet belangrijk.
Ik bedoel mischien gaat het heel goed met Propellerhead maar met Reason gaat het niet goed gezien het marktaandeel.
Het percentage Reason gebruikers is laag vergeleken met andere DAW's, De vraag is waarom dat is.
 
Reason 11 komt uit op 25 september en werkt als standaard vst3 plug-in.Je kunt de rack in een andere daw gebruiken.
 
Schitterende update voor de niet-standalone-gebruikers en andere DAW-gebruikers. Voor de Reasonheads waarschijnlijk geen echte update verder. Maar ik mis ook verder niets, Reason 10 heeft voor mij wel alles en vind het persoonlijk één van de betere DAW's momenteel. Hoest met Niel btw? Alles goed? ;)
 
Reason 11 komt uit op 25 september en werkt als standaard vst3 plug-in.Je kunt de rack in een andere daw gebruiken.

Alleen de Reason devices en Rack Extensions, geen VST plug-ins.

En ReWire verdwijnt met Reason 11.
 
Die synths van reason zijn echt goed,alleen al de prijs waard.
 
Ja idd erg cool. Ik zou graag deze willen zien ( in volgorde )
Wat als ze reason zelf als VST uitbrengen zodat je in je vst kan patchen enzo?
Als een soort reaktor.

Reason 11 komt uit op 25 september en werkt als standaard vst3 plug-in.Je kunt de rack in een andere daw gebruiken.

Wel mooi dat ze naar me luisteren :) Dat is wel aantrekkelijk zeg
 
Cijfers van 2017 en 2018 zijn inmiddels beschikbaar :D
Nog steeds een goed resultaat, met zicht op beter ivm de overname en hernoeming van Propellerhead naar Reason Studios.
https://www.reasonstudios.com/press/...11-as-a-plugin

En dat terwijl Reason versie 11 vooral bij de oude garde niet in de smaak viel (te zien aan de omzetdaling) omdat er weinig nieuws in de update zat voor oudgedienden.
Reason 11 was vooral interessant voor instappers, nu kan iedereen de Reason Racks als VST en AU in hun favo DAW laden.

Ik hoop dat Reason 12 wat langverwachte features gaat brengen (uitgebreide sample editing, ghost parts/clip launching, scalable gui voor hi res monitors, advanced sampler) dan mogen ze mijn geld ook weer hebben. Wanneer dat is, geen idee. Ik verwacht Q3 2020.
 

Attachments

  • reason20172018.jpg
    reason20172018.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 89
Laatst gewijzigd:
Waarom heel die daw als plug-in,laat gewoon kiezen daw of alleen de Rack als plug-in in je daw,goedkoper.
 
Ik hoop dat Reason 12 wat langverwachte features gaat brengen (uitgebreide sample editing, ghost parts/clip launching, scalable gui voor hi res monitors, advanced sampler) dan mogen ze mijn geld ook weer hebben. Wanneer dat is, geen idee. Ik verwacht Q3 2020.

NN-XT was toch al de geavanceerde sampler (18 jaar geleden)? :P Is er geen RE sampler die beschouwd kan worden als een stap hoger dan NN-XT?
 
Ik hoop dat Reason 12 wat langverwachte features gaat brengen (uitgebreide sample editing, ghost parts/clip launching, scalable gui voor hi res monitors, advanced sampler) dan mogen ze mijn geld ook weer hebben. Wanneer dat is, geen idee. Ik verwacht Q3 2020.

Scalable GUI idd.. en clip launching ja :okdan:
Ik heb ook aleens gezocht op Reasontalk.. Blocks kunnen launchen zou ook al super zijn.. en betrekkelijk simpel om te maken.. zag ook meer mensen die dat idee opperde daar..
 
Waarom heel die daw als plug-in,laat gewoon kiezen daw of alleen de Rack als plug-in in je daw,goedkoper.

Volgens mij mis je de plank. Je kan alleen maar het rack laden in een andere DAW.

NN-XT was toch al de geavanceerde sampler (18 jaar geleden)? :P Is er geen RE sampler die beschouwd kan worden als een stap hoger dan NN-XT?
Heb je die filters gehoord, echt heul slecht. NNXT is nog uit de tijd dat ze op cpu kracht aan het beknibbelen waren.
 
Heb je die filters gehoord, echt heul slecht. NNXT is nog uit de tijd dat ze op cpu kracht aan het beknibbelen waren.

Reason 11 leek mij in eerste instantie net als vele andere oud-Reason gebruikers weer na al die jaren naar Reason terug te brengen, maar ik kwam er al snel achter dat Reason mij tegenwoordig nog maar weinig nuttige devices te bieden heeft, omdat ik in de tussentijd betere plugins heb verzameld. Het verbaast me dat er maar weinig devices doorontwikkeld zijn. Dus vandaar mijn vraag of er dan RE's zijn die als upgrade voor de devices gezien kunnen worden.
 
Reason 11 leek mij in eerste instantie net als vele andere oud-Reason gebruikers weer na al die jaren naar Reason terug te brengen, maar ik kwam er al snel achter dat Reason mij tegenwoordig nog maar weinig nuttige devices te bieden heeft, omdat ik in de tussentijd betere plugins heb verzameld. Het verbaast me dat er maar weinig devices doorontwikkeld zijn. Dus vandaar mijn vraag of er dan RE's zijn die als upgrade voor de devices gezien kunnen worden.

Europa, Parsec, Complex 1,
SSL mixer (ook nu als losse modules), Alle RE's die Reason Studios zelf uit heeft gebracht, oa de piano en drum refills die nu geavanceerde RE's zijn geworden (incl. terecht grote kortingen voor refill licentiehouders) https://www.reasonstudios.com/shop/b...Reason+Studios

Inderdaad zijn er vst's die dieper gaan, aan de andere kant kan je daar ook in verzuipen en gebruiken mensen dat soort dingen dan maar als presetscroller. Ik vind het geen probleem, vst's laden kan altijd nog terwijl Reason Suite echt wel bang voor de buck is voor wat het wel kan.
 
Nu dat ik weet hoe ik VST3 plugins in Maschine kan laden, ga ik mij toch maar eens in RE’s verdiepen. Hopelijk komt er weer een 50% kortingsactie voor Reason 11 Intro dat tov Reason 2.5 (mijn laatste versie) in sommige opzichten zelfs een upgrade is. Met Intro zou je ook RE’s in de Rack Plugin moeten kunnen gebruiken, toch?
 
Back
Top