Behringer MS-101 (SH-101 remake)

Bellen gaat altijd wel goed met ze vind ik.

Leverdatum 28 juli geven ze nu aan.
Ik heb geannuleerd, 28 januari besteld en betaald, en nu zo ver uitstellen. Waarschijnlijk omdat ze de prijs van 299 niet waar kunnen maken.
Dan maar niet, Musicstore is wat mij betreft nu een gesloten boek. Ik betaal wel wat meer bij een partij die wel service kent.
 
Vergissing van mijn kant, ik bedoelde update, ze hadden de bugs geanalyseerd.


Hier Uli's bericht;

Hi Guys,

I like to give you a quick update.

Our software team is working over the weekend to get these bugs resolved.

The Midi bug is related to a conflict between the USB and Midi port, but only occurs under certain circumstances. Equally we found a bug related to the arpeggiator, which again only shows up sporadically. Your videos have been very helpful.

We believe we found and fixed these bugs and we are hopeful to provide a firmware update by next week - after we have done extensive testing.

People who are familiar with code writing, know that software is a tricky field and while we've been testing multiple units for several months - also with external testers - no one noticed any of these issues.

We're certainly not perfect but I hope you'll see that we immensely care and do everything we can to correct these things.

Thank you for your patience.

Uli

Ja en gelukkig was het maar een software fout. Ik vond de problemen die gepost werden namelijk wel serieus.

Dit hadden ze met simpel testen ook wel kunnen vinden.

Maar ben het er ook mee eens dat je als early adopter ook beetje beta tester bent ja.

Anyway ik moest er, voor eigenaren, niet aan denken dat dit hardware fouten waren. Dus zag het een beetje negatief in. Gelukkig overbodig :)
 
Eerlijk is eerlijk; Behringer reageert wel heel adequaat om zo snel met een update te komen.
Je kan zeggen wat je wil over Behringer maar dit vind ik een prima service en geeft vertrouwen voor de toekomst wat mij betreft.
Met hun andere synths waren ze er ook al vlot bij om problemen uit de wereld te helpen.
 
Leverdatum 28 juli geven ze nu aan.
Ik heb geannuleerd, 28 januari besteld en betaald, en nu zo ver uitstellen. Waarschijnlijk omdat ze de prijs van 299 niet waar kunnen maken.
Dan maar niet, Musicstore is wat mij betreft nu een gesloten boek. Ik betaal wel wat meer bij een partij die wel service kent.

Ik sta op het punt er een te bestellen. Heb je al een zaak gevonden die wel op kortere termijn kan leveren? Musicstore geeft nu 17 juli aan als leverdatum.
 
Ik sta op het punt er een te bestellen. Heb je al een zaak gevonden die wel op kortere termijn kan leveren? Musicstore geeft nu 17 juli aan als leverdatum.

Ik wacht wel tot dat ding gewoon normaal geleverd kan worden.
Bij Musicstore geannuleerd en bij Bax een Roland SH-01A aangeschaft.
Ik kijk na de zomer wel weer verder.
 
Nou, we zullen het wel zien. Had nog een kortingscode van Bax dus 'm daar maar besteld. Levertijd binnen 7 weken, ben benieuwd.
 
Leuke GEOSynths review:


[h=1]GEOSynths - Synth Show Reviews - Behringer MS-101 Monosynth[/h]
 
Ik wacht wel tot de blauwe, dan zijn de aanloopproblemen ook verdwenen en heb ik de goede kleur wat mij betreft.
 
Ha, dat is grappig. Op diverse youtube filmpjes is het MS-101 logo anders. Let maar eens op de sliders van de env.

Van Bax bericht gehad; week 25 verwachten ze 'm nu echt.
 
Ha, dat is grappig. Op diverse youtube filmpjes is het MS-101 logo anders. Let maar eens op de sliders van de env.

Van Bax bericht gehad; week 25 verwachten ze 'm nu echt.

Hey Vince, hoe is 't dan??
Heb je de MS101 besteld? 6 weken is nog best lang wachten. Ik had blijkbaar mazzel met mijn impulspreorder bij thomann, een week later had ik 'm binnen.

Klopt, het logo is aangepast dus de oude prototypes zien er anders uit.

Hier een MS101 trackje om de tijd te doden ;)
 
Hey Vince, hoe is 't dan??
Heb je de MS101 besteld? 6 weken is nog best lang wachten. Ik had blijkbaar mazzel met mijn impulspreorder bij thomann, een week later had ik 'm binnen.

Klopt, het logo is aangepast dus de oude prototypes zien er anders uit.

Hier een MS101 trackje om de tijd te doden ;)


Gaat z'n gangetje hier! Qua muziek staat alles op een laag pitje, af en toe wat jammen.. :)

Yes, besteld bij Bax want dat was de enige webshop waar ie te 'betalen' was. Zie het al zo gebeuren dat de restock binnen een paar uur uitverkocht is. Het is even wachten, maar daar is nooit iemand slechter van geworden..hoop vooral dat het niet te lang gaat duren. :)

Tof MS101 trackje trouwens!!
 
Post op GS een paar uur geleden;

We are confident to be posting another firmware update within the next few days.

Thanks for all the valuable feedback.

Uli

Zag nog en leuk clipje over de arpeggiator, klinkt lekker trouwens;

 
Nog een clippie van een jongen op GS en dat klinkt wel ff lekker bij elkaar.
Oh....wacht ff:alleen maar Behringer stuff, nee dan is het slecht, lijkt echt nergens op.:D;)

 
Met name in het eerste deel van het filmpje hoor ik iets in de MS101 wat me qua fase niet helemaal bevalt, beetje alsof je in de bergen rijdt en je oren dichtklappen. En bij de acidklanken verliest hij wat body tov de SH. Algemeen komt hij wel in de buurt van de SH, maar als we prijsverschil even negeren dan bevalt de klank van de SH me toch net iets meer.
 
Denk ook dat als je er mee gaat spelen dat het geheel nog meer gaat afwijken van het orgineel.
 
Tja ze hebben de limieten van de sh uitgebreid. Juist de eenvoud maakt de sh101. En het filter.
 
De blauwe en zwarte uitvoering zijn inmiddels ook leverbaar, zojuist bij Thomann besteld.
 
Back
Top