Behringer MS-101 (SH-101 remake)

Ik heb de 101 besteld bij thomann, schijnt dat ze hem daar vrij snel binnen hebben in tegenstelling tot andere shops, volgende week al.
 
Benieuwd naar je bevindingen!

Ken je de originele SH101 ook van uit eigen ervaring?
 
Gisteren te horen gekregen dat de leveringen weer zijn uitgesteld, vermoedelijk gaat de USA voor :(
Nog geen antwoord van Musicstore wat de nieuwe verwachte leverdatum dan gaat worden.............
 
Benieuwd naar je bevindingen!

Ken je de originele SH101 ook van uit eigen ervaring?

Nee, nooit een SH-101 gehad, maar kan mijn bevindingen plaatsen.

Welke kleur? Is er een andere keuze ipv de rode?
Ja rood inderdaad, die andere kleuren zijn pas over 2 maanden leverbaar bij thomann. Ben er ook niet echt weg van, maar voor dat geld spuit ik hem zelf geel ofso.
 
Ja rood inderdaad, die andere kleuren zijn pas over 2 maanden leverbaar bij thomann. Ben er ook niet echt weg van, maar voor dat geld spuit ik hem zelf geel ofso.
Beter van die wrapfolie die ze voor auto's gebruiken dan of van die plastidip verf, dan kan je nadien eventueel het er nog terug afhalen zonder problemen.:)
 
Gisteren te horen gekregen dat de leveringen weer zijn uitgesteld, vermoedelijk gaat de USA voor :(
Nog geen antwoord van Musicstore wat de nieuwe verwachte leverdatum dan gaat worden.............

Vanochtend van Thomann bericht gekregen dat de MS101 vandaag op de post is gegaan, morgen binnen!
Kan ik eens kijken hoe die klinkt tov de originele 101.
 
Vanochtend van Thomann bericht gekregen dat de MS101 vandaag op de post is gegaan, morgen binnen!
Kan ik eens kijken hoe die klinkt tov de originele 101.

En en en en ???????
 
En en en en ???????

Tot zover:
- klank is erg goed, ik heb geen supertest gedaan om de verschillen te vinden, maar mijn favoriete 101 sounds krijg ik ook goed uit de MS, met 99% dezelfde settings
- Klank is wel erg hifi en precies tov SH101, maar dat is ook wel logisch
- Er zit lekker laag in, nog weinig over op te merken
- Noise is wel scherper dan die op de SH
- extra's zoals sequences opslaan, filter FM, LFO snelheden en triangle out erg lekker
- bouwkwaliteit voelt degelijk. sliders gaan wel heel erg soepeltjes tov van de SH, maar dat kan ook ouderdom zijn. Ik hou ook wel van stroeve potmeters.

Minpunten tot nu toe:
- Midi connectors lijken op die van mij niet te werken
- velocity output lijkt niet te werken
- ext clock in werkt wel, maar zit verschrikkelijke vertraging op. Of dit een te hoge/lage output van tr606 is weet ik nog niet
- sequencer ties werken nog niet, dus ik kan geen lange noten in de sequencer maken

Al met al dus qua sound en extra opties erg lekker, qua afwerking en/of firmware nog niet klaar.

happy vid :)
www.youtube.com/watch?v=WYIrtqmeGek

not so happy vid :(
www.youtube.com/watch?v=Fgw1bIjcswE
 

Attachments

  • SH101 MS101 THA.wav
    9,1 MB · Bekeken: 83
  • R=SH101 L=MS101 noise.wav
    6 MB · Bekeken: 76
Ik heb ook altijd een Rolex willen hebben maar ze zijn zo prijzig dus nu toch maar een imitatie gekocht :D
Koop hem vooral niet, het is ook gewoon ruk. Lijkt me beter als je 1000 euro meer neerlegd met jou reactie, Ik lach me kapot.

Minpunten tot nu toe:
- Midi connectors lijken op die van mij niet te werken
- velocity output lijkt niet te werken
- ext clock in werkt wel, maar zit verschrikkelijke vertraging op. Of dit een te hoge/lage output van tr606 is weet ik nog niet
- sequencer ties werken nog niet, dus ik kan geen lange noten in de sequencer maken
Minpunten herken ik ook, ik heb nog ergens een copy van expert sleepers nog wat van zo'n gratis magazine wat pulsen verstuurd, kijken wat dat voor effect heeft.
Mijn review: klinkt erg goed, behringer nailed it, duimen dat ze bovengenoemde bugs fixen, Met die tempo knob overigens bedenk ik me nu, kan je de swing veranderen met shift en dan de tempo knop, wellicicht dat dit de problemen veroorzakt met het triggeren.
 
Ik heb ook altijd een Rolex willen hebben maar ze zijn zo prijzig dus nu toch maar een imitatie gekocht :D

Als je een horloge koopt om te zien hoe laat het is, lijkt me dat een uitstekende keus. Als je een horloge koopt als statussymbool is het misschien een beetje triest.

Net als met synths eigenlijk :eureka:
 
Nee deathspell, op een synthesizer kun je nĂ­et zien hoe laat het is* :D


* Tenzij je zo'n workstation ding hebt met een compleet OS en Office suite erin natuurlijk
 
Minpunten tot nu toe:
- Midi connectors lijken op die van mij niet te werken
- velocity output lijkt niet te werken
- ext clock in werkt wel, maar zit verschrikkelijke vertraging op. Of dit een te hoge/lage output van tr606 is weet ik nog niet
- sequencer ties werken nog niet, dus ik kan geen lange noten in de sequencer maken

Al met al dus qua sound en extra opties erg lekker, qua afwerking en/of firmware nog niet klaar.

happy vid :)
www.youtube.com/watch?v=WYIrtqmeGek

not so happy vid :(
www.youtube.com/watch?v=Fgw1bIjcswE

Ik zie dat Behringer ondertussen ook al gereageerd heeft op je "Not so happy vid" en van dit probleem intern een melding heeft gemaakt. Blijft wel slordig evengoed dat uitbrengen van nieuwe gear als nog niet alles werkt. Is overigens niet alleen een probleem van Behringer.
Werkt de Midi ondertussen al?
 
Dank voor de reviews en ervarings meldingen.
Ik ben nog steeds in afwachting van Musicstore (blijft erg stil aan die kant...........)
 
Back
Top