Behringer Odyssey

[serieus] Inderdaad interessant om te weten of al hun design/engineering nog in EU zit, of deels ook al naar China.

[flauwekul] En... eens zal 't clonen aankomen bij... de Philicorda... de Ulicorda zogezegd... dan moeten ze maar eens een vestiging in NL overwegen...

Nee joh, de Sulina String Synthesizer. Made in het pittoreske Bodegraven
 
You local?

Ben d'r opgegroeid. Meest centraal gelegen dorp van Nederland zei ik altijd, 30km overal vandaan, van Utrecht, Leiden, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Volgens mij ligt het nog steeds op de zelfde plek.

Maar woon er al een paar jaartjes niet meer, maar de Eminent fabriek, daar ben ik vaak langs gefietst. How cool is that.. :D
 
Ik denk niet dat het gekraakt ligt aan de fader,is eerder iets met de GND ergens omliggend in het vca circuit.

Toevoegingen van condensatoren en/of het omleggen van de GND kan het oplossen door BVB de GND pad van de fader naar de pcb baan los te snijden en draadje aan solderen ergens anders naar een ander GND punt in de synth.
 
De hpf-pot van mijn Korg Arp Odyssey kraakt niet en die van de Arp Odyssey Mk3 die ik midden jaren negentig heb gehad, kraakte ook niet, dus een reden om deze Behringer niet te kopen, tenzij je tijdens optredens en opnames nooit aan de knoppen draait.
 
Vandaag de Odyssey binnen en oelala wat een bak! Nog voor de Odyssey aangesloten was had ik al dikke pret en dit vind ik een belangrijk punt.
Even aansluiten, beetje freaken en ja hoor toch snel wat heerlijks uit te toveren. Voor 360,- (met bax korting) echt een koopje.
Hier overigens tot zover geen problemen met gekraak ontdekt. Als je twijfelt wel of niet bestellen... Gewoon doen. :biertje: :baco::mega:
 
Vandaag de Odyssey binnen en oelala wat een bak! Nog voor de Odyssey aangesloten was had ik al dikke pret en dit vind ik een belangrijk punt.
Even aansluiten, beetje freaken en ja hoor toch snel wat heerlijks uit te toveren. Voor 360,- (met bax korting) echt een koopje.
Hier overigens tot zover geen problemen met gekraak ontdekt. Als je twijfelt wel of niet bestellen... Gewoon doen. :biertje: :baco::mega:

Gelukkig geen gekraak, houden zo!
360 euro da's geen geld voor zo'n mooie bak.
 
En natuurlijk de ultieme kerst synth met al die verschillende kleuren ledjes op de faders. :D
 
Kon het niet laten en nogmaals de Behringer interpretatie van de Ody besteld. Helaas ook hier weer gekraak in de top van de HPF. Wel iets minder. Nu goed hoorbaar over een kwart in plaats van de helft van de faderlengte. Maar daar net zo prominent aanwezig. Hmmmmmm..
 
Kon het niet laten en nogmaals de Behringer interpretatie van de Ody besteld. Helaas ook hier weer gekraak in de top van de HPF. Wel iets minder. Nu goed hoorbaar over een kwart in plaats van de helft van de faderlengte. Maar daar net zo prominent aanwezig. Hmmmmmm..

Voor die prijs ;-)
 
Over de prijs hoor jij mij niet klagen. Die is onovertroffen. Ik heb er 300 euro (excl.) voor betaald. Tegen een achtergrond van retail-marges van 25-40% is het een knap staaltje productie-optimalisatie.
 
Het is ook nu de enige die kraakt, hoop ik?

Inderdaad, verder bespeur ik geen kraken. En de sound is overtuigend, heel netjes gedaan (iets té, als ik het met mijn Axxe vergelijk). Ik ga er vanavond een paar uur lekker mee jammen. Grote kans dat ik het mentaal weet weg te masseren. Weer terugsturen heb ik sowieso geen zin in. Wel besloten een vintage exemplaar te gaan zoeken en er eventueel ook een DIY-projectje van te maken. Dit avontuur is nog niet ten einde.. :duivels:
 
Barp + dual sub osc. : draaiknop om traploos van -1 naar -2 octaaf te draaien + volume pot :)

DIY :) gaat wel even een heel stuk verder qua sound. Belachelijk veel power onderin als je wilt. Nog even wat knopjes scoren.

IMG_0157.jpg
 

Attachments

  • IMG_0157.jpg
    IMG_0157.jpg
    65,3 KB · Bekeken: 66
  • IMG_0157.jpg
    IMG_0157.jpg
    65,3 KB · Bekeken: 63
  • IMG_0157.jpg
    IMG_0157.jpg
    65,3 KB · Bekeken: 56
  • IMG_0157.jpg
    IMG_0157.jpg
    65,3 KB · Bekeken: 61
Back
Top