Behringer Odyssey

En nog maar een clip, deels uitleg en deels noodle
En wat ik hier allemaal verneem zijn ze niet over één nacht ijs gegaan.

 
Laatst gewijzigd:
Click image for larger version  Name:	67009150_10157528753453914_1846196485369102336_n.jpg Views:	2 Size:	84,0 KB ID:	3695698



En hij is onderweg...
 
Inmiddels heb ik een karp module :)

Al vind ik de extra features op de barp wel erg nice hoor.
Qua ruimte in de studio is de module wel een stuk geschikter :P
 
Nice, alleen die led faders, die moet ik niet.. tenzij ze niet meer scherp zijn tegenwoordig aan je vingers, maar zelfs dan nog.
 
Jammer dat Behringer zijn handleidingen niet op zijn webstek zet. Een goede midi-implementatie had me tot aankoop van de VC-340 kunnen overhalen en misschien ook van deze kloon, ook al heb ik de Roland VP-03 en de Korg Arp Odyssey al, waar ik overigens dik tevreden over ben, maar grotere klavieren en bedieningspanelen zijn ook wat waard.
 
Nice, alleen die led faders, die moet ik niet.. tenzij ze niet meer scherp zijn tegenwoordig aan je vingers, maar zelfs dan nog.

Wel cool dat Behringer ze dimbaar heeft gemaakt; kunnen zelfs uit!
Én bouwkwaliteit lijkt me zeker okee.

Maar (op dit moment) nog niet echt een bak die ik er per se bij wil hebben. Da’s meer smaak qua klank.
 
De Odyssey is een beetje een aparte bak, er kunnen echt heel veel lelijke en onbruikbare geluiden uitkomen, maar toch ook wel heel erg lekkere.
Van sommige schuiven moet je eigenlijk gewoon afblijven en andere juist veel aan zitten, dan komt het wel goed.
 
Jammer dat Behringer zijn handleidingen niet op zijn webstek zet. Een goede midi-implementatie had me tot aankoop van de VC-340 kunnen overhalen en misschien ook van deze kloon, ook al heb ik de Roland VP-03 en de Korg Arp Odyssey al, waar ik overigens dik tevreden over ben, maar grotere klavieren en bedieningspanelen zijn ook wat waard.

Dat zal er vooral mee te maken hebben dat er amper een MIDI implementatie is, voor zover ik op mijn VC340 kan zien is het alleen maar note data die wordt verzonden en ontvangen. Pitchbend/modwheel etc. doen helemaal niets en ook de controls van de VC-340 sturen niets uit. Dus dat is gewoon met het handje schuifjes duwen en knopjes drukken en niks niet automaten e.d.
 
K heb hem nu een paar dagen staan en echt supertof! En dat voor 450€
Maakt me echt geen ruk uit wat alle puristen er van vinden. die daarover beginnen lopen waarschijnlijk wel in Primark outfits.. Als je al je kleding made in europe gaat kopen dan hou je geen cent meer over voor dikke bakken uit the usa ofzo..

Ik begrijp alleen geen ruk van die sequencer. Als er nog iemand is die hem ook heeft en die seq snapt en hem aan mij kan uitleggen :)
Hij zou 32steps zijn maar voor als nog kom ik niet verder als 8 steps
 
K heb hem nu een paar dagen staan en echt supertof! En dat voor 450€
Maakt me echt geen ruk uit wat alle puristen er van vinden. die daarover beginnen lopen waarschijnlijk wel in Primark outfits.. Als je al je kleding made in europe gaat kopen dan hou je geen cent meer over voor dikke bakken uit the usa ofzo..

Ik begrijp alleen geen ruk van die sequencer. Als er nog iemand is die hem ook heeft en die seq snapt en hem aan mij kan uitleggen :)
Hij zou 32steps zijn maar voor als nog kom ik niet verder als 8 steps

Ik zit er ook naar te kijken want in de demo's klinkt ie echt heel goed en de kwaliteit straalt er vanaf, volgens mij gaat deze heel goed verkopen.
Over de sequencer; naast de play/stop knop zit page en daarmee kan je als je de eerste 8 stappen hebt gehad naar de volgende 8 stappen.
In dat geval geven de leds aan op welke page je zit (1 t/m 4) en de leds kunnen bijv ook aangeven in welke bank je zit, het is maar net welke funktie je gebruikt.
 
Net de Odyssey ontvangen en binnen 5 minuten loop ik tegen iets lelijks aan: een kraken in de HPF. Klinkt een beetje als een oude, versleten fader. Maar dat is het niet: na rondvragen blijken heel veel mensen hetzelfde te horen. Iemand is vandaag bij Thomann langsgegaan en heeft 'm omgeruild, maar zijn nieuwe had hetzelfde. Bezitters van originele Odysseys bevestigen ook dat dit geen "feature"is.

Ik sta er, na al het goeds van de laatste tijd, van te kijken hoe dit er door heeft kunnen glippen. Ik vraag me ook af of dit nog makkelijk is te fixen.

Voor wie 'm heeft: probeer deze "neutrale" instellingen en beweeg de HPF fader in de bovenste helft naar en rond de 16khz. Met een beetje tweaken is het kraken te horen over het hele bereik boven het midden.

Click image for larger version  Name:	IMG-20191013-WA0000.jpg Views:	0 Size:	75,6 KB ID:	3710549
 
Laatst gewijzigd:
Ik lees het volgende op AMS synths : ''The high pass filter in the original ARP Odyssey is rather a nasty affair based on a CA3080 OTA chip, so I have replaced it with an improved 6bD design based on the higher quality BA6110 OTA chip. No noise now '' https://www.modulargrid.net/e/amsynths-am8075se-athena-vcf

Ook bij de Korg Arp lijken mensen de high pass wat te hoog in te schatten : https://www.gearslutz.com/board/ele...rg-arp-odyssey-high-pass-filter-question.html

Het is dus geen MS20 high pass he :D
 
Back
Top