Behringer RD-8

Ik denk eerder dat je met een defect zit,als de behuizing niet verzegeld is zou ik hem stiekem opendoen en soldeerpunten checken aan de jack en rondom.

Mja, de tijd van dingen openschroeven probeer ik een beetje achter me te laten. Ik denk ook dat er iets kapot is. Lekker dan, heb het ding pas 1x gebruikt.
 
Mja, de tijd van dingen openschroeven probeer ik een beetje achter me te laten. Ik denk ook dat er iets kapot is. Lekker dan, heb het ding pas 1x gebruikt.

Kan ik me voorstellen maar voor de rest is het simpel; je hebt altijd geluid via de individual outs en voor de main out en de headphone heb je de volumeregelaars en verder kan het eigenlijk niets anders zijn.
Het lijkt er dus sterk op dat ergens je verbinding niet helemaal lekker gesoldeerd is en er wat los zit.
Dus of zelf een kijkje nemen of opsturen; wel k.t in ieder geval voor je.
 
Mja, de tijd van dingen openschroeven probeer ik een beetje achter me te laten. Ik denk ook dat er iets kapot is. Lekker dan, heb het ding pas 1x gebruikt.

Tja,dat heb je met goedkope productiekosten..,er zit garantie op vraag asap een ander exemplaar en klaar.

Kloterij van die dingen is nu net dat,het is allemaal SMD componenten en als er iets stuk gaat is dat niet makkelijk zelf te maken of te laten maken.

Maar ik zou hem toch openmaken eerst (als je het onopvallend kan doen) omdat zoals willem1958 aangeeft dat he HP out welk werkt ,dus het mix out signaal gaat naar een versterking circuit voor de mix out output en dan via een apparte versterking naar de HP out,dus het kan iets met het signaal zijn naar de jack out toe of de jack zelf of het is de opamp/versterking circuit zelf die stuk is.
 
Laatst gewijzigd:
Tja,dat heb je met goedkope productiekosten..,er zit garantie op vraag asap een ander exemplaar en klaar.

Kloterij van die dingen is nu net dat,het is allemaal SMD componenten en als er iets stuk gaat is dat niet makkelijk zelf te maken of te laten maken.

Maar ik zou hem toch openmaken eerst (als je het onopvallend kan doen) omdat zoals willem1958 aangeeft dat he HP out welk werkt ,dus het mix out signaal gaat naar een versterking circuit voor de mix out output en dan via een apparte versterking naar de HP out,dus het kan iets met het signaal zijn naar de jack out toe of de jack zelf of het is de opamp/versterking circuit zelf die stuk is.

Gewoon terug sturen en niet zelf kloten in garantie periode.
 
Ik heb een ticket aangemaakt bij Berhinger.

Tip voor wie ook Berhinger spullen heeft, binnen 3 maanden moet je je product registreren om op 3 jaar garantie aanspraak te kunnen maken.
Dus voor mijn MS101tjes kan ik dat al niet meer doen. (maar die doen t gelukkig dan ook nog goed)
 
Uhm, als je een product koopt en het gaat stuk binnen paar jaar dan moet een bedrijf dat gewoon fixen. Je koopt geen product om stuk te laten gaan maar om te gebruiken.
Risico ligt bij ondernemer. Als ik iets koop en gaat stuk dan breng ik het terug en vraag ik een nieuwe. Geen zin om te wachten op reparaties ook.
 
Ik heb een ticket aangemaakt bij Berhinger.

Tip voor wie ook Berhinger spullen heeft, binnen 3 maanden moet je je product registreren om op 3 jaar garantie aanspraak te kunnen maken.
Dus voor mijn MS101tjes kan ik dat al niet meer doen. (maar die doen t gelukkig dan ook nog goed)

Over het registreren; ik heb tot nu toe dat nooit normaal kunnen doen.
Altijd een mail naar een medewerker moeten sturen.
Gaat dat bij jou nou ook zo lastig?
Website is ook zo vreselijk traag trouwens.
 
Over het registreren; ik heb tot nu toe dat nooit normaal kunnen doen.
Altijd een mail naar een medewerker moeten sturen.
Gaat dat bij jou nou ook zo lastig?
Website is ook zo vreselijk traag trouwens.

Website is traag inderdaad, maar registeren via een formulier werkte wel, wel veel vragen moeten beantwoorden..
 
Uhm, als je een product koopt en het gaat stuk binnen paar jaar dan moet een bedrijf dat gewoon fixen. Je koopt geen product om stuk te laten gaan maar om te gebruiken.
Risico ligt bij ondernemer. Als ik iets koop en gaat stuk dan breng ik het terug en vraag ik een nieuwe. Geen zin om te wachten op reparaties ook.


FF aanvulling:

Als het binnen 2 weken kapot is kun je om een nieuwe vragen,... daarna moet je de ondernemer de kans geven hem te fixen.
 
Ja, bij bax kon ik hem binnen 2 maanden omruilen, helaas voor mij heb ik hem aangezet 2 maanden geleden, en toen niks mee gedaan en pas sinds deze week weer aangezet.
Met het genoemde probleem dus, precies een week over de 2 maanden heen. Probleem komt overigens meer voor, op Gearslutz meer overgelezen, een enkeling is er weer vanaf geraakt,
maar t is mij niet gelukt.
 
Website is traag inderdaad, maar registeren via een formulier werkte wel, wel veel vragen moeten beantwoorden..

Wat ik gewoon vreemd vind is dat het me nooit lukt om in m'n account te komen en zo een overzicht heb wat bij hun geregistreerd staat dus bewaar ik m'n mails van de registraties.
Terwijl bij anderen ik gewoon m'n account kan openen en een overzicht heb, toch typisch vind ik dat?
Hun fabriek is misschien state of the art maar hun ict team zou ook wel 'ns een update kunnen gebruiken vind ik.
 
Ja dat is wel zo, was voor mij de eerste keer maar het is allemaal niet heel duidelijk hoe je ergens moet komen en wat je al hebt gecommuniceerd.
Ik heb er ook niet uitvoerig naar gezocht, maar het blonk niet uit in logica nee.. kan beter idd.
 
Website is traag inderdaad, maar registeren via een formulier werkte wel, wel veel vragen moeten beantwoorden..

Veel vragen beantwoorden?
Ik hoefde alleen wat persoonsgegevens, serienummer, datum aankoop en waar in te vullen + aankoopbon uploaden en klaar. Vond ik wel meevallen. (Heb geen account aangemaakt, misschien scheelt dat)

Via laptop gaat t redelijk snel, via telefoon gaat gewoon niet die site..
 
Wat ik gewoon vreemd vind is dat het me nooit lukt om in m'n account te komen en zo een overzicht heb wat bij hun geregistreerd staat dus bewaar ik m'n mails van de registraties.
Kan soms ook aan je browser liggen. Soms lukt het mij niet met Chrome maar wel met Firefox (in het algemeen, niet specifiek Behringer).
 
Kan soms ook aan je browser liggen. Soms lukt het mij niet met Chrome maar wel met Firefox (in het algemeen, niet specifiek Behringer).

Dank je, ik gebruik ze allebij zo nu en dan dus ik ga van de week wel 'ns ff kijken of ik er in kom.
 
Ik krijg geen audio via headphones of main, alleen uit individueel,
iemand ook gehad?

nee...wel als ik de volume knop dicht heb...hoe staan jouw knoppen?
 
Ik heb mijn RD-8 individual outputs EN de master output aangesloten via een patchbay aan mijn interface. Nu werkt natuurlijk de master output niet meer omdat alles geroute word naar de individuele outputs, maar toch zou ik de mogelijkheid willen hebben om ook alsnog de master output te gebruiken. Is er een mogelijkheid om dit zo in te stellen zonder dat ik de kabels uit de rd-8 hoef te trekken?
 
Voor zover ik weet kan dat niet in software. je kunt eventueel de headphone-out gebruiken. Ik lees dit:

"On the jack board, the instrument signal is fed through the single output jacks (which are switched sockets, i.e. plugging in a cable breaks the signal chain) and back to the main board through two sets of resistors. Next or under each single instrument out jack are two resistors: one leading back to the dry mix chain, one to the FX mix chain."

"Your headphone carries all instruments at all times for auditioning, while the connection to FX and the main mix is broken for those instruments that are sent out through the individual outputs."
 
Back
Top