Behringer RD-8

De wave designer klinkt eigenlijk erg goed hoor, zeker op snare en clap .Met de filter en reso wat open op de snare kan je nog wat snappyness bijgeven ... De note en step repeat zijn dan weer handig om bv. wat ideetjes bij te krijgen ... Die offset bij de clap is ook een leuke toevoeging , ja al die extra controls zijn gewoon een toegevoegde waarde IMO . Nu hopen dat al die pots binnen 4 jaar niet versleten zijn :D
 
Zit te wachten tot die weer voorradig is , dan schaf ik er een aan. Ik wil ook geen vergelijkingen horen of die wel of niet naar een echt tr808 klinkt het gaat mijn er of die goed klinkt en dat klinkt die volgens mijn wel. alle bij zaken als wavedesinger/filter interessen mijn niet zo en geluiden die te hard of zacht ingesteld zijn kunnen op een mixer opgelost worden. het gaat mijn gewoon om de seqeuncer + de sounds die er uit komen goed werken en lekker klinken.

Als dat je criteria zijn dan denk ik dat je niet teleurgesteld wordt of laat ik het anders zeggen; voor dat geld koop je niets leukers wat mij betreft als het om een drumcomputer gaat.
Aangezien Uli heeft gevraagd of mensen reakties wilden geven omtrent de dingen die ze graag zien verwacht ik dat de komende tijd er nog wat leuke uitbreidingen en verbeteringen geimplementeerd worden.
 
De wave designer klinkt eigenlijk erg goed hoor, zeker op snare en clap .Met de filter en reso wat open op de snare kan je nog wat snappyness bijgeven …
Kan je de waveshaper per sound en stap sequencen?
Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de RD-8?
 
Kan je de waveshaper per sound en stap sequencen?
Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de RD-8?

Je kan enkel de cutoff automaten denk ik , per step of realtime opnemen . Het werkt als een effect send en return , je kan er één sound naartoe sturen of ook bv. allemaal. Maar er is maar één wavedesigner /filter en automation spoor ...
 
Heb de mijn binnen, hij klinkt voor zijn prijs!

Enige min punt tot nu toe is dat de trigger outs niet werken op de Clock in van de ms101 lijkt er op dat de trigger lengte van de rd8 te kort is.
 
Ik krijg geen audio via headphones of main, alleen uit individueel,
iemand ook gehad?
 
Gisteren stond er bij Bax nog 8 dagen, vandaag nog 4 dagen. Dat betekend dat ie morgen dus binnen komt. :D

 
De wave designer klinkt eigenlijk erg goed hoor, zeker op snare en clap .Met de filter en reso wat open op de snare kan je nog wat snappyness bijgeven ... De note en step repeat zijn dan weer handig om bv. wat ideetjes bij te krijgen ... Die offset bij de clap is ook een leuke toevoeging , ja al die extra controls zijn gewoon een toegevoegde waarde IMO . Nu hopen dat al die pots binnen 4 jaar niet versleten zijn :D

Volgens mij klinkt die wave designer ook prima op de kick om van die plokkerige italo kicks te maken.

Daar ging ik vrij hard op bij de eerste demo’s.

En klinken de hihats al meer als een echte? Dat is echt een dealbreaker voor mij. Netzoals de ‘swing’ die ze niet nagemaakt hebben. Als ik mij 606 sync moet dat gelijk wiebelen qua groove.

Al vermoed ik dat je dat laatste wel in software kan inbouwen. Alleen of ze het gaan doen?
 
Ik krijg geen audio via headphones of main, alleen uit individueel,
iemand ook gehad?

Dan is er iets niet goed, vreemd hoor.
Via de master kan het nog een kabel zijn of je settings maar via de headphone moet je toch meteen wat horen zou je denken.
 
Dan is er iets niet goed, vreemd hoor.
Via de master kan het nog een kabel zijn of je settings maar via de headphone moet je toch meteen wat horen zou je denken.

Hmm ik heb.de rd8 echt maar 1x gebruikt, via headphone en werkte goed. Nu eindelijk tijd voor dat ding, ik.krijg alleen maar audio uit de individuele uitgangen. Midi werkt wel, maar audio uit via mono / headphones niet en updaten lukt ook niet. Factory reset lukt wel maar verandert niks.

Niemand die dit herkent?
 
Heb je alle individuele uitgangen eruit als je de main rest? geen idee, heb hem zelf niet, maar kan me voorstellen dat andere outs het geluid naar de main bypassen.
 
Ik denk eerder dat je met een defect zit,als de behuizing niet verzegeld is zou ik hem stiekem opendoen en soldeerpunten checken aan de jack en rondom.
 
Back
Top