Behringer RD-8

Ach, in onze tijd was het 2 Unlimited en 30.000 andere "leuk zangeresje met rapper over eurohouse beat" ellende acts. En daar staan we nu semi-ironisch op te deinen na een paar biertjes als we weer een keer 's avonds naar buiten mogen van onze ega's.
 
Ach, in onze tijd was het 2 Unlimited en 30.000 andere "leuk zangeresje met rapper over eurohouse beat" ellende acts. En daar staan we nu semi-ironisch op te deinen na een paar biertjes als we weer een keer 's avonds naar buiten mogen van onze ega's.
Precies. En in de tijd van mijn ouders was het in de jaren '70 "middle of the road" muzak en in de jaren '50 Perry Como. Qua seksisme hadden we Vanity Six (van geilneef Prince) en in Nederland Centerfold. En nee, die zongen niet zelf op 1 zangeres na, dat dan weer wel.
 
Ik zeg het niet snel, maar what the fuck is this voor een kut muziek?
Nu snap ik waarom de toekomst reddeloos verloren is.

Ja... en dan is dit nog een van de weinige tracks waar enigszins iets van een oscilatorklank+filter in te bespeuren valt..
Tegenwoordig lijkt autotune ook een soort modeverschijnsel.. Je hebt eigenlijk alleen maar een PC met toebehoren nodig.. En nog wat sponsoren die eventueel dure auto's regelen voor de video..
Dit staat bv nu op nr 1




Ik kan me nog vaag ergens een clip herinneren waar Alain Clark ooit een Mini Moog gebruikte..maar over het algemeen kunnen we concluderen dat hits en synths niet echt meer samen gaan vandaag de dag.
 
Laatst gewijzigd:
OK, ook alweer 4-5 jaar geleden, maar bv London Grammar scoort wel hits met synths. En zo te horen nog zonder autotune ook. Niet dat je het vaak ziet/zag op TMF, te weinig dure auto's en gouden bikini's in de clip.
 
Die muziek van London Grammar is teveel kwaliteit.. criteria als composite en arrangement lijken bij de grootste streamende doelgroep, de jeugd dus, gewoon niet meer te scoren..
Het moet gewoon simpel, beetje ludiek maar vooral nasty en een ranzig randje hebben.. een dikke (synth)lead is tegenwoordig uit.
Check dit bv.. 71m views in ruim 1 jaar tijd

 
Aan de andere kant ... als de massa nou voor dit soort muziek kiest, kunnen zij lekker gaan dringen in de ArenA a 70 euro per kaartje, en kun jij lekker in kleine zaaltjes voor weinig geld je eigen favorieten zien :okdan:
 
Dit is wat mij betreft ook niet echt muziek meer, het is een uiting waarbij geluid als medium wordt gebruikt, omdat er een paar noten en een ‘beat’ in zitten denk je het te herkennen als muziek, maar dat is het dus niet. Het is wel nog steeds een uiting van iets, (kan me weinig boeien wat precies) dus een soort van artistiek is het wel, maar laten we het geen muziek noemen. Dat is gewoon een vergissing / interpretatie-fout.

Ja... en dan is dit nog een van de weinige tracks waar enigszins iets van een oscilatorklank+filter in te bespeuren valt..
Tegenwoordig lijkt autotune ook een soort modeverschijnsel.. Je hebt eigenlijk alleen maar een PC met toebehoren nodig.. En nog wat sponsoren die eventueel dure auto's regelen voor de video..
Dit staat bv nu op nr 1
https://www.youtube.com/watch?v=xnYwENeggPk


Ik kan me nog vaag ergens een clip herinneren waar Alain Clark ooit een Mini Moog gebruikte..maar over het algemeen kunnen we concluderen dat hits en synths niet echt meer samen gaan vandaag de dag.
 
Zeiden onze ouders niet hetzelfde over house/techno/hardcore etc.?

En hun ouders over disco.

En hun ouders over rock/punk.

En hun ouders over pop.

En hun ouders over jazz.
 
Nou ja, ik ben het er ook wel mee eens dat het pet is hoor, maar het feit dat 'oude lullen' als wij de muziek van 'de jeugd' niet begrijpen en/of waarderen is natuurlijk al zo oud als de weg naar Rome :beard: Dat is natuurlijk ook deels de charme. Maar ik denk ook terug aan een tijd waarin ik opgroeide en nummers als "Alles naar de Klote", "Poing" en "James Brown is Dead" hits waren die in de oren van ouders, onderwijzers, muziekkenners en kerkvoogden ook niets met muziek van doen hadden.
 
Poing is gewoon vet gedaan, die andere 2 ben ik grotendeels vergeten hoe die nou precies gingen, maar poing zit gewoon goed in elkaar, ondanks dat het minimalistisch is is het wel iets wat je kan draaien en waar mensen van uit hun plaat kunnen gaan. Daarnaast is het ook redelijk progressief wat die gasten hebben gedaan en daarom scoort die plaat ook nog wat punten.

Maar wat mij betreft is er wel een grens waar iets ophoudt muziek te zijn. En die grens wordt steeds vaker overschreden wat mij betreft. :beard:

Nieuw topic? :D
 
Nee leuk juist....
Op de Poing singel stond ook Rough Justice, die was nog vetter :D
JB is dead was ook erg amusing idd.. ik zie nu pas dat Wessel van Diepen daar achter zit.. heb destijds nog eens gebeld heb met een nummer in België dacht ik (stond in de CDS).
Ik kwam niet uit een paar geluiden toen ik het wilde remaken.. per telefoon werden mij bronnen als Carmina Burana en Star Wars mede gedeeld door een alleraardigste Belg :)
Kort daarop, toen het op nr 1 was terechtgekomen was het telefoonnummer niet meer actief.. ik denk dat ze het succes zelf ook niet hadden zien aankomen..

 
Dit is wat mij betreft ook niet echt muziek meer, het is een uiting waarbij geluid als medium wordt gebruikt, omdat er een paar noten en een ‘beat’ in zitten denk je het te herkennen als muziek, maar dat is het dus niet. Het is wel nog steeds een uiting van iets, (kan me weinig boeien wat precies) dus een soort van artistiek is het wel, maar laten we het geen muziek noemen. Dat is gewoon een vergissing / interpretatie-fout.
Poing is gewoon vet gedaan, die andere 2 ben ik grotendeels vergeten hoe die nou precies gingen, maar poing zit gewoon goed in elkaar, ondanks dat het minimalistisch is is het wel iets wat je kan draaien en waar mensen van uit hun plaat kunnen gaan. Daarnaast is het ook redelijk progressief wat die gasten hebben gedaan en daarom scoort die plaat ook nog wat punten.
Ik kom zelf uit de (death/doom) metal-hoek en ik had destijds exact dezelfde opinie over nummers als Poing als jij nu over hedendaagse muziek hebt. Inmiddels begrijp ik wel waarom dat mensen dat leuk vinden en blijkbaar zijn er ook heel veel mensen die die nummers die in de top 40 staan leuk vinden. Ik heb er zelf niks mee en als er eens zoiets voorbij komt dan zal ik het eens luisteren, gewoon om een beetje "op de hoogte" te blijven. Het valt me op dat het (nog) meer eenheidsworst begint te worden met dezelfde trucjes, maar goed, blijkbaar doet het dat ook goed bij de jeugd van tegenwoordig. Ik vind vooral de lyrics over het algemeen tenenkrommend slecht. Maar ieder z'n ding, we kunnen niet allemaal alles leuk vinden.

Nieuw topic? :D
Lijkt me een goed plan, ik geloof dat dit draadje over een drumcomputer ging?:D
 
Lijkt me een goed plan, ik geloof dat dit draadje over een drumcomputer ging?
Von Naphoven is net een week mod af en het ontspoort hier al gelijk 8) :D...


 
Sorry, ik had de opmaak van de verkeerde maand (Model D). Bij deze het juiste model:
 

Attachments

  • a.jpg
    a.jpg
    64,3 KB · Bekeken: 60
Nee leuk juist....
Op de Poing singel stond ook Rough Justice, die was nog vetter :D
JB is dead was ook erg amusing idd.. ik zie nu pas dat Wessel van Diepen daar achter zit.. heb destijds nog eens gebeld heb met een nummer in België dacht ik (stond in de CDS).
Ik kwam niet uit een paar geluiden toen ik het wilde remaken.. per telefoon werden mij bronnen als Carmina Burana en Star Wars mede gedeeld door een alleraardigste Belg :)
Kort daarop, toen het op nr 1 was terechtgekomen was het telefoonnummer niet meer actief.. ik denk dat ze het succes zelf ook niet hadden zien aankomen..
[zwaar off topic, sorry maar dan moeten jullie maar niet over Techno beginnen, dat heeft nu eenmaal een plekje in mijn volgeslibte hart] Bloody hell. Die single had ik destijds dus moeten kopen! Doet me enorm denken aan "Stakker Humanoid" van Humanoid (1988 ). Da's de plaat die mij danig in de war maakte. Iets dat niet van Pink Floyd was, niet uit de jaren 60 of 70 maar uit die gore Disco jaren 80 dat ik leuk vond? Wist ik veel dat de jaren 90 er aan kwamen. Om ons te verlossen van die vreselijke, verschrikkelijke rot jaren 80. Om die tijd niet te vergeten nam ik mij voor om één (1 !) zo'n wansmaak singletje te kopen als souvenir aan die tijd. Liefst zo "slecht" en obscuur als ik kon vinden in de 'Free Record Shop' (waar je dergelijke plaatjes uiteraard niet moest kopen). Het werd "James Brown is still alive" van 'Holy Noise' (alias DJ Paul Elstak en Rudie van Naamen), ha ha! Beter dat ik "Poing", of beter nog, "Fairy Dust" van 'Set Up System' had gekocht. Volgens mij stond die laatste als enige en eerste harde Techno plaat in de top 3 van Groot Brittannië voordat de Happy Hardcore troep de echte Techno om zeep bracht. Zucht... :beard:

Tja, is dit nu jeugdsentiment en muzak of is het echt iets? Zal wel een mix van beide zijn... :)

 
Back
Top