Behringer RD-8

<verder off topic>
In een wat minder ver verleden de spaanse versie van James Brown is Dead van forumlid Niff gehad. Hoes was Spaans, james brown está muerto. Vinyl was gewoon zelfde (engels).
 
Jamaar jongens we gaan toch niet die platen (poing en stakker enz) met die "rap" van nu vergelijken? Het is appels met peren vergeijken. Stakker was immers nieuw en ongehoord en dat is niet hetzelfde als "herkauwde middelmatige deuntjes met dito "rap".

Maar goed, IMO
 
Als je vroege gabber en de harde techno van net ervoor ergens mee wil vergelijken dan ligt punk meer voor de hand vind ik. Zowel punk als vroege gabber was BEWUST geen traditionele muziek - logisch dus dat veel mensen het "geen muziek" vonden.

De bedoeling van kleuter Nederrap met autotune is geen artistiek statement, maar puur makkelijk geld. Wat dat betreft kan je het misschien een beetje vergelijken met de allerdroevigste uitwassen van happy hardcore.

Btw, die Rough Justice track van RTS kende ik nog niet, thanks MacGyverGear.
 
Het werd "James Brown is still alive" van 'Holy Noise' (alias DJ Paul Elstak en Rudie van Naamen), ha ha! Beter dat ik "Poing", of beter nog, "Fairy Dust" van 'Set Up System' had gekocht. Volgens mij stond die laatste als enige en eerste harde Techno plaat in de top 3 van Groot Brittannië voordat de Happy Hardcore troep de echte Techno om zeep bracht. Zucht... :beard:


We dwalen zwaar af van het topic, maar ach... Behringer... Maar hoezo heeft Happy Hardcore de echte Techno om zeep gebracht? Dat zijn toch echt twee totaal verschillende werelden wat mij betreft. Wat bedoel jij dan met echte Techno?
 
Ach, in onze tijd was het 2 Unlimited en 30.000 andere "leuk zangeresje met rapper over eurohouse beat" ellende acts. En daar staan we nu semi-ironisch op te deinen na een paar biertjes als we weer een keer 's avonds naar buiten mogen van onze ega's.
2 Unlimited heeft wel coole muziek gemaakt vind ik.
Maar niet waar ik anno 2018 nog op zou los gaan.
Eurodance heeft ook een aantal leuke acts gehad.
...als we weer een keer 's avonds naar buiten mogen van onze ega's.
Ik mag toch voor je hopen dat dit niet echt zo is...
 
Zeiden onze ouders niet hetzelfde over house/techno/hardcore etc.?

En hun ouders over disco.

En hun ouders over rock/punk.

En hun ouders over pop.

En hun ouders over jazz.
De meeste mensen blijven later (het genre) muziek mooi vinden dat ze in hun tienerjaren hoorden / mooi vonden.
 
Mag ik nog even verder off-topic gaan?
Jeugd zet zich altijd af tegen de ouderen, dat rebelse zal er altijd zijn.
Het verschil met de "rebellen" in de muziek van nu ten opzichte van die van vroeger is dat de laatsten tenminste nog iets van muzikale kennis hadden. Ze veegden gewoon heel bewust hun gat aan de "aanvaardbare" stromingen maar wel met enige kennis van zaken. Tegenwoordig is dat niet meer nodig, apparatuur zat om loopjes en beats te maken.
En ten tweede is de kennis van de moedertaal ook serieus naar de kloten gegaan waardoor ook dat aspect hoe langer hoe meer op niks meer gaat lijken.
De doelgroepen van die hedendaagse muziek bestaat uit mensen die even ver gevorderd zijn = ze beseffen niet eens hoe slecht die "muziek" wel is.
Ach, geef ze nog wat tijd, ze komen wel tot de jaren van verstand ooit :)
 
Btw, die Rough Justice track van RTS kende ik nog niet, thanks MacGyverGear.
:mega:

Maar om weer OT te komen. Ik heb de introductie van de 808 op de Nederlandse radio ooit live mogen meemaken op de Soulshow via mijn ghettoblaster :P

Check trouwens ook de comments op yt en geef een duimpje omhoog bij je weet.. ;-]
 
:mega:

Maar om weer OT te komen. Ik heb de introductie van de 808 op de Nederlandse radio ooit live mogen meemaken op de Soulshow via mijn ghettoblaster :P

Check trouwens ook de comments op yt en geef een duimpje omhoog bij je weet.. ;-]
Supergaaf! Kwaliteit valt ook mee voor FM via een ghettoblaster en dito tapedeck.
 
Mag ik nog even verder off-topic gaan?
Jeugd zet zich altijd af tegen de ouderen, dat rebelse zal er altijd zijn.
Het verschil met de "rebellen" in de muziek van nu ten opzichte van die van vroeger is dat de laatsten tenminste nog iets van muzikale kennis hadden. Ze veegden gewoon heel bewust hun gat aan de "aanvaardbare" stromingen maar wel met enige kennis van zaken. Tegenwoordig is dat niet meer nodig, apparatuur zat om loopjes en beats te maken.
En ten tweede is de kennis van de moedertaal ook serieus naar de kloten gegaan waardoor ook dat aspect hoe langer hoe meer op niks meer gaat lijken.
De doelgroepen van die hedendaagse muziek bestaat uit mensen die even ver gevorderd zijn = ze beseffen niet eens hoe slecht die "muziek" wel is.
Ach, geef ze nog wat tijd, ze komen wel tot de jaren van verstand ooit :)

Dat schoppen tegen het establishment, dat gebeurt inderdaad wel al decennialang, in ieder geval sinds de jaren '50 / het einde van de tweede wereldoorlog, toen de tienercultuur ging domineren.

Zelfexpressie door muziek, dat zie je in alle genres sedert dien: rock, punk, disco, hip-hop, house, techno... Min-of meer allemaal 'rebellen muziek'. En ook in die begin jaren van de rock-n-roll had je echt niet veel kennis nodig hoor, met 3 akkoorden kwam je al een heel eind (wat ook logisch is, want dat was gebaseerd op de blues, wat ook vaak maar uit 3 akkoorden bestaat). Daar is net zo weinig kennis voor nodig als voor "apparatuur om loopjes en beats te maken".

Het is ook in de geschiedenis van ieder genre weer vaak andersom. Denk aan progressieve rock; een genre dat weer rebelleerde tegen de 3 akkoorden rock...
Tegenover ieder stuk 'kut muziek' kun je iets bedenken dat in hetzelfde genre zit, maar dan 'goed'.

Waar je als tiener naar luistert, heeft minder met smaak te maken dan met peer-pressure, en daar maken velen (artiesten, platenmaatschappijen, etc) dankbaar gebruik van. Geef ze wat ze willen, liefst kant-en-klaar, inclusief dresscode en gedragshouding. Diegenen die echt geïnteresseerd zijn in muziek, die prikken daar uiteindelijk wel doorheen en komen vanzelf wel bij hun pareltjes terecht; onafhankelijk van het genre.
 
De meeste mensen blijven later (het genre) muziek mooi vinden dat ze in hun tienerjaren hoorden / mooi vonden.

Jeugd zet zich altijd af tegen de ouderen, dat rebelse zal er altijd zijn.

Waar je als tiener naar luistert, heeft minder met smaak te maken dan met peer-pressure

Ik zette me met sommige zaken wel af maar niet met de muziek.
Schijnbaar was ik een tiener die wel luisterde of muziek toch iets inhield.
Ik heb het idee dat veel mensen hier op het forum toch ook sommige muziek van hun ouders konden waarderen want hier zitten toch veel muziekliefhebbers.
Ik bedoel, m'n ouders draaiden Motown bijv, hielden van de BeeGees en andere pop en wat lichte jazz zoals Ella Fitzgerald, Gerry Mulligan, Ben Webster enz en ik kon hier wel waardering voor opbrengen.
Daarnaast luisterde ik vooral naar Hard Rock, Soul, symphonische muziek en allerlei pop van Beatles en Stones tot de Byrds , Steely Dan en de Eagles en Abba.
Maar ik was vooral een lp luisteraar en geen single koper.
En inderdaad; de meeste punk en gabber was het niet voor mij terwijl ten tijde van de punk was ik 20 dus wel de goede leeftijd maar muzikaal vond ik het helemaal niets en eigenlijk zegt het me nog steeds weinig.
Sommige bandjes zoals de Ramones, de Saints en de Stranglers vond ik wel aardig maar de meesten heb ik geen muziek van gekocht.
Gabber dat heeft me nooit kunnen bekoren in ieder geval.
Toen was ik alweer wat ouder maar ook als ik 16 was geweest denk ik niet dat ik daar platen van gekocht had.

Grappig wel dat Africa Bambaataa; er wordt flink gejat aan alle kanten maar ik krijg wel een smile op m'n gezicht terwijl ik luister.
 
Laatst gewijzigd:
Schijnbaar was ik een tiener die wel luisterde of muziek toch iets inhield.
Dat doen tieners van nu ook hoor (maar de een natuurlijk wat meer / minder dan de ander). Maar het is natuurlijk niet de muziek meer die we (bijv.) 30 jaar geleden hoorden. Gelukkig maar...
Ik heb het idee dat veel mensen hier op het forum toch ook sommige muziek van hun ouders konden waarderen...
Nou, ik niet hoor. :D [Hoewel het niet slecht was - vaak zelfs goed - wat ik de hele dag moest (aan)horen toen ik 15 was :halleluja]
...geen single koper.
Dan zal je vast ook niet de nr. 1 van het Top 100-Jaaroverzicht uit 1973 gekocht hebben... [toen jij 15/16 was?]
 
Geluidskwaliteit lijkt in ieder geval iets wat ze geen bal meer kan schelen. Had je vroeger de high-end yuppies op jonge leeftijd, in andere tijdperken degenen die de beste ghettoblaster of stereo met de meeste functies moesten hebben, de grootste koptelefoon...nu is het blikken geluid uit de speaker van de smartphone blijkbaar voldoende. Tenzij er iets hip is, zoals Dre zijn bieten.

Dit valt me meer op dan het feit dat er weer een nieuwe soort rommelmuziek is (zoals gezegd: vele happy hardcore, eurobeat, new beat, punk...hield ook niks in), dat ook de geluidskwaliteit doorgespoeld is. En dat terwijl opnames tegenwoordig wel redelijk makkelijk van goede kwaliteit te maken zijn.
 
Het speelt naruurlijk okm mee dat door 2 recessies bedrijven niet meer zo veel in product ontwikkeling en marketing steken. Bv grote artiesten zoals vroeger zijn er ook minder omdat het veiliger is om je geld in meerdere kleinere artiesten te steken.
Ook bv high end had een hele sterke progressie van 1980 tot de crisis. Misschien hebben ouwe lullen dus geluk gehad doof in dd juiste tijd jong te zijn. Andersinds vind ik wel dat jongere veel gevarieerder luisteren.
 
hmm.. ik vind juist dat er vroeger veel meer rommel verkocht werd. Waardoor je wel dieper in de buidel moest tasten om echt een beetje power en kwaliteit te hebben..
Tegenwoordig koop je voor 59 euro zelfs een powerhouse met prima geluidskwaliteit en een basweergave, strak en tot onder de 50hz..
Ik kon het zelf amper geloven toen ik het ding hieronder had besteld namens mijn ouders als kado voor mijn neefje.. en het hoorde :)
https://www.bax-shop.nl/mobiele-acc...43vbRfQjulCDzAYsdjsSLB0QmcrH8gThoC8u0QAvD_BwE

Ik heb in mijn jeugd ooit de Philips in deze link van mijn ouwe lui gekregen http://www.wikiboombox.com/tiki-index.php?page=Philips+D8634
Kostte destijds in vergelijk een vermogen.. En de geluidskwaliteit en vermogen kwam in de verste verte niet in de buurt bij het ding van Bax.. over de levensduur durf ik niet zoveel te zeggen maar de Philips heeft het helaas ook niet erg lang gedaan.
De tweeters die in de Philips zaten waren Piezo's.. en als ze het ooit al deden.. ik heb er nog nooit geluid uit horen komen..

Niets tegen tapegeluid, maar het was boven de 12khz gewoon op.. en helemaal als het dan nog ruk kwaliteit is.. Tegenwoordig is er bijna geen slecht geluid meer.. een MP3 stick erin en rammen..
Of kijk eens naar product als de JBL LSR305.. actieve monitor met topgeluid voor 110 euro p.stuk.. voor 450 gulden kocht je vroeger misschien een combi (voor+eindversterker) en een setje boxen maar never nooit niet iets met dezelfde geluidskwaliteit in deze afmetingen.
Ik denk dat je er vroeger veel meer bezig was omdat goedkoop ook echt goedkoop klonk.. dat is tegenwoordig echt wel anders..
 
Hahaha die verschrikkelijk overdreven en onnodige teksten die vroeger ook op apparatuur stond afgedrukt.. :D

tiki-download_file.php
 
hmm.. ik vind juist dat er vroeger veel meer rommel verkocht werd. Waardoor je wel dieper in de buidel moest tasten om echt een beetje power en kwaliteit te hebben..
Tegenwoordig koop je voor 59 euro zelfs een powerhouse met prima geluidskwaliteit en een basweergave, strak en tot onder de 50hz..
Ik kon het zelf amper geloven toen ik het ding hieronder had besteld namens mijn ouders als kado voor mijn neefje.. en het hoorde :)
https://www.bax-shop.nl/mobiele-acc...43vbRfQjulCDzAYsdjsSLB0QmcrH8gThoC8u0QAvD_BwE

Ik heb in mijn jeugd ooit de Philips in deze link van mijn ouwe lui gekregen http://www.wikiboombox.com/tiki-index.php?page=Philips+D8634
Kostte destijds in vergelijk een vermogen.. En de geluidskwaliteit en vermogen kwam in de verste verte niet in de buurt bij het ding van Bax.. over de levensduur durf ik niet zoveel te zeggen maar de Philips heeft het helaas ook niet erg lang gedaan.
De tweeters die in de Philips zaten waren Piezo's.. en als ze het ooit al deden.. ik heb er nog nooit geluid uit horen komen..

Niets tegen tapegeluid, maar het was boven de 12khz gewoon op.. en helemaal als het dan nog ruk kwaliteit is.. Tegenwoordig is er bijna geen slecht geluid meer.. een MP3 stick erin en rammen..
Of kijk eens naar product als de JBL LSR305.. actieve monitor met topgeluid voor 110 euro p.stuk.. voor 450 gulden kocht je vroeger misschien een combi (voor+eindversterker) en een setje boxen maar never nooit niet iets met dezelfde geluidskwaliteit in deze afmetingen.
Ik denk dat je er vroeger veel meer bezig was omdat goedkoop ook echt goedkoop klonk.. dat is tegenwoordig echt wel anders..

Ik ben het eens dat het tegenwoordig makkelijker is om goedkoop nog aanvaardbaar geluid te hebben, maar ik zie het gewoon nergens gebruikt worden. Achterin de bus? Smartphone interne speaker. Op het skatepark? Idem. Hangend in de stad? Idem. Thuis op hun kamer? Idem. Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens op een jeugdige slaapkamer was waar een muziekinstallatie stond. En we gaan toch niet beweren dat de interne speaker van een smartphone goede geluidskwaliteit geeft.
 
Back
Top