Behringer RD-8

Ach ja, al die artiesten bestaan nog en kunnen er tientallen jaren later nog steeds van leven.

Je komt een beetje gefrustreerd over, misschien is dit topic niet de plek om je frustratie te uiten. Ik begin wel heel benieuwd te worden naar deze 808.
 
Je komt een beetje gefrustreerd over, misschien is dit topic niet de plek om je frustratie te uiten.
Als ik gefrustreerd ben, dan is dat omdat een sidenote opeens een eigen leven gaat leiden.
 
Laatst gewijzigd:
Nog maar een videootje delen dan. In de aanloop naar de release komt Behringer met een serie waarin ze Classic beats recreëren, inclusief cheat sheets and deconstructed uitleg:

 
Ik vind het wel geinig als ze zo'n serie doen hoe de 808 in hele verschillende tracks gebruikt werd.
Rustig beginnetje natuurlijk met sexual healing maar wel interessant om te zien waar ze de komende tijd mee op de proppen komen.
 
De kleurenvolgorcde van de toetsen is omgedraaid, blijkbaar was dat voldoende om het auteursrecht te omzeilen. En waarschijnlijk met weinig moeite weer te herstellen.
 
De kleurenvolgorcde van de toetsen is omgedraaid, blijkbaar was dat voldoende om het auteursrecht te omzeilen. En waarschijnlijk met weinig moeite weer te herstellen.

Maar waarom zou je die moeite doen?

Ik vind hem niet verkeerd klinken, maar eerlijk hoor ik vrij weinig verschil met een TR-08 or TR-8. Ik ben zelf meer benieuwd naar de RD-9, de 909 vind ik zelf iets breder inzetbaar. Ik heb altijd wat moeite met de 808 basdrums. Alhoewel ik de andere 808 geluiden nog steeds erg tof vind. Ook jammer dat je de cowbell niet kan tunen. Zo is hij ook maar beperkt bruikbaar aangezien hij in C#G# gestemd is (stoort mij in veel toonsoorten).
 
Maar waarom zou je die moeite doen?

Ik vind hem niet verkeerd klinken, maar eerlijk hoor ik vrij weinig verschil met een TR-08 or TR-8. Ik ben zelf meer benieuwd naar de RD-9, de 909 vind ik zelf iets breder inzetbaar. Ik heb altijd wat moeite met de 808 basdrums. Alhoewel ik de andere 808 geluiden nog steeds erg tof vind. Ook jammer dat je de cowbell niet kan tunen. Zo is hij ook maar beperkt bruikbaar aangezien hij in C#G# gestemd is (stoort mij in veel toonsoorten).

Grappig, ik vind juist de kick en toms van de 808 leuk en de rest niks :)

Maar goed, de zoveelste 808 en 909, ik ben na de Aira's/Boutiques wel weer genezen van die doodgespeelde 90s sounds. Als ik een keer zo'n soundje wil pak ik wel een van mijn 30 miljard sample packs.
 
Ik vind alles behalve de cowbell wel goed bruikbaar. Ik hoor wel degelijk verschil met de TR-08 of samples. Of het echt uitmaakt in een track is een ander verhaal.
De TR8 heeft de sounds wel lekker geprocessed maar ja dat vind ik juist leuk om zelf te doen.
De 808 en 909 werken ook lekker bij elkaar. Weet niet of ik op de 909 van BH ga wachten of de Tr9090 ga bouwen.
 
Maar waarom zou je die moeite doen?
Ik zou die moeite niet doen, maar het verbaast me dat je zo makkelijk het auteursrecht kunt omzeilen...

Wat ik vooral uit deze leuke video haal, zijn de prettige werkwijze en de vele mogelijkheden.
 
Ik vind de hands on en tuning mogelijkheden van de bak wel zo leuk dat ik 'm toch misschien wel overweeg?
Meer om mee te jammen voor de gein aangezien ik voor een track met de TR-8 al redelijk bediend ben.
Qua prijs hoef je het niet te laten en hij klinkt erg goed.
Wat ook leuk is door de aparte uitgangen dat je bepaalde onderdelen lekker een effectbakkie achter kan zetten.
 
Ik snap alleen niet waarom ze het nieuwe Behringer logo niet hebben gebruikt.

newbehringerlogo.jpg
 
daar verbaas ik me sowieso over bij alle Behringer clonen, dat dat zomaar kan. Maar ze hebben natuurlijk al jarenlange ervaring in het omzeilen van auteursrechten.

Heeft niet zoveel met Behringer te maken hoor, er waren al genoeg TR-808 klonen, zowel in hardware als software.
 
Back
Top