Behringer RD-8

De wereld bestaat namelijk uit twee groepen mensen: zij die ooit een 808 in het echt gehoord hebben en zij die dat niet hebben. Die eerste groep mag meepraten over dit soort onderwerpen en verdient ontzag en bewondering. De mensen uit groep twee mogen ook wel over dit soort dingen praten, maar moeten er terdege rekening mee houden te allen tijde terechtgewezen te kunnen worden door de mensen uit groep één.

haha..inderdaad. En die eerste groep heeft de Behringer natuurlijk ook al in het echt gehoord en daarom kunnen ze dat beter beoordelen dan de rest van de wereld.
 
-Over 5 jaar IS de hype over en kan je ze kopen voor 350 euro.

-Wat is het echte geluid en kleur van een 808 dan, ik moet nu toch wel behoorlijk confused worden van een uitspraak als deze (mensen die er "tons" van hebben) . Ik zal wel eens langs een winkel gaan en "een zooi" 808s naast DE wringer 808 zetten. Dit wordt echt De 808 killer. "Of toch niet"
 
De sfeer begint negatief en er weer één te worden van jij-bakken. Abo op dit topic opgezegd. Waarom moeten vrijwel alle discussies hier zo negatief en bijna off-topic zijn? Vind je het gek dat sommigen naar Facebook uitwijken. Daar kun je oppervlakkige negatievelingen die alleen maar ruzie willen maken er uit zetten. Een verhitte inhoudelijke discussie moet kunnen op zijn tijd, maar de inhoud en diepgang is verdwenen uit dit topic.
 
Ik vind het wel goed dat er projecten zoals deze Behringer komen. Er zijn natuurlijk nog wat andere 808 clonen, maar niet zo veel en dikwijls zijn het dan zelfbouwprojecten of modules voor een modular of zo. Deze is kant-en-klaar gebouwd en volgens de TR-808 schema's.

Even een beetje off-topic: wat betreft soft-synths, welke komt daar het dichts bij een originele TR-808? (of moet ik zeggen het minst ver?). De D16 Nepheton?
 
De 808 ACB emulatie van Roland zoals gebruikt in de TR-8/TR-08 en/of TR-8S is er ook als VST nu via Roland Cloud.
 
Als deze bak door Roland ontworpen geweest zou zijn en aan een 1200 euro nieuw in de winkel zou komen te liggen, hadden er nu al velen zonder vooringenomenheid zo'n bak op hun "to buy" lijstje staan.
 
Als deze bak door Roland ontworpen geweest zou zijn en aan een 1200 euro nieuw in de winkel zou komen te liggen, hadden er nu al velen zonder vooringenomenheid zo'n bak op hun "to buy" lijstje staan.

Nee hoor, de gemiddelde SF-er had ook die afgefakkeld, gewoon omdat als er iets nagemaakt wordt het nooit goed genoeg is.

Of was het om gewoon op alles te zeiken?

Hmm.. twijfel :D
 
49410019_10157042939873914_4928406102359408640_o.png.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.flhr4-1.fna&oh=0df2b4ece8af9b7a15473109d999a310&oe=5CD5CA9A.jpg
 
18 uur geleden - We just received confirmation that the Behringer RD-808 Rhythm Designer will be present at our Los Angeles Experience Center for the 2019 Pre-Namm event!
Volgens Google stond dit op Facebook maar het bericht is niet meer toegankelijk.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top