Behringer RD-8

No offense, maar een paar dagen geleden zei je nog dat-ie te gek klonk. Dat vind je nu niet meer?

Dat was een grapje! Dacht dat iedereen dat wel door had aangezien die video zo belabberd klonk. Zonder smiley hebben mensen blijkbaar niet meer door dat je een grapje maakt. :)

Maar goed, ik ben nog steeds benieuwd wat jullie dan zo veel beter vinden klinken dan de TR-8 en TR-08?
En ook op je de kick en cowbell kan tunen?....
 
Zonder smiley hebben mensen blijkbaar niet meer door dat je een grapje maakt. :)
Sarcasme wordt wel begrepen als dat op een of andere manier duidelijk wordt duidelijk gemaakt, bijv. met leestekens, overdrijving of een geschikte smiley (ben zelf wel gek op
emo.gif - Click image for larger version  Name:	emo.gif Views:	1 Size:	615 Bytes ID:	3638996
maar die moet ik dan lenen van Tweakers want is hier niet beschikbaar). Jouw "te gek" had evengoed gemeend kunnen zijn, want veel reacties zijn wel positief. Natuurlijk zijn er altijd lui die er anders over denken (met name op SF). Ben met je eens dat de video belabberd was, maar er was op dat moment niks beters voorhanden. Die andere video kwam pas een dag later online.

Op je vraag heb ik geen antwoord want ik ben eigenlijk een leek op dit gebied.
 
Prijs en looks vind ik wel aangenaam, maar ik hoor tot nu toe niets dat mij overtuigt mijn TR-8S weg te doen of mijn setup aan te vullen met deze 808.
 
Wat is nu het idéé achter die groene led (Aira) glow knoppen tesamen met de vintage 808 kleuren?
Is dat een statement van Uli om te zeggen van: 'hey joengeuh we f*cken jullie zowel met het originele design als met jullie remakes'?

Idee is dat dit product onmiddellijk de "casual" synth/drummachine liefhebber aanspreekt in de winkel of op een foto op internet. Met dit uiterlijk verkoop je 'm sneller dan met het uiterlijk van de recente Rolands. En het "gevoel" als je 'm in huis hebt. Je kunt 'm in een display leggen en je huis heeft en hij geeft meteen dat "retro gevoel". Puur commercieel dus, niet per se bedoeld als belediging naar Roland toe.
 
Ik heb een paar vraagjes over de Behringer RD 808:

In een video werd uitgelegd dat de RD 808 hetzelfde circuit gebruikt dan de originele TR 808
Wil dit dan zeggen dat het volledig analoog is voor alle instrumenten met dezelfde schema’s dan de originele TR 808?

Is er reeds een verschijningsdatum?

Is de prijs reeds bekend?
 
Behringer kennende gaan ze het analoge gedeelte inderdaad analoog houden. In hoeverre het schema hetzelfde is, hangt af van hedendaagse beschikbaarheid van componenten. Er zal links en rechts wel wat wijzigen, en de klank van het resultaat zal ook wel wat anders zijn. Maar het is niet dat ze plots een analoog circuit digitaal gaan maken ofzo.
 
Dankjewel.
Ik heb ooit de bassdrum van de TR-808 nagebouwd en toen moest ik andere transistors gebruiken geloof ik.
Tegenwoordig hebben de weerstanden ook een veel nauwkeurige tolerantie dan die van 38 jaar geleden.
Ik vind het wel heel goed dat Behringer zo dicht bij het origineel blijft.
 
Ben wel benieuwd wat jullie aan de hand van die paar slechte video's er nu zoveel beter aan vinden klinken dan de TR8 of de TR08 bijvoorbeeld?

Ik mis trouwens wel een tune knop voor de kick en de cowbell. Of gaat dat via een menu zoals bij de TR08?

Heb je ooit weleens een echte 808 gehoord? Volgens mij niet.

Maar boeien verder. De meeste synth hipsters van tegenwoordig horen toch het verschil allemaal niet.

Die zweerde bij de sound van de tr08 maar is het gewoon echt niet. Zelfs mij dr660 klinkt dikker.

Anyway ze gebruiken gewoon dezelfde schema’s als de yocto en dat kan je gewoon horen aan de kick.

Alleen zit ik niet op 606 hats te wachten want die heb ik al.

Ken iemand dat effe doorgeven aan copycats? Dank!
 
Heel duidelijk....

De wereld bestaat namelijk uit twee groepen mensen: zij die ooit een 808 in het echt gehoord hebben en zij die dat niet hebben. Die eerste groep mag meepraten over dit soort onderwerpen en verdient ontzag en bewondering. De mensen uit groep twee mogen ook wel over dit soort dingen praten, maar moeten er terdege rekening mee houden te allen tijde terechtgewezen te kunnen worden door de mensen uit groep één.
 
Back
Top