Behringer RD-8

Ik snap niet dat er nog een doelgroep is voor de 808, want er zijn al zoveel clones.
Wat Freelander zegt, doe mij maar een Linndrum.
 
Ziet er goed uit en als het genoemde bedrag klopt vind ik dat een alleszins redelijke prijs (ahum).
Met een TR-8 en een TR-8S in huis ben ik echter naar tevredenheid voorzien in mijn drumbehoeften.
Bovendien vind ik alleen de klanken van de 808 te beperkt om aanschaf te overwegen.

Ook het eventuele verschil in klank tussen voornoemde digitale apparaten en deze analoge 808 is voor mij geen overweging. In een aantal blinde tests tussen de TR-808 en TR-8 hoorde ik te weinig verschil, dus de huidige TR’s zijn goed genoeg voor mij.

Ik ben wel benieuwd of we op dit gebied meer kunnen verwachten van Behringer.
Ik snap dat er een markt is voor goede klonen, maar persoonlijk vind ik die niet zo interessant, in tegenstelling tot de Deepmind en Neutron.
 
In een aantal blinde tests tussen de TR-808 en TR-8 hoorde ik te weinig verschil, dus de huidige TR’s zijn goed genoeg voor mij.

Zodra je de echte beestjes in huis hebt gehad, merk je gelijk het verschil.
Luister maar eens goed naar die clap om te beginnen,
ook de snare van de 909 vond ik geen vervanging.

Zelfs die clones klinken kompleet anders, net als deze behringer met smd componenten.
Ik heb ook een mythe op internet gelezen dat roland een lading mislukte transistoren van mitsu heeft gekocht vppr de 808 productie, zijn niet na te maken <-- even de mythe versterken.
Zelfs roland kan geen echte 808 meer bouwen.

Toffe naam trouwens : Rythm Designer
 
Ach, nu is er iets voor iedereen. Analoog massaproductie met veel outputs voor weinig, digitaal massaproductie met kleiner aantal outputs maar van de originele fabrikant voor weinig, analoge clones van boetiek fabrikantjes voor veel en het langzaam wegrottende origineel voor tranentrekkende occassionprijzen.

Persoonlijk heb ik het na de TR-8, TR-08, TR-8S en de Roland Cloud versie van de TR-808 wel weer gehad met die ouwe meuk.
 
nu nog op de mr. firechild video wachten ;)

maar ik snap ook niet echt wat dit aan de 808-clones-markt toevoegt.

multiple outs? niet de enige
808 sound? niet de enige
x0x design? niet de enige

doe mij dan liever maar de tr-8s, dan heb ik gelijk nog de andere roland bakken erop staan. en als je per se voor de authentische optiek wil gaan koop ik liever een tr-08

een product wat alleen de prijs als USP heeft is geen goed product
 
Pro One is ook aangekondigd :-) ik had gehoopt op een Linnclone :-) of de release van de vp-330 clone
 
Ik word een beetje moe van al die klonen.

"Attack of the clones". :)

Ik kan nu al geen "urban" nummer meer horen met uitgekauwde 808 trrrrrr hihat.

Geef mij maar een sampler zodat je je eigen geluiden kan gebruiken/maken.
 
Klinkt op het eerste gehoor weer behoorlijk authentiek. Gnaaf hoor :okdan:

Enthousiast worden over Behringer producten, het blijft even wennen maar toch... Leuke ontwikkeling en volgens mij een heel slim concept (beter goed gejat 2.0).
 
Alles wat ik op mijn 808 miste, zit erin en meer. Ik heb lang spijt gehad dat ik die met 600 gulden verlies aan muziekhandel Ronald Suiker aan de Vaillantlaan in Den Haag voor 400 gulden heb verkocht ("analoog, dat verkoopt niet meer, dus daar geef ik niet meer voor") totdat de MFB-522 kwam. Ik heb er nog een rimshotje van Tiptop Audio bij gekocht om alle 808-klanken te bekomen op de maracas na, maar die zijn met rode ruis uit de MatrixBrute zo goed na te maken dat ik zelfs mijn akoestische maracas kon laten liggen.
Ik ben benieuwd naar het eindproduct en wie weet schaf ik deze toch aan, niet zozeer voor klank als wel voor de gebruikersinterface en de functionaliteit. Die brengen je toch op andere ideeën dan een Akai MPC die een MFB-522 aanstuurt.
 
Yaaasss!!! :halleluja
Erg tof. Ik heb interesse!
En dat Behringer logo plak ik wel een coole sticker op ... ;)
 
Zodra je de echte beestjes in huis hebt gehad, merk je gelijk het verschil.
En we klokken af net boven de twee uren. Het heeft nog lang geduurd...

Mijn originele is 10x meer waard want hij klinkt veel warmer want er zitten magische componenten in... Gelukkig heeft Uli ook de originele prijs behouden :D
 
Behringer CS80, dan gaan we pas weer verder praten

:dubbel::dubbel:
 
“Er zijn op het moment 22 gebruikers online die deze discussie volgen”

Toch nog steeds mensen na zoveel clones toch nog geïnteresseerd zijn in nog een clone.
 
Back
Top