Behringer RD-8

^ vergeet de 'crave' niet.

Zo kun je met behringer echt wel een leuk studiotje in elkaar flansen hoor. Enige dat ze nog niet verkopen zijn de kabels om alles aan te sluiten (toch?)
 
Ik vinnum erg tof die bak...klinkt lekker strak en leuke opties met die rolls enzo.
rd808banger.gif
 
Dit is al stukken beter. Maar zat er al aan de komen. Die mj op die reissue mini was al dik. En ja die 808 klinkt zoals het hoort. En analoog gemixt blijf je die kick tenminste horen. Ook zoals het hoort.

https://www.youtube.com/watch?v=oVxZ1Lrspck

En die linndrum wordt misschien ook wel wat.
 
Dit is al stukken beter. Maar zat er al aan de komen. Die mj op die reissue mini was al dik. En ja die 808 klinkt zoals het hoort. En analoog gemixt blijf je die kick tenminste horen. Ook zoals het hoort.

https://www.youtube.com/watch?v=oVxZ1Lrspck

En die linndrum wordt misschien ook wel wat.

Anders,.. 'stukken beter' en erna 'klinkt zoals het hoort' , klinkt niet echt overtuigend ;)
 
Anders,.. 'stukken beter' en erna 'klinkt zoals het hoort' , klinkt niet echt overtuigend ;)

Stukken beter slaat op dat filmpje eerder op deze pagina. En zeker de rd8 klinkt zoals een 808 hoort te klinken. Zoals ik al voorspeld had. :D

En wat die brodel d betreft. Die mj thriller basslijn was de reden voor mij om een reissue mini te kopen.

Die low/mid ‘pock’ sound in die attack klinkt hemels. Vergelijk dat maar met die behringer clone. Al die losse tonen en filter sounds is niet hoe je deze bakken vergelijkt. Maar juist door die echte snappy signature sounds naast elkaar te luisteren.

https://youtu.be/B81J3jvoNCc

Maar die rd8 mot ik hebben. Alleen die tuning van die hihats al is super.

Je moet behringer niet haten. Je moet gewoon de beste krenten uit de pap vissen. En let op die rd8 gaat een verkoop knaller worden.
 
Het is niet kwestie van haat,het is gewoon dat die RD-8 niet als een 808 klinkt,maar wel super strak en heel goed klinkt.

Wat de Model D betreft moet je best vergelijken met een Minimoog laat serie nummer,met de osc update dus,de oudere Minimoogs klinken minder punchy.
 
Leuke jam waar Behringer laat zien hoe je de sound van Thriller van Michael Jackson benadert.
Maar belangrijker; hier geeft de medewerker een hint bij 2.55 welke drumcomputer op de nominatie staat om heruit gebracht te worden.

 
Het is niet kwestie van haat,het is gewoon dat die RD-8 niet als een 808 klinkt,maar wel super strak en heel goed klinkt.

Wat de Model D betreft moet je best vergelijken met een Minimoog laat serie nummer,met de osc update dus,de oudere Minimoogs klinken minder punchy.

Zeker geen haat. Ik snap. En ik vind die rd-8 echt wel klinken als een 808. Maar we gaan het zien. Er zal wel een klein verschil zijn nav 40 jaar oude componenten.

En die punch van een minimoog komt niet van de osc. Osc zorgt voor dikte of dun geluid. Punch komt van iets anders.
 
Oh, ik zie vandaag dat de post van gisteren om 14.15 niet verdwenen is terwijl ik wel het bericht had verwijderd?
Ik had omdat het om een Linn ging uiteindelijk bij nieuws geplaatst., nou is het dubbel gepost.
Wil een moderator alsnog het bericht verwijderen?
 
Wel een beetje grappig en belachelijk ter zelfde tijd dat filmpje van die medewerker.
Een midi keyboard van de concurrent waar de medewerker ferm zijn zonnebril moet opleggen zodat de merk naam niet zichtbaar is(mij maakje niet wijs dat dit louter toeval is dat hij daar zijn zonnebril legt no way) om dan te zien dat er in dat keyboard niets anders is aangeloten dan de psu

geen midi geen cv niks als ook bij de rd808 als de model d



doet me direct denken aan al die playback (fake) optredens van de jaren 80


komt zo fake over bij mij dat ik mij direct afvraag wat is er nog allemaal fake is
 
Volgens mij is alles via usb midi aangesloten.

ik heb het meerdere malen bekeken en er zit niks in dat midi keyboard behalve psu
en in de rest van het geen daar staat zie ik enkel audio aangesloten
 
Ik heb nog eens gekeken, het gaat over die MJ video toch? Deze: https://www.youtube.com/watch?v=oVxZ1Lrspck Op de keystep zit een kabel waar de midi aansluiting zit. De Model D heeft een kabel bij de audio out en usb in. Rd808 meerdere audio kabels en een usb. Deepmind ook gewoon kabels uit de audio uit en usb.

Ben dus echt benieuwd of we naar een andere video aan het kijken zijn.
 
Ik heb nog eens gekeken, het gaat over die MJ video toch? Deze: https://www.youtube.com/watch?v=oVxZ1Lrspck Op de keystep zit een kabel waar de midi aansluiting zit. De Model D heeft een kabel bij de audio out en usb in. Rd808 meerdere audio kabels en een usb. Deepmind ook gewoon kabels uit de audio uit en usb.

Ben dus echt benieuwd of we naar een andere video aan het kijken zijn.

:stupid:stupid:stupid:o::o:
man man man thx kobuz had het anders nooit gezien was mij zelfs niet opgevallen toen ik naar een foto keek van de keystep dat de usb ingang dus eerst zit en niet de psu
ik moet duidelijk leren mijn bril opzetten als ik achter de pc zit :erm:
maar dat bewijst dat ik oud word:(
nee wacht
.... misschien niet op synhtforum zitten tijdens de werkuren :D
 
... misschien niet op synhtforum zitten tijdens de werkuren :D

Tijdens het komende beoordelingsgesprek zal dit ook als aandachtspuntje meegegeven worden :D
 
En die punch van een minimoog komt niet van de osc. Osc zorgt voor dikte of dun geluid. Punch komt van iets anders.

Ik zou zeggen test de twee verschillende minimoogs tegelijk,en je zal het zelf wel opmerken.

Het was mij zelf ook opgevallen op mijn eigen toestellen ,maar het is een ander lid die er mij op gewezen had dat dit zo is op alle toestellen.
 
Ze zijn blijkbaar onderweg.
 

Attachments

  • behringer-rd-8-testing.jpg
    behringer-rd-8-testing.jpg
    81,4 KB · Bekeken: 53
Back
Top