Behringer RD-8

808-dpma-filing-060219.jpg
 
Vreemd als ze alleen daarop auteursrecht hebben.
Maar die vrolijke kleurencombi is inderdaad wel gezichtsbepalend, zonder oogt het een stuk droger.
(was Roland soms geïnspireerd door de Hammond B-200?)
 
Ze zijn daar wel een beetje laat mee :Z

Het zou wel een grappige naaistreek zijn van Roland om expres te wachten met een rechtzaak totdat Behringer al een aantal Roland in productie heeft. Geen idee verder of ze juridisch sterk zouden staan overigens.
 
Het zou wel een grappige naaistreek zijn van Roland om expres te wachten met een rechtzaak totdat Behringer al een aantal Roland in productie heeft. Geen idee verder of ze juridisch sterk zouden staan overigens.

Tja, wie naait nou wie eigenlijk ?!?
 
Tja, wie naait nou wie eigenlijk ?!?

Heb jij er moeite mee dat Roland wordt gecloned nadat ze zelf decennia lang hebben geweigerd analoge re-issues van hun geliefde originelen uit te brengen? Ik niet zo. Maar hier is geloof ik een aparte thread voor.
 
Roland heeft die 808 kleuren vrij uitbundig ingezet in hun AIRA/TR-8(s)/TR-08 promotie en de TB-03 is op de markt die qua looks nogal lijkt op het origineel dus ik kan me voorstellen dat ze proberen die toch wel gezichtsbepalende elementen voor zichzelf te houden ook al weten ze dat ze kopieën van de techniek niet tegen kunnen houden.
 
Laatst gewijzigd:
Mmmm dit kan best nog een dingetje gaan worden. Mini zijn de patenten volgens mij verlopen omdat die 50 jaar oud zijn? En dat gaat volgens mij om de klank opwekking/schema’s. Zou mij niks verbazen dat Roland die ook heeft en dan zit je met een machine uit 1984 toch met een probleem als Roland moeilijk gaat doen.
 
Ja een maand geeleden stond bij Bax nog 8 weken. Dat is inmiddels veranderd naar 13...
 
Back
Top