IK Media Uno, analoge synth van $200

De Korg Monologue kost nu ook nog maar 244 euro en die is te programmeren zonder matrix, gewoon knop per functie. En natuurlijk een toetsenbord.
 
Staat een leuk interview met Erik Norlander online op de site van synthtopia inzake deze IK Uno: http://www.synthtopia.com/content/2018/07/23/erik-norlander-on-designing-the-ik-multimedia-uno-synth/ waarin hij het kort heeft over de Alesis Andromeda en uiteraard over de IK Uno.

Die Uno biedt echt wel veel waar voor zijn geld, en de filmpjes die ik het gezien op Youtube laten zien dat het bepaald geen speelgoed is. Ding kan echt wel goed klinken.

Enige minpuntje is tot op dit moment dat de editor voor bijvoorbeeld iOS nog niet klaar is.
 
Welk kind zou nu niet apetrots zijn wanneer het een IK Uno cadeau kreeg op zijn of haar verjaardag?

 
Last edited by a moderator:
Ik vind het een beetje gek dat er weinig ervaringen van deze te vinden zijn, hij is nu toch al een maand beschikbaar in de winkel, maar verder dan een handvol videos op youtube heb ik niet veel gevonden. Ook hier zijn er blijkbaar niet te veel gebruikers van de Uno.

Ik heb hem zelf in de winkel getest, en hoewel deze feature gewijs erg bruikbaar zou kunnen zijn kon de klank mij niet bekoren. Leek wel of er ook zo wat ruis inzat, en het keyboard reageert ook niet zo heel vlot, lijkt wel of er een soort van latency op zit. Je lijkt precies op een iPad van 4 jaar geleden te spelen ofzo.

Zijn er nog ervaringsdeskundigen hier?
 
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.

Als het om Behringer en Arturia gaat loopt het over van de meningen en reviews. Deze UNO zit in dezelfde prijsklasse en je hoort er inderdaad weinig van.

[semi off topic] Hoge bomen vangen veel wind. Zou kunnen dat louter vanwege het feit dat dit een klein bedrijf is ze op meer sympathie kunnen rekenen. Zou ook kunnen dat er weinig reviews zijn omdat men het merk niet kent en dus niet snel tot aanschaf overgaat? Ik weet wel dat er in die allerlaagste prijsklasse (grofweg rond de € 200, give or take € 50) veel, heel veel concurrentie is que mono synth. En ik wil geen reclame maken voor de Korg Monologue die nu € 240 retail is maar da's qua knoppen en bediening wel effe andere koek. Zou ook kunnen dat men gewoon kiest voor de goedkopere Korg Volca reeks of doorspaart voor de nu al legendarische Behringer Model D of hun Neutron.

Oftewel: onbekend maakt onbemind?
 
Ik heb m, voor 179 euri bij Thoman, vin'm erg goed klinken hoor... Check dit filmpje ff

 
Back
Top