IK Media Uno, analoge synth van $200

Lijkt me wel een fijne synth! Ik vind de UI wel slim bedacht: aardig wat mogelijkheden op een klein oppervlak en toch ziet het er eenvoudig uit. Zou wel graag wat betere voorbeelden van het geluid horen.
 
damn dit klinkt wel dik hoor voor 200 euros :O

https://soundcloud.com/ikmultimedia/sets/unosynth

€244,- inclusief VAT.

Maakt niet uit, is ook nog zeer betaalbaar voor wie aan een analoge synth wil.

Wel leuk natuurlijk wat IK Multimedia allengs op de markt aan het brengen is. Krijgen het voor elkaar met producten aan te komen waarmee zij zich echt wel weten te onderscheiden van andere producenten. Een prestatie op zich.

Leuke interface bedacht.

Op het Audiobus forum communiceert iemand van IK Multimedia direct met eindgebruikers: https://forum.audiob.us/discussion/25849/ik-teasing-something-new-ot-maybe/p1

(Sowieso wel het leuke van dat forum, want daar zit menige developer van iOS apps direct te communiceren met users, ook bijvoorbeeld Bram Bos).
 
Die sounds op soundcloud doen mij niet weinig denken aan de TB303. Zal wel geen toeval zijn dat IK Multimedia juist dergelijke sounds daar heeft ge-upload.
 
Dan is 'ie best magertjes als je 'm vergelijkt met de Korg Monologue die nu nog "maar" € 300 kost (link).

Mwah, magertjes wil ik hem nu niet direct noemen. Heb op die Monologue gespeeld in een muziekzaak. Vond dat echt wel behelpen, zo smal als die was. Geldt natuurlijk tevens voor dat ding van IK Multimedia maar denk dat die met hun vormfactor echt wel een andere doelgroep aan weten te spreken. Niet zozeer de spelers maar meer diegenen die sequencer gebruiken in hun muziek en dat combineren met laptops en/of tablets. Zou mij niet verbazen wanneer de koppeling van dat IK-ding met computers heel goed verzorgd blijkt, inclusief editors voor de diverse OS-en.

Het is trouwens echt wel een heel klein ding zag ik op een foto op hun site: http://cgi.ikmultimedia.com/img/library/unosynth/ikc-L-uno_synth_U6A2017_r.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Mwah, magertjes wil ik hem nu niet direct noemen. Heb op die Monologue gespeeld in een muziekzaak. Vond dat echt wel behelpen, zo smal als die was. Geldt natuurlijk tevens voor dat ding van IK Multimedia maar denk dat die met hun vormfactor echt wel een andere doelgroep aan weten te spreken. Niet zozeer de spelers maar meer diegenen die sequencer gebruiken in hun muziek en dat combineren met laptops en/of tablets. Zou mij niet verbazen wanneer de koppeling van dat IK-ding met computers heel goed verzorgd blijkt, inclusief editors voor de diverse OS-en.

Het is trouwens echt wel een heel klein ding zag ik op een foto op hun site: http://cgi.ikmultimedia.com/img/library/unosynth/ikc-L-uno_synth_U6A2017_r.jpg
Hmmm. Ja. Als je het zo zegt, inderdaad. De K. Monol. is meer bedoeld als standalone instap synth om daadwerkelijk te bespelen zonder computer, met een fijne step sequencer. Dit apparaat is denk ik inderdaad bedoeld voor een iets andere doelgroep die meer de koppeling met een compu zoekt. Ik zie op hun website: "full ADSR control available via MIDI CC or software editor" en "Mac/PC software Editor/librarian". Dus er moet ook een software editor bij komen op de website. Benieuwd hoe die er uit ziet... Een fatsoenlijke uitleg over wat dit ding kan en hoe hij klinkt staat op Youtube (van IK Miultimedia zelf overigens):

 
Voor die 244 euries klinkt ie best leuk en toen ik aan het einde zag wat de connections waren had ik wel het gevoel dat je met zoiets voor weinig best veel koopt.
Een arp en een sequencer en verschillende effecten erbij.
Dit vind ik wel een stap beter dan de Volca range.
Zeker ook een mooie instapsynth voor mensen die voor weinig een beginnetje willen maken.
 
Besteld. We gaan het meemaken. Lekker in de trein hobbyen :)
 
Wat ik leuk vond in de clip is dat ie vertelde dat je tussen de golfvormen kan morphen.
Da's wel tof om lekker tussen de twee oscillatoren wat sweet spots te zoeken.
Wordt steeds leuker dat dat ding.
 
Waarom worden envelopes tegenwoordig zo stiefmoederlijk geïmplementeerd. Leuk dat je via midi een volledige ADSR krijgt maar via de controlsurface enkel AD. Dat is volgens mij toch een hele grote beperking om je geluid vorm te geven. Waarom geen full ADSR met een shift om te kiezen tussen amp en filter?
 
plaatje

plaatje

UNO_Synth_top_scheme_03.jpg
 
Waarom worden envelopes tegenwoordig zo stiefmoederlijk geïmplementeerd. Leuk dat je via midi een volledige ADSR krijgt maar via de controlsurface enkel AD. Dat is volgens mij toch een hele grote beperking om je geluid vorm te geven. Waarom geen full ADSR met een shift om te kiezen tussen amp en filter?

+1

Wie weet gaat dat nog wel gebeuren met een update? Wanneer er genoeg gebruikers over gaan klagen lijkt mij dat in ieder geval wel mogelijk.
 
Ik heb net wat videootjes bekeken maar vind het geluid toch wat dun klinken. Die soundcloud dingen klinken wel Ok, maar daar staat in de meeste gevallen veel galm en delay op. Ik vraag me af if het geluid niet snel zal gaan vervelen.

Verder vraag ik me af wat de parameters van de delay en andere effecten precies zijn. Gaat dat via menu's? Ik kan daar niks over vinden.
 
Back
Top