DSI / Sequential Prophet X

Dave Smith / Sequential teast de nieuwe PROPHET X:



image.png


Volgens de eerste berichten/speculaties zou het gaan om een hybride rompler/analoge synth in samenwerking met 8 DIO (bekend van sample libraries).
 
Laatst gewijzigd:
Hopelijk valt er nu niks weg van de huidige line up. Laat me eigenlijk eerder denken in de richting van zo'n roland Jdxa. Sample/modeling engine wss met Curtis filters en VCA's
 
De mixer lijkt 2 "instrument" en 2 "oscillator" knoppen te hebben.
 
Translate ;-)

Met deze video toont Dave Smith een voorproefje van een nieuwe sampling-synthesizer onder de sequentiële labelnaam.

Je ziet niet veel, maar de look doet denken aan de Rev 2 en zijn voorgangers aangeboden onder de naam Dave Smith Instruments. De naam is tot nu toe alleen voor de Prophet-6 en de OB-6, dus "klassieke" georiënteerde synthesizers met meerdere stemmen en analoog ontwerp. Dat is hoe het hier zal zijn.
Sequential Prophet X - een videoclip maakt je nieuwsgierig

De een is niet goed geïnformeerd, maar slechts een beetje opgewonden - hier is de clip.

En meer zult u zeker zien en horen op de Superbooth. Niemand kent prijzen en beschikbaarheid. Nog geen.

Maar wat u kunt zien, is heel veel wat u verwacht. De vraag is in hoeverre de Prophet X verschilt van andere aanbiedingen van hetzelfde huis en hoeveel stemmen hij zal hebben?

Het feit dat er "Instrument" -bedieningen naast Oscillators 1 en 2 zijn, zou kunnen wijzen op een sampling-engine. En dat is gewoon het totaal "andere" ding dat tot nu toe slechts een paar echt doen, behalve Waldorf met de Quantum, die een volledige bemonstering en zelfs granulaire bemonsteringsmotor heeft. In ieder geval 'ruikt' de profeet X van sampling met analoge filtering of ondersteuning van klassieke oscillatoren. Sampling - dat is hier nieuw!
 
Mooi dat er weer allemaal samplers op de markt komen. En andere digitale/hybrid synths. Analoog kennen we nu wel weer.
 
8DIO (nee niet die smiley)... ik bedoel dus: 8 DIO maakt erg goede sample-libraries ook, ik heb er een paar.

Voor studio-gebruik zie ik op dit moment niet zo heel veel toegevoegde waarde om dat layeren van synth-geluid en rompler via dit ding te doen, maar als je veel live speelt is het wel een erg leuk concept.

Zal wel lekker aan de prijs zijn ook, die 8dio libraries zijn ook niet heel goedkoop.

Hij ziet er wel mooi uit trouwens. :okdan:
 
Back
Top