Waldorf KYRA (was: Exodus Digital Valkyrie)

GZKc2jYzTHXvYQ9aZy9JxW-970-80.jpg

Wordt geïntroduceerd tijdens MusikMesse:
While many synth manufacturers are saving up their new wares for the Superbooth show in May, Exodus Digital is choosing to launch its new Valkyrie instrument at Musikmesse, which kicks off on 11 April and runs until 14 April.

It looks a pretty juicy piece of hardware, too: Valkyrie is 8-part multitimbral and offers two groups of 32x oversampled oscillators per voice (the total number of oscillators is 1280) with hard sync, ring mod and FM. Dual PCM wavetables provide you with 4,096 waves, while the dual analogue ladder modelling filters come in 12 and 24bB flavours.

Other features include a modulation matrix, a stereo hypersaw, an arpeggiator, three EGs and three stereo LFOs with 64 shapes and MIDI sync. There’s a nine-module FX unit and Valkyrie offers 128 notes of polyphony.

Ambitiously, Exodus Digital has come up with its own hardware design and operating system for Valkyrie, stating that DSP chips are “obsolete technology from the ‘90s”. It uses less than 10W of power and can start up in less than four seconds, apparently. What’s more, we’re told that this will be a “mainstream synth that will launch at a mainstream price”.

Both rack and keyboard versions of the synth are in development, and we’re hoping to find out more later this week. As things stand, the only official information you can find online is on the Exodus Digital SoundCloud page.

https://www.musicradar.com/news/mus...a-march-on-its-rivals-with-the-valkyrie-synth

Interessant - eindelijk weer eens een moderne VA synth met dikke specs! Leuk om tussen al dat analoge en remake geweld weer eens iets te zien dat van de norm afwijkt. Moet er wel bijzeggen dat ik het kastje op de foto niet bepaald aantrekkelijk vind ogen.
 
En eerste beelden van de laatste versie. Ik vind hem toch wel erg mooi.

7B977ED2-A2D4-40FC-924B-53EEB558BF73.jpeg - Click image for larger version  Name:	7B977ED2-A2D4-40FC-924B-53EEB558BF73.jpeg Views:	1 Size:	53,2 KB ID:	3665526


En link naar de video



hij is wel groot en dit is een wat gebrekkige demo, maar ik denk wel een lekkere synth. Nu wachten op meer en betere demo’s.

p.s. Ik probeer normaal een video te linken met de optie video, maar op een of andere manier krijg je hem hier niet te zien, alleen de link.
 
Laatst gewijzigd:
Meer dan 3000 wavetables zitten erin en dan kan je ook nog nieuwe erbij uploaden, da's niet niks.
Gelukkig is ie ook wat groter dan m'n blofeld en lekker hands on zo te zien, mooi ding!
Zal wel wat moeten kosten verwacht ik zo.

p.s. Ik probeer normaal een video te linken met de optie video, maar op een of andere manier krijg je hem hier niet te zien, alleen de link.

VasC; als je in geavanceerde tekst opmaak kijkt dan zie je insert video en als je daar de url in plaatst dan wordt ie als video geplaatst.

 
Laatst gewijzigd:
willem1958, ik had dat geprobeerd, maar op een of andere manier lukt het niet. Ik kopieeer de link in YouTube App op de iPad en plak dan met de Video insert optie van het forum.

In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling en plaatsen van de link :mega:.

zie volgende post: het is gelukt. Heeft te maken met link kopiëren vanuit YouTube app, dan werkt het niet.
 
Laatst gewijzigd:
Nog een video (en plak poging van mij :D, met omweg)



Als ik Waldorf geweest was had ik wel iets beter de presentatie voorbereid...maar waarschijnlijk weet deze man het golden path ;)
 
En eerste beelden van de laatste versie. Ik vind hem toch wel erg mooi.



En link naar de video



hij is wel groot en dit is een wat gebrekkige demo, maar ik denk wel een lekkere synth. Nu wachten op meer en betere demo’s.

p.s. Ik probeer normaal een video te linken met de optie video, maar op een of andere manier krijg je hem hier niet te zien, alleen de link.


Ziet er beter uit dan versie 1:beard:
Beetje een vst plug-in look dat wel...
 
Waldorf komt weer op een groot evenement net zoals de Quantum met een synth dat geen of nauwelijks presets aan boord heeft(waar zijn die vorige presets gebleven van het prototype model?).Blijft dan weg totdat je full option kunt presenteren.Geeft een verkeerde indruk en weerhoud je ervan ééntje te kopen.
 
Ziet er een stuk beter uit dan het prototype van vorig jaar. Nu nog een fatsoenlijke demo :D
 
Ik vind de klank een beetje flets eigenlijk, een beetje Virus/plugin achtig en met weinig eigen karakter. Zal een goed werkpaard zijn met die opties en polyfonie, maar betoverend is 'ie (nog) niet voor mij.
 
Ik vind de klank een beetje flets eigenlijk, een beetje Virus/plugin achtig en met weinig eigen karakter. Zal een goed werkpaard zijn met die opties en polyfonie, maar betoverend is 'ie (nog) niet voor mij.

Ja, tis ook deels duits spul...duitse synths staan bekend om o.a. helderheid. Ik moest idd ook aan een type access virus denken. Maar dit apparaat lijkt me genoeg diepgang/mogelijkheden te hebben om een breed spectrum aan sounds aan te boren. En de een houd meer van theatraal dan de andere. Zullen nog wel meer demo's de komende tijd voorbij komen.
 
Nu het er toch wel echt op lijkt dat Access de Virus min of meer heeft begraven is er denk ik wel ruimte voor een synth als de Kyra. Ik proef een beetje hetzelfde karakter maar dan frisser en directer door de ongetwijfeld verbeterde techniek die erin zit tov die oude DSPs. Tot dusver nog geen inspirerende demo's gehoord dus laat maar komen zou ik zeggen...
 
Nou, nog een keer geluisterd die laatste video, maar dit gaat um niet worden voor mij! Of een meester in sound design moet binnenkort eens een vette demo neerzetten en het tegendeel bewijzen. Dan eerder de nieuwe Roland Jupiter-X(m) en zelfs de hydra vind ik tot toe meer karakter hebben dan deze.
 
Klinkt dun en super schel.

Ik vind het design wel nog steeds 1 van de mooiste moderne desktop synthdesigns.
 
Ik vind het een mooi ding en ik vind hem ook niet slecht klinken, maar ik heb nog niets gezien en gehoord waar ik echt warm voor loop.
Ik denk niet dat je je met dit instrument licht verveelt, maar de prijs liegt er ook niet om en voor dit geld richt ik mijn blijk voorlopig liever op de Jupiter-X en de Hydrasynth.
 
Back
Top