BEHRINGER Sequential Circuits Pro-One Synthesizer Clone!

Attachments

  • 28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    65,2 KB · Bekeken: 345
demian heb inmiddels een PRO 1.
Maar vind de overlap met Model D te groot en de envelops niet fijn.
Nog effe aankijken maar denk dat die terug gaat,

ik heb naast de model d ook de neutron staan, en de pro 1 + wasp vond ik op het eerste gezcht niet veel andere sounds toevoegen,.. (niet geprobeerd trouwens)

De Cat lijkt mij best leuk,... (maar zo gauw er iets met beesten in de titel zit ben ik al snel om :engel:),

Heb wel flink lol met de Crave,.. qua geluid doet het niet heel veel bijzonders,. maar vind het een super leuke speelbak, baslijntjes beetje acid, maar vooral leuk om met de knopjes te spelen, en dan behoud die zijn muzikaliteit nog best ook :okdan:
 
demian heb inmiddels een PRO 1.
Maar vind de overlap met Model D te groot en de envelops niet fijn.
Nog effe aankijken maar denk dat die terug gaat,

Lol.. Ik vind de envelopes juist erg fijn, t hangt er vanaf wat voor sounds je zoekt, maar bij de wat snappier instellingen 'plopt' het filter op een heel lekkere manier. Precies waarom ik de Pro 1 heb, voor alle overige sounds heb ik weer andere synths.
 
Lol.. Ik vind de envelopes juist erg fijn, t hangt er vanaf wat voor sounds je zoekt, maar bij de wat snappier instellingen 'plopt' het filter op een heel lekkere manier. Precies waarom ik de Pro 1 heb, voor alle overige sounds heb ik weer andere synths.

het is voornamelijk de attack die is maar raar kwa curve. veel te linear.

Ik heb ook dat poly soms niet werkt. Soms door mijn eigen fout (bv sync aan) en soms lijkt het gewoon niet te werken of wellicht doe ik iets fout.
Heb er wat meer mee gespeeld en wellicht was het idee om hem wat voorbarig.
Maar de envelope is wel vaag. attack heeft een te lineare curve, als je wat decay en release zet doet de release niets. tenzij je ook wat sustain zet.
Nou ja ben geen synth expert of zo maar ga voor de zekerheid ff een firmware update doen.

Nu weer effe gespeeld en idd wel leuke klanken. feedback yum yum.

Heb nog niet dat mooie percussie geluid wat loopop in zijn demo heeft kunnen maken.

Thomann heeft het terugstuur label al gestuurd. :D Maar wacht nog ff.
 
D'r was inderdaad een issue met de sustain van een envelope bij release van de Pro 1, ik moet de mijne ook nog updaten, misschien dat dat het probleem verhelpt.
 
pfff heb me echt rot gezocht om dit topic te vinden.

Dit weekend heb ik een avond bij een soundesigner in zijn studio gespendeerd en een hele reeks classics gehoord zoals OB expander, jup4,6,8, juno106,60,CS70m,Arp2600 etc ect :{.
Hij heeft ook de BH PRO-1 laten horen en die klonk super vet. Niet zo als mijn PRO-1.
Volgens hem heeft de BH pro1 iets minder laag dan het origineel maar hij is verder heel tof.
De envelopes voelde hetzelfde maar bij hem was er veel minder volume verschil.
Het schijnt dat je de BH bakkies kan kalibreren maar de PRO1 callibratie methode heb ik nog niet gevonden.

Op 23 sec zet ik de resonance op 2
Op 26 sec zet ik de resonance op 5

Bekijk bijlage pro1.mp3

Is dit normaal dit volume verschil of is mijn niet ok?
 
Is dit normaal dit volume verschil of is mijn niet ok?

Ja dat is 'normaal',het filter in de clone is geen CEM3320, ik weet niet wat er exact als filter-chip in zit,maar het is ondertussen geweten dat de AS3320 clone filterchip problemen heeft met de Q

responce die naar het einde toe logaritmisch is terwijl dat over de hele lijn linear moet zijn,hier is dat idem.

Ik denk dat ik er trouwens al iets van gemeld had eerder in deze draad.

Je kan dat niet calibreren,die clone chip is gewoon niet goed gemaakt en dus elke clone synth die nog op de markt komt met een slechte 3320 clone chip zal niet klinken als een origineel examplaar,ben benieuw wat ze in hun OBXa clone gaan stoppen..
 
Laatst gewijzigd:
Ah ok maar toch frappant dat het volume verschil bij de BH Pro 1 van Tomas veel minder was.
Kan er dan onderling tussen verschillende AS3320 chips een groot verschil zitten?
Zijn jam klonk echt tof en de envelopes waren lekker snappie.
Maar ja hij is wel heel goed in synths en ze leren kennen.
Ok dus de Pro-1 is wat moelijker en ik moet er meer tijd in stoppen om hem te leren kennen.
 
Ah ok maar toch frappant dat het volume verschil bij de BH Pro 1 van Tomas veel minder was.
Kan er dan onderling tussen verschillende AS3320 chips een groot verschil zitten?

Ik weet het niet,

Maar op muff had ik gelezen dat er pogingen ondernomen zijn geweest om die Q drop te compenseren,niet in de Pro-1 maar dus in AS3320 implementatie circuits.

Het kan ook zijn dat Behringer dingen heeft gewijzigd in een verschillende productie batch,of chip design zelf ,indien ze er een coolaudio hebben ingestopt,de toekomst zal het uitwijzen.

Je kan beginnen met te kijken wat er als chip in zit.
 
Ik weet het niet,

Maar op muff had ik gelezen dat er pogingen ondernomen zijn geweest om die Q drop te compenseren,niet in de Pro-1 maar dus in AS3320 implementatie circuits.

Het kan ook zijn dat Behringer dingen heeft gewijzigd in een verschillende productie batch,of chip design zelf ,indien ze er een coolaudio hebben ingestopt,de toekomst zal het uitwijzen.

Je kan beginnen met te kijken wat er als chip in zit.


Ah ok ik begin het te snappen. Zal hem eens openmaken.
Er zit wel en trimmer in het filter circuit en de freq range is vrij slecht afgesteld dus houd ik de volgende opties.

1. synth is moelijk dus meer tijd in steken
2. AS3320 heeft q probleem vs CWM3320
3, De cutoff lijkt veel te hoog te gaan.

Ben benieuwd hoe andere Pro-1 gebruikers dit ervaren.
 
Ik weet niet precies welke problemen je ervaart? Ik heb de Pro-1 sinds vrijdag en ben er erg tevreden over. Geen rare dingen tegengekomen en voor mij heeft hij wel echt die 'Prophet' vibe die ik ken uit de andere Dave Smith bakken die ik heb gehad. Mooie ronde en romige klanken. Met hoge resonantie kan het filter nog wel erg scherp klinken soms, ik weet niet of dat op het origineel ook zo is?

flyweight Download ook de Behringer Synth Tool voor extra instellingen, ik denk bijvoorbeeld dat jouw 'poly' probleem wordt veroorzaakt door note priority. Als je deze op 'hi' of 'last' zet is het probleem misschien wel weg. Evt kun je ook retrigger aanzetten om de envelopes te retriggeren voor het geval je een geluid hebt dat snel wegsterft.
 
Ja, bij de mijne is het verschil ook groot. Dacht dat dat 'by design' was. Mijn Moogs geven ook veel minder volume op het moment dat ik de resonantie open draai.
 
Wel erg suf dat de Gate CV input gewoon niet werkt :erm:

Ff updaten. Er was een issue met de gate. Kun je me aub aub vertellen of het volume verschil bij gebruik van resonance bij jouw extreem is?
 
Ik zit op de laatste versie maar de Gate input geeft geen krimp.

Resonance is bij mij ook heftig op volume, maar mijn Moogs doen dat ook dus ik denk niet dat het een fout is.
 
Of je stopt de stekker erin :frons:

Bleek dat ik de switch 'Repeat/Ext-Normal' verkeerd had staan. Niks aan de hand dus :stupid
 
Nu nog een filter-chip upgrade,makkelijker af te stellen tuning en hij klinkt als een Pro-One ;)

Ach ja, zo blijft er altijd wat te wensen. De demo zegt mij dat het nu een goed gelukte clone is geworden.

Nog even en het ontbrekende (crappy) keyboard van het origineel wordt als groot verschil aangedragen.:D
 
Back
Top