desktop versie v/d USSR Polivoks

Attachments

  • polivoks-mini-1-580x387.jpg
    polivoks-mini-1-580x387.jpg
    48 KB · Bekeken: 130
Gaah, waarom doen ze er nou maar een enkele vco in? Zoveel onderdelen zijn het nou ook weer niet. Waarom is er nou niemand die zoiets maakt met vijf oscillatoren of zo? Eentje of twee, of een met een subosc, karig hoor.

Maar dat filter, hmmm, crusty:D
 
Zo zeg, dat zijn wel heel weinig reacties op een nieuwe synth.

Zijn mensen soms bang dat er een Nuke afgaat als je 1 van die rode switches omgooit, is het de naam van de ontwikkelaar die wel wat weg heeft van de Russische leider of is het simpelweg de zware anti-rusland propaganda waar we hier in NL mee overspoeld worden door de NPO, waardoor alles dat Rusland voortbrengt automatisch als not done beschouwd wordt? :D.

Ik vind het wel een geinig robuust bakkie. Een soort mini tank.
 
Ik vond het origineel al niet zo boeiend, dus ook dit kietelt mij niet echt.
 
Dat is waarschijnlijk ook hoe de meerderheid erover denkt. Belooft niet veel goeds voor Elta.
 
Die reissue van 2017 leek interessant maar was per opbod vanaf kleine 2000 dollar.
Dat ding hierboven heeft veel te weinig knoppen om mij te boeien.
 
Ik wordt ook niet zo warm van een synth met maar een oscillator. En zeker in de huidige markt met veel originele nieuwe apparaten zoals de Behringer Neutron of mooie remakes zoals van Korg of Behringer vind ik dit een beetje magertjes. Versimpelen is leuk maar haal dan wat anders weg dan de tweede oscillator.

Ik zie nu wel een leuke feature op de Polivoks envelope generator. Zo te zien zit daar een schakelaar waar je in plaats van ADSR een soort dubbele Attack Decay krijgt? Is vast al oud nieuws maar ik zie dat voor het eerst. Zijn er meer synths die dat hebben?
 
update:

 
Last edited by a moderator:
Ik wordt ook niet zo warm van een synth met maar een oscillator. En zeker in de huidige markt met veel originele nieuwe apparaten zoals de Behringer Neutron of mooie remakes zoals van Korg of Behringer vind ik dit een beetje magertjes. Versimpelen is leuk maar haal dan wat anders weg dan de tweede oscillator.

Ze hebben er ook ééntje met 2 oscillatoren, de polivoks pro....[https://www.soundonsound.com/reviews/polivoks-pro] Is echter wel een stuk duurder :frons:
 
Back
Top