Malekko Manther





MANTHER is a full featured, tabletop monosynth with an analog signal path, an advanced 64-step digital sequencer and onboard delay.

Meer info!
 
Last edited by a moderator:
Ook weer zn klein ding. Ergste die gast op foto heeft vrouwen handen. Sh101 of SH2. Moet ff filmpje aanzetten. Nu maar hopen dan er een XL uit gaan komen. Small pas ik niet.

Edit, best vet ;-)
 
Lijkt mij ook een mooi alternatief voor mc202. Mist wel die superstereotypische Roland-sound, maar ziet er bruikbaar uit en sonisch klinkt het niet slecht. FX is voor mij geen plus. Lay-out van het ding des te meer.
 
"Mist wel die superstereotypische Roland-sound en een leuk alternatief" ? Jahaaaa Jij ben ook kunstenaar zeg..
 
Lijkt mij ook een mooi alternatief voor mc202. Mist wel die superstereotypische Roland-sound, maar ziet er bruikbaar uit en sonisch klinkt het niet slecht. FX is voor mij geen plus. Lay-out van het ding des te meer.


Die stereotypische roland sound zit toch al in de laatste boomstar, die met jupiter/juno filter ?!
 
De interface lijkt me goed doordacht, leuke sequencer. Knap gedaan voor zo'n klein bedrijfje. Het geluid overtuigt me alleen niet echt.
 
De interface lijkt me goed doordacht, leuke sequencer. Knap gedaan voor zo'n klein bedrijfje. Het geluid overtuigt me alleen niet echt.

Ik heb precies hetzelfde. De sequencer is tof, Monologue achtig, maar het geluid vind ik matig. Komt vast ook doordat er alleen maar slechte demo’s van op YT staan. Ik snap niet dat Malekko zelf niet een goede officiële demo of teaser maakt. Nu dreigt hij te worden ondergesneeuwd door bijvoorbeeld de Minibrute 2s.
 
Plaatjes:

malekko-manther.jpg


sddefault.jpg
 
tis wel mooi dat de lat van "neo-vintage analoge synths" behoorlijk omhoog gegaan is met de nieuwe golf van releases en aankondigingen. Op dit moment echter lijken vooral Dreadbox, de karp odyssey en Behringers model D de echte vintage vibe goed te raken. De rest lijkt iets te "tam" of modern? Kan dat?
 
Ook weer zn klein ding. Ergste die gast op foto heeft vrouwen handen. Sh101 of SH2. Moet ff filmpje aanzetten. Nu maar hopen dan er een XL uit gaan komen. Small pas ik niet.

Edit, best vet ;-)

Hey! Vrouwen handen FTW hoor. Heb ik ook. En vrouwen benen. Maar dat allemaal terzijde.

Begrijp ik het nou goed en heeft deze patch memory? Er staat namelijk "4 banks of 16 presets each"

Is niet des 101/202 dan.

Verder ben ik heel benieuwd welke IC's er nou inzitten. Is dat de 3340 van Berhinger? Of die van Curtis zelf?

En zit er nou een ssm2044 in of hebben ze hem discreet nagemaakt?

Verder vooral benieuwd naar die sequencer. De combo van 16 steps en zo'n 202/303 achtig keyboardje ernaast lijkt mij wel erg handig. Al vermoed ik dat er meers synths zijn die dit doen. Althans ik heb wat beelden in mijn hoofd.
 
Hey! Vrouwen handen FTW hoor. Heb ik ook. En vrouwen benen. Maar dat allemaal terzijde.

Begrijp ik het nou goed en heeft deze patch memory? Er staat namelijk "4 banks of 16 presets each"

Is niet des 101/202 dan.

Verder ben ik heel benieuwd welke IC's er nou inzitten. Is dat de 3340 van Berhinger? Of die van Curtis zelf?

En zit er nou een ssm2044 in of hebben ze hem discreet nagemaakt?

Verder vooral benieuwd naar die sequencer. De combo van 16 steps en zo'n 202/303 achtig keyboardje ernaast lijkt mij wel erg handig. Al vermoed ik dat er meers synths zijn die dit doen. Althans ik heb wat beelden in mijn hoofd.

Echt grote handen heeft die niet en nu moet die moeite doen om niet twee knopjes te gelijk in te drukken. Als een vrouw zulke benen heeft als ik..
 
Je kunt altijd een phatboy midi controller er aanhangen voor de worstenvingers.
 
Leuk ding hoor. 101-achtige layout, met extra opties. De wavefolder is zeer welkom. De sequencer is ook leuk, vooral het kunnen opnemen van parameter tweaks zie je niet vaak in dit soort synths. En ja volgens mij kun je patches opslaan. Gaaf! Dat zou het een hele leuke bak voor live maken.
 
tis wel mooi dat de lat van "neo-vintage analoge synths" behoorlijk omhoog gegaan is met de nieuwe golf van releases en aankondigingen. Op dit moment echter lijken vooral Dreadbox, de karp odyssey en Behringers model D de echte vintage vibe goed te raken. De rest lijkt iets te "tam" of modern? Kan dat?

MFB heeft ook wel een vintage vibe vind ik.

Maar deze Manther heeft dus een 3340 VCO en een filter "gebaseerd op de ssm2044 chip" (onduidelijk of er dus daadwerkelijk een ssm2044 in zit).

Wat ook ik mis hier is het typische Roland filter geluid. De 3340 in een mc202 klinkt vrij strak, het is het filter en de snelle envelope die 'm verder speciaal maakt volgens mij. Als ze bij deze sound in de buurt waren gekomen dan hadden ze samen met de toffe sequencer wel een killer modern alternatief voor de 202. Er zijn al meer dan genoeg 303 klonen, maar een 202 kloon is er nog niet.
 
Nee,ik denk niet dat dat kan . Vintage klank is een gevoel en dus persoonlijk.

Vintage klank kan enkel maar uit vintage komen en kan dus onmogelijk iets persoonlijk zijn het is altijd datum gerelateerd (of het nu akoestisch of electronish verwekt wordt.)
 
Ik heb precies hetzelfde. De sequencer is tof, Monologue achtig, maar het geluid vind ik matig. Komt vast ook doordat er alleen maar slechte demo’s van op YT staan. Ik snap niet dat Malekko zelf niet een goede officiële demo of teaser maakt. Nu dreigt hij te worden ondergesneeuwd door bijvoorbeeld de Minibrute 2s.
Ik vind 'm ook qua specs ook iets weg hebben v/d Korg Monologue. Voor zover ik kan zien wordt de ADSR EG gebruikt voor het Filter en de OSC tegelijk (vgl. Monol.). Jammer, maar op dit prijsniveau kan dat denk ik niet anders. In ieder geval "1 knop per function". Je kunt wel wat menu-duiken zo te zien maar ik denk dat dat niet afdoet voor de overzichtelijkheid.
 
Laatst gewijzigd:
voor het geld wel een leuk ding met al die CV inputs enzo. Sound is wel erg rauw en distorted.
 
Back
Top