LYRA-8 and LYRA-4 organismic synthesizers





Unique analogue organismic synthesizers for soundscapes, FXs, pads, complex textures. The term "Organismic” means that all its modules are intertwined by many nonlinear connections and work in an entangled state, modifying each other, much like organs and systems in live beings. That allows for getting complex, diverse, fluid textures from a relatively simple construction. How to get one, price, specs, etc. please visit https://somasynths.com/
 
ok bedankt voor de antwoorden. Hij blijft nog steeds lonken. Ik vind hem wel te gek. Alhoewel hij niet perse noodzakelijk is denk ik wel dat ik er veel mee kan. Maar het gevaar zit er misschien in dat het na een tijdje weer gaat vervelen. Ik wacht nog even af....

Hoe zit het trouwens met de ruis? is hij een beetje stil? (afgezien van de express opgewekte noise/ruis natuurlijk)
 
Laatst gewijzigd:
Mijn Lyra-8 is factory-made.. en de oscillatoren hebben ook een enorm bereik. En vermits de draaiknoppen niet doordraaien is het stemmen idd niet gemakkelijk. Als je een klassiek deuntje wil spelen op een Lyra-8, da's niet gemakkelijk. ;-)
 
Mijn Lyra-8 is factory-made.. en de oscillatoren hebben ook een enorm bereik. En vermits de draaiknoppen niet doordraaien is het stemmen idd niet gemakkelijk. Als je een klassiek deuntje wil spelen op een Lyra-8, da's niet gemakkelijk. ;-)

OK dankjewel! Goed om te weten! Ik wil mijn Lyra-8 idd ook melodisch kunnen gebruiken idd. Ik ga dan eens op zoek naar modificaties. Andere drone synths die ik heb hebben meestal ook een 'fine' tune knop. Dat zou ideaal zijn.
 
ok bedankt voor de antwoorden. Hij blijft nog steeds lonken. Ik vind hem wel te gek. Alhoewel hij niet perse noodzakelijk is denk ik wel dat ik er veel mee kan. Maar het gevaar zit er misschien in dat het na een tijdje weer gaat vervelen. Ik wacht nog even af....

De Lyra heeft inderdaad wel een erg specifiek, maar daarmee ook erg onderscheidend en uniek geluid. Voor mezelf, ik blijf het een dure aankoop vinden en ik denk af en toe wel 'voor het bedrag had ik ook toffe synth x of sequencer y kunnen kopen' maar dan zit ik er achter zit te pielen en vervolgens rommel je in een unieke klankpartij of ontstaat er een melodie en is het gouden herrie die om de oren slaat.

Onlangs een korte EP online gezet waarbij de meeste melodieën van de Lyra af komen (alleen het laatste nummer echt niet).
 
Back
Top