Behringer Neutron

dat is precies wat ik bedoel. ik wil dan met de tijd een extra osc module aanschaffen en een filter Volgens mij is dat dan 1Volt octaaf?
Vrijwel alle Eurorack oscillators zijn 1V/oct. Sommige filters tracked ook 1V/oct, maar niet allemaal. Is wel handig want dan kun je ‘m ook als oscillator inzetten.
 
Thanks!! ik heb de neutron gehaald geweldig ding zeg. over een tijde zet ik er een crave naast voor zn seqeuncer (de rest is ook fet natuurlijk)

aleen een vraagje ik krijg em niet goed getuned. zelfs niet handmatig op de A hij blijft er stug een halve noot boven zitten. ik heb van alles geprobeerd maar hij wilt niet??

nou zag ik het software programma maar ik weet niet of ik de laatse update al heb.

voor thuis is het niet zo een oprobleem aleen bij me optredens zou het wel fijn zijn dat als ik de tune pot helemaal naar beneden draai dat het werkt op A
 
Thanks!! ik heb de neutron gehaald geweldig ding zeg. over een tijde zet ik er een crave naast voor zn seqeuncer (de rest is ook fet natuurlijk)

aleen een vraagje ik krijg em niet goed getuned. zelfs niet handmatig op de A hij blijft er stug een halve noot boven zitten. ik heb van alles geprobeerd maar hij wilt niet??

nou zag ik het software programma maar ik weet niet of ik de laatse update al heb.

voor thuis is het niet zo een oprobleem aleen bij me optredens zou het wel fijn zijn dat als ik de tune pot helemaal naar beneden draai dat het werkt op A

Tunen doe ik altijd na 20 minuten aan. Range knopje ingedrukt houden, een C van een midi controler en dan geven de lfo shape ledje aan of je te hoog of te laag zit. Heb je dit geprobeerd? Zie handleiding.. pagina 40 ..TUNING..
 
Yes het lukt nu wel. ja ik had dat al geprobeerd maar ik speelde telkens een A ik ging er vanuit dat die dan op 440hz moest worden afgestelt. vandaag gedaan met C en nu klopt het wel. tnx
 
Het zal vast al genoemd zijn in deze draad, maar voor de nieuwkomers (waaronder ikzelf) een handige patch:

Osc mix out > att 1 in
Att 1 out > VCF in
VCF 1 out > VCA in

Hiermee sla je het overdrive en delay circuit over en klinkt de Neutron ineens veel directer en helderder. Met attenuator 1 bepaal je het volume waarmee je het signaal in het filter stuurt.
 
Het zal vast al genoemd zijn in deze draad, maar voor de nieuwkomers (waaronder ikzelf) een handige patch:

Osc mix out > att 1 in
Att 1 out > VCF in
VCF 1 out > VCA in

Hiermee sla je het overdrive en delay circuit over en klinkt de Neutron ineens veel directer en helderder. Met attenuator 1 bepaal je het volume waarmee je het signaal in het filter stuurt.

Who dat is wel handig!! ik had zelf online gekeken en een persoon deed dat dus met bijna alle patch cabels
 
Vragen of iets goed klinkt is vrij nutteloos, heeft geheel met smaak te maken en je kunt er niet vanuit gaan dat die matched met de jouwe. Youtube / Soundcloud's your friend!
 
Ik gebruik hem vaak, ook voor externe geluiden (zoals gitaar). Die haal ik dan wel eerst door een Doepfer A-119 om het signaal te versterken.

Pojo heeft gelijk: hij is heel donker. Dat is met de meeste BBD delays wel, die gefilterd worden om clock noise en ruis eruit te halen. In de Neutron is het wel zo dat hem inschakelen (de mix omhoog halen dus) het geluid vrij wollig maakt, maar dat kan net aangenaam zijn. Ook hoor je ten alle tijden wel wat delay, zelfs met de mix op 0. Dit kan je makkelijk verhelpen door de feedback en time ook op 0 te zetten.
 
Back
Top