Behringer Neutron

Simpel gezegd werd ik niet blij van z'n sound. Te kil naar mijn smaak. Natuurlijk veel waar voor je geld maar ik gebruikte die filter na dag 1 al niet meer. Dus nu ga ik voor wat oscillatoren voor in m'n rack. Ik vond trouwens die lfo ook wel fijn.
 
Simpel gezegd werd ik niet blij van z'n sound. Te kil naar mijn smaak. Natuurlijk veel waar voor je geld maar ik gebruikte die filter na dag 1 al niet meer. Dus nu ga ik voor wat oscillatoren voor in m'n rack. Ik vond trouwens die lfo ook wel fijn.
Thanks, Duidelijk! Vanavond eens proberen om met deze input naar het apparaat te luisteren. Ik vind het altijd wel leerzaam om dit soort subjectieve eigenschappen ook te proberen te horen, eens met iemand anders oren luisteren als het ware.
 
Ai, sorry voor het slechte nieuws, maar m'n Neutron stopte opeens met (normaal) functioneren.

Ff google en deze persoon heeft hezelfde probleem:
https://www.youtube.com/watch?v=zPdmjPzzshk

Anyway, Gear4music was vriendelijk en ze hebben een DHL koerier er laten om komen.
Ik wacht nu tot die terug gerepareerd terug geleverd wordt.

Niet dat ik hier een drama van wil maken hoor, synths genoeg om mee te spelen & dingen kunnen kappot gaan.
Gewoon ff delen.
 
Succes daarmee Club Mayz, gaat wel goed komen zo te horen.
Maar wat vinden jullie dan van die filter? Nick van Sonic State was er over te spreken in hun review, het deed hem aan de Korg MS-20 filter denken, nu ken ik die filter niet uit ervaring, maar wel muziek ermee.
De resonatie vind ik heel heftig van de Neutron, aan de ene kant geeft het veel klank mogelijkheden maar aan de andere kant zijn de sweeps snel over the top, mijn Curtis filters van DSI vertonen ook zulk gedrag maar veel milder en zijn daarom bruikbaarder voor mij, denk ik.
 
Maar wat vinden jullie dan van die filter? Nick van Sonic State was er over te spreken in hun review, het deed hem aan de Korg MS-20 filter denken, nu ken ik die filter niet uit ervaring, maar wel muziek ermee.
De resonatie vind ik heel heftig van de Neutron, aan de ene kant geeft het veel klank mogelijkheden maar aan de andere kant zijn de sweeps snel over the top, mijn Curtis filters van DSI vertonen ook zulk gedrag maar veel milder en zijn daarom bruikbaarder voor mij, denk ik.

Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om er naar aanleiding van jouw post mee te spelen. Ik ben even bezig met een kleine studio verbouwing dus de boel ligt even overhoop. Maar ik heb even zitten spelen en wat vergeleken met andere filters.
Het klopt inderdaad dat hij wel wat weg heeft van de MS-20, ik heb een MS-20 module/zelfbouw pakket/reissue die een paar jaar geleden door Korg werd verkocht. Het karakter van een 12dB filter is bij beide vrij duidelijk te horen maar ze gaan makkelijk over hun nek als je de resonantie omhoog gooit. Maar ik hoor ook duidelijk verschillen in hoe ze over hun nek gaan. Ze klinken beide smerig maar op een andere manier. En ik denk dat ik daar wel snap wat je niet fijn vind aan de Neutron. Hij distort meer terwijl je bij de MS-20 de resonantie meer hoort fluiten.
Zoals gezegd vind ik het een fijn geluid, wat goed past in de wat aggresievere muziek die ik leuk vind. Maar dat moet maar net zijn wat je zoekt in een synthesizer.
Als ik de spulleboel weer heb aangesloten wil ik nog eens vergelijken met de twee filtertypen die in mn MS-20 zitten. Ik heb hem nu vooral met type I vergeleken, die bekend staat als aggresiever en minder gecontrolleerd. En ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je het geluid het filter in of uit wat dempt bij de Neutron. Ik heb het idee dat de distortion misschien we na het filter ontstaat, er zit daar tenslotte een overdrive module en anders in de VCA.
 
Ai, sorry voor het slechte nieuws, maar m'n Neutron stopte opeens met (normaal) functioneren.

Ff google en deze persoon heeft hezelfde probleem:
https://www.youtube.com/watch?v=zPdmjPzzshk
Het probleem van de persoon in het filmpje lijkt op een mechanisch probleem met een van de patch punten. De verbindingen tussen de modules in de synth lopen via die punten zodat ze vebroken kunnen worden als je er zelf iets in prikt. Dat kan een probleem zijn als die metalen lipjes niet meer terug veren als er niets in zit. Of als er stof of vuil tussen komt. Dit kan bij iedere synth gebeuren die normalled verbindingen gebruikt maar is typisch wel iets wat je met goedkopere componenten sneller hebt. Ik heb iets vergelijkbaars toevallig een paar weken geleden bij een Korg Volca Beats gerepareerd.
Goed dat het in ieder geval binnen de garantieperiode was! :-)
 
Firmware 2.0 is te downloaden van de Behringer site.

http://www.musictribe.com/Categorie...rs/NEUTRON/p/P0CM5/downloads?active=Downloads
  • Added full support for the Neutron Application. For more details please see the
    updated User Manual.
  • Added Restore Default Parameters button combination.
  • Added LFO One Shot mode.
  • Added LFO Re-trigger option for overlapping notes.
  • Added LFO rate Key Track ā€“ The LFO rate will double or halve for each octave played above or below a user defined note.
  • Added LFO Shape re-ordering ā€“ Any of the LFO shapes can be placed in any of the 5 available locations, including duplicate shapes.
  • Added LFO Phase o set ā€“ Each LFO slot can have an independently set phase o set (configurable to 0, 45, 90, 135, 180, 225, 270 or 315 degrees).
  • Added the ability to set the maximum LFO Depth between 0-100%.
  • The VCF in key track mode will track with porta & pitch bend.
  • Added an internal VCF mod source with the following options: Disabled, After Touch, Mod Wheel and Note On Velocity).
  • Added the ability to set the Filter Mod Depth between 0-100%
  • Added independent Auto Glide options for each oscillator. The user can set an auto glide range of
    up to +12/-12 semitones. The rate of auto glide is de ned by the Porta time control.
  • Added configurable pitch bend range between 0-24 semitones (The same value is used for both +ā€™ve and -ā€˜ve pitch bend ranges).
  • Added note priority options of High, Low and Last note.
  • Implemented Oscillator keyboard split for Oscillator 1 and 2. Oscillator 1 plays below the split
    point and oscillator 2 plays above the split point (Also dependent on note priority).
  • Added the ability to configure a maximum and minimum note numbers. This limits the MIDI notes that the Neutron will respond to.
  • Added the ability to Mute out of range notes.
  • Implemented SysEx commands for all con gurable settings, including MIDI Channel selection.
  • OSC 2 can now be configured to ignore incoming MIDI notes.
Fixes and Improvements
  • Improved filter tracking when key track (KEY TRK) is enabled.
  • Assign Out (Note Velocity) CV is now held after a Note O message is received.
  • Sustain implementation fixed.
  • Memory optimisations and improvements.
 
Binnenkort maar even een windows-vm oprakelen om deze te proberen (want met wine wilde die updater m'n neutron niet herkennen :P)
 
Damn, kwam deze tegen en vond dat toch wel waard om te delen. De neutron was even van mijn radar omdat ik nog genoeg plek in mijn eurorack heb om te vullen, maar blijft toch wel op de wishlist staan :)

 
Damn, kwam deze tegen en vond dat toch wel waard om te delen. De neutron was even van mijn radar omdat ik nog genoeg plek in mijn eurorack heb om te vullen, maar blijft toch wel op de wishlist staan :)


Da's toevallig, ik zat gisteren ook deze clip op yt te kijken en ik vond 'm erg lekker!
Heb meteen daarna ook m'n neutron weer van de plank gepakt om 'ns lekker een beetje te patchen.
het blijft echt een leuke synth met zoveel mogelijkheden.
 
Hoe kan je met (Korg)SQ-1 en Neutron de oscillators afzonderlijk "gebruiken". De bovenste A sequentielijn naar Osc1 en De onderste rij B naar Osc 2. Ik wil dit om en om doen.
Alleen een toon van rij A en dan alleen rij B enzovoort.
OP
lijkt dit niet goed te werken, als ik dit wil toepassen. Je hebt een afzonderlijke aansluitingen op de sq-1 voor A en B namelijk:A -cv, -gate en B -cv -gate. Ik heb een reactie gegeven op deze YT, maar helaas geen reactie. Vreemd dat hij ook enveloppe 2 lijkt te willen gebruiken, daar deze verbonden is met de VCF.
 
Damn, kwam deze tegen en vond dat toch wel waard om te delen. De neutron was even van mijn radar omdat ik nog genoeg plek in mijn eurorack heb om te vullen, maar blijft toch wel op de wishlist staan :)



Hey weer Stranger Things invloeden. Hahaha

Anyway wat ik wel erg tof vind, is die overlay. https://www.heinakroon.net/
 
Ik krijg mijn lfo shape zonder app niet in de mixed (of van mixed naar blend) mode. Handleiding zegt:"for LFO shape mixing press and hold LFO KEY SYNC", maar bij mij veranderd er niets. Hoe doen jullie dit?
 
He mensen. ik heb besloten om eem neutron aam te schaffen super ding aleen vraag ik mij nu af is deze bruikbaar met de berhinger system 100 modules?? ik zou het gaaf vinden als ik eens in de zoveel tijd een extra blokje er bij zou kunnen haalen
 
Back
Top