Behringer Neutron

Hartmann Neu(t)ron ? Nee.... Mother zonder patch optie ? Kweenie...
 
Ziet er spannend uit.
behringer-neutron-268099.png
 
Ziet er leuk uit! Aangezien er een paraphonic mode op zit, zal het wel een monofone bak zijn. Er zal wel een patch panel of een menu in moeten zitten, anders zie ik niet hoe je de LFO kan routen. Verder een beetje gek dat LFO shape zo'n dikke knop heeft. Had daar liever filter cutoff gezien.

Ik ben benieuwd naar de klank, en prijs van dit ding.
 
als die goed klinkt en het patchpanel er bij zit heb ik er wel 600,- voor. dan heb je veel meer voor je geld ivm de mother 32!

Ps het lijkt er ook op dat die in een rack geschroefd kan worden als je de schroefjes op het frontpaneel ziet!
 
Die PCB matcht wel niet exact de layout van het getoonde panel, maar het kan natuurlijk een prototype geweest zijn.

Leuk dat ze ook weer een eigen synth ontworpen hebben bij Uli!
 
beetje gek dat LFO shape zo'n dikke knop heeft.

Bewuste keuze omwille van het gebruiksgemak van de functie zelf

(tussenstappen tussen de leds,en selecteren op led)

Als er geen tussenstappen zijn dan is het wel zinloos
 
Die PCB matcht wel niet

toch wel,kijk eens goed,er ontbreken pots

en waar die twee coolaudio BB delay chips zitten is er ook de delay functie op het panel.

Wel cool wil zeggen dat de delay op het toestel een echte analog delay is,zelfs op de Matrixbrute is die delay f*cking digitaal!
 
toch wel,kijk eens goed,er ontbreken pots

en waar die twee coolaudio BB delay chips zitten is er ook de delay functie op het panel.

Wel cool wil zeggen dat de delay op het toestel een echte analog delay is,zelfs op de Matrixbrute is die delay f*cking digitaal!

Je hebt gelijk, dan zal dit inderdaad wel de PCB van de Neutron zijn en dus hebben we nog een grote patchbay tegoed. En met MIDI in misschien ook weer polychain zoals de Model D zou hebben! Al is dat net iets minder handig op synths zonder geheugens natuurlijk.
 
als die goed klinkt en het patchpanel er bij zit heb ik er wel 600,- voor. dan heb je veel meer voor je geld ivm de mother 32!

Ps het lijkt er ook op dat die in een rack geschroefd kan worden als je de schroefjes op het frontpaneel ziet!
Denk dat je dan nog aardig wat wisselgeld gaat over houden :D
 
Toch best wel apart hoe Der Uli de publiciteit gebruikt. Zoekt contact met eindgebruikers via o.a. Gearslutz inzake wensen om niet veel later met deze synth de publiciteit te zoeken. Blijkbaar is hij in staat tot het ontwikkelen en produceren van meerdere producten tegelijkertijd.

Las hier dan wel elders al vergelijkingen met de synths van Dreadbox en daar heeft hij inderdaad wel iets van weg qua uiterlijk. Heel benieuwd naar meer over deze!
 
Elektron is dus vooruit aan het lopen.
Mooie tijden!

Niet echt, daar is meer dan een sequencer en een gehandicapte fm synth voor nodig.
Digitale synths met analoge filters, Waldorf loopt voorop met zijn Camel Audio Alchemy in hardware vorm ;)

Dikke synth trouwens, Behringer is goed bezig. Die luisteren goed naar de eindgebruikers. Daar kan Elektron nog van leren.
 
Back
Top