NAMM 2018: Elektron Digitone

Jaja kan niet wachten dus maak er maar alvast een draadje van. :D

Wat we weten..

- Trademark voor de naam 'Digitone' is goedgekeurd in november 2017
- Kleine hints op het elektronauts forum
- Vandaag een foto van Nick (Sonicstate) en Cenk (Elektron) op NAMM.
Met "aha. something new?" source

[ig]https://www.instagram.com/p/BeWZD1EF2GQ/[/ig]

Rara wat zal het zijn. :koffie:
 
Last edited by a moderator:
Mijn eerste snelle poging met de Digitone. Een zeer minimale interpretatie van Jon Hopkins en zijn magische track 'Light Through The Veins'

 
Heerlijk nummer in 't zonnetje bij de lunch, knap gedaan.. tnx!
 
Het was even zoeken naar dit draadje, maar heb hem gevonden.
Bij deze nog een kleine Digitone demo.
Twijfelde of ik hem in de Tracks sub zou gooien, maar wellicht hebben mensen er hier meer aan..

 
Beter, mooie demo. Is alles digitone behalve drums?

Dank Ytse! Alles is Digitone inclusief de drums (FM Tom + Hi-hat + parameter locks op 1 van de 4 tracks)
 
Is de digitone voor elke track 8 voices hoe moet ik dat zien ?
 
Nee 8 voices in totaal, die je kan verdelen over 4 tracks. Niet heel veel, maar je kan per step een ander geluid hebben dus dat maakt hem iets flexibeler. Dus als je op 1 track een sequence van 16 steps hebt dan kan elke step een ander geluid hebben en dat neemt slechts 1 voice in beslag omdat je die geluiden achter elkaar afspeelt. Maar zodra je geluiden tegelijk alspeelt, stel een akkoord van 3 noten dan verbruik je meteen 3 voices. Die 8 voices slaan op het aantal geluiden dat je tegelijk kan afspelen. Als je bv. afwisselend een kick en een snare hebt dan verbruik je 1 voice. Vallen die kick en snare op dezelfde tel dan verbruik je 2 voices.
 
Nee 8 voices in totaal, die je kan verdelen over 4 tracks. Niet heel veel, maar je kan per step een ander geluid hebben dus dat maakt hem iets flexibeler. Dus als je op 1 track een sequence van 16 steps hebt dan kan elke step een ander geluid hebben en dat neemt slechts 1 voice in beslag omdat je die geluiden achter elkaar afspeelt. Maar zodra je geluiden tegelijk alspeelt, stel een akkoord van 3 noten dan verbruik je meteen 3 voices. Die 8 voices slaan op het aantal geluiden dat je tegelijk kan afspelen. Als je bv. afwisselend een kick en een snare hebt dan verbruik je 1 voice. Vallen die kick en snare op dezelfde tel dan verbruik je 2 voices.

Bedankt voor de heldere uitleg !
 
Blijft een mooie synth die wat meer aandacht mag krijgen. Hele grooves uit te halen en dat is een leuke uitdaging. Dit is een groove die ik volledig met de digitone heb gemaakt. Zullen er meer volgen, want het is eigenlijk een hele goede groovebox.

 
Back
Top