Behringer - VC340

Zojuist gepost op Behringer Facebook, hun nieuwste clone:

The Vocoder and string ensemble VC340.

attachment.php
 

Attachments

  • Behringer-VC340.jpg
    Behringer-VC340.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 178
Last edited by a moderator:
De vraag is of die phase problemen in echte situaties hoorbaar zijn. Bij normaal gebruik van de vocoder verwacht ik dit niet.

Nee, het gaat bij de faseverschillen over de strings & choirs. En daar is het verschil extreem hoorbaar. Ik heb het dan niet over "Minimoog oud vs re-issue" verschillen maar hemel en aarde. Er zijn voorbeelden op YouTube te vinden. Het verschil is zodanig extreem dat het me verbaast dat Roland het ding zo op de markt heeft gebracht. Ze hebben de klank van oude stringbakken compleet mis op die manier.
 
Zo moeilijk is een vocoder toch niet? En zeker niet een met een ingebouwde carrier.
Het faseprobleem is goed hoorbaar in de koor- en strijkerssectie.
Het programmeren van een VP-03 is ook te doen. Je beweegt alle schuiven en knoppen tot de gewenste standen en stuurt die data naar je sequencer. Vervolgens wis je daar van elke parameter alle waarden behalve de laatste.

Een simpel robot stemmetje niet nee maar een goede electro funk vocals is echt wat anders. Daar moet je echt gied voor oefenen.
 
Nee, het gaat bij de faseverschillen over de strings & choirs. En daar is het verschil extreem hoorbaar. Ik heb het dan niet over "Minimoog oud vs re-issue" verschillen maar hemel en aarde. Er zijn voorbeelden op YouTube te vinden. Het verschil is zodanig extreem dat het me verbaast dat Roland het ding zo op de markt heeft gebracht. Ze hebben de klank van oude stringbakken compleet mis op die manier.

Ja als je de vocoder niet gebruikt. En je octaven tegelijk speelt.

Kijk een Apple laten crashen kan ik ook. Maar dat betekend niet dat het gebeurt in de dagelijkse praktijk.

Dat bedoel ik hier ook. Dus de vraag is of je het bij normaal gebruik van de vocoder ook hoort? Ik gok van niet.

Maar ik wil nog steeds wel Roland hier op aanspreken zodat ze het probleem oplossen.
 
Ik kan er niet heel veel over vinden. En filmpjes geven dat probleem niet aan dus ik moet dan 20 filmpjes door werken. Heb je een link?

Ik snap niet wrm er een phase probleem ontstaat. Tenzij er niet gebufferd wordt en de geluiden niet precies gelijk starten. Maar dat zou dan ook evt bij andere boutiques hoorbaar zijn?

En is acb nou gewoon samples met physical analog modelling?
 
bouwkwaliteit / materiaalgebruik was werkelijk boven verwachting.
Rare tijden toch, waarin Behringer degelijk gebouwde spullen levert die de mensen willen, en Roland daartegen niet verder meer komt dan gammel kinderspeelgoed...

Dat weten we maar pas als die ooit (hoe snel) stuk gaan (wat ik je niet toe wens natuurlik),en dan bedoel ik niet een schakelaar ,led of potmetertje dat vervangen moet worden,maar mogelijks heb je gelijk.
 
Maar laten we vooral van het negatieve uit blijven gaan tot het tegendeel is bewezen, zuur conserveert immers beter dan zoet.
 
Blijkt hier net 't zelfde verhaal te worden, bpost zou dan vandaag leveren. Dat ie ondertussen goedkoper is sinds gisteren op de website en bax niet antwoordt op mijn vragen kost hun me als klant. Ik blijf dus 2 dagen thuis om er op te wachten (hatelijk), terwijl ik eigenlijk wou dat ze 'm leverden bij de post maar dat geen optie bleek. (te grote doos? Geen idee)

Wel als het goed is mag het gezegd: Bax excuseert zich voor de late reactie (vandaag) en stuurt me een creditnota van 17 euro omdat 5 september de vc340 even goedkoper was (dan de dag ervoor) - geen idee wat ie vandaag kost - als ik tussen hun zinnen lees vermoedelijk terug meer.
 
Maar laten we vooral van het negatieve uit blijven gaan tot het tegendeel is bewezen, zuur conserveert immers beter dan zoet.

Ik zou zeggen hou dan maar goed een houten zijpaneel van je VC340 vast telkens je hem bespeeld ;)
 
Die vocoder clip klinkt tof Maar die bak kopen voor de strings etc? Verschil met samples ga je amper horen. Ja in het laag. Maar amper mensen die dat doen.

Probleem van deze bak is het feit dat het vooral een clone is en geen echte meerwaarde levert tov het orgineel.

En zuur? Je bedoeld realiteit zin. Behringer heeft geen mega reputatie als het op bouwkwaliteit aankomt.

En dat weet van nappies best. Die heb hem alweer verkocht en een dikke Moog gekocht. Al is de kwaliteit daar am ook afwachten. Al hebben ze zeker een veel betere reputatie. Maar encoders zijn vaak tricky.
 
Ik kocht en verkocht de VC340 nadat ik al een Moog One (en Subsequent 37 CV) had ... Voor mij was de reden van verkoop voornamelijk de beperkte inzetbaarheid - was er simpelweg op uitgekeken en kon het geld goed gebruiken voor ander GAS. Maar qua bouwkwaliteit etc. had ik er niets op aan te merken. De opbrengst heb ik gebruikt om 90's romplers en expansion boards te kopen, ho hum.
 
Ik kocht en verkocht de VC340 nadat ik al een Moog One (en Subsequent 37 CV) had ... Voor mij was de reden van verkoop voornamelijk de beperkte inzetbaarheid - was er simpelweg op uitgekeken en kon het geld goed gebruiken voor ander GAS. Maar qua bouwkwaliteit etc. had ik er niets op aan te merken. De opbrengst heb ik gebruikt om 90's romplers en expansion boards te kopen, ho hum.

Je hebt brouwkwaliteit out of the box en na x jaar gebruik. Maar niet zo heel relevant verder.

En ja dat bedoel ik. Mijn vp-03 heb ik juist gekocht om dat het veel meer is dan een clone. Het maximale uit een bak halen past erg bij mij. Juist ook in combinatie met andere bakken. Al zou de vp-03 helemaal te gek zijn als je dmv een software editor nog dieper die bak in kan dan alleen wat je via de hardware interface.

Maar toegeven: de 130 euro korting met btw aftrek en garantie gaf de echte doorslag.
 
Jammer dat ze bij de VP-03 de fase van de strings zo fout hebben gedaan dat het resultaat niks met de VP-330 te maken heeft.

Dat was voor mij de voornaamste reden om hem te verkopen (naast de beperkte polyfonie). Op zich klonk die goed, maar zodra je een bijvoorbeeld C met een C 1 octaaf hoger pakte klonk dat voor geen meter (ik weet niet of dat typisch is voor het type emulatie wat Roland gebruikt). Ook in de akkoorden hoorde ik het terug. Zo jammer omdat er een aantal leuke extra's op zaten.

Ben wel heel tevreden met de VC-340: goed geluid en bouwkwaliteit. Jammer dat het keyboard niet een extra octaaf erbij had, maar aan de andere kant: veel van de synths uit die tijd kwamen ook niet veel verder dan een 3,5 tot 4 octaafs keyboard (de VP-330 heeft een 4-octaafs keyboard)

JurgeN
 
Jammer dat ze bij de VP-03 de fase van de strings zo fout hebben gedaan dat het resultaat niks met de VP-330 te maken heeft.

Ja eigenlijk moeten ze dat fixen. Kunnen we ze niet ergens onder druk zetten?
 
Als je het hebt over "Roland dwingen tot een firmware update" dan krijg ik spontaan beelden van een zekere bierkaai...Je kan altijd proberen, maar ik schat de kansen klein in. Hoewel het me technisch zeker mogelijk lijkt om die virtuele oscs in sync te laten lopen ipv uit sync.
 
Back
Top