Behringer - VC340

Zojuist gepost op Behringer Facebook, hun nieuwste clone:

The Vocoder and string ensemble VC340.

attachment.php
 

Attachments

  • Behringer-VC340.jpg
    Behringer-VC340.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 179
Last edited by a moderator:
Hij klinkt in ieder geval lekker in die demo. En bekend. Maar of het het origineel echt is qua klank laat ik even aan bezitters van het origineel af.
 
..en hoe is de bouwkwaliteit?

Ben je al op dingen gestuit die lasting zijn/je graag anders had gezien?

Hij voelt goed stevig aan. De behuizing is metaal met houten zijkantjes. De knopjes voelen stevig, potmeters ook. De schuifregelaars voelen een beetje lossig En het toetsenbord voelt als eerste indruk een beetje sponzig aan, maar daar maak ik me niet zo druk over.

Voor de prijs vind ik de kwaliteit erg goed en ik kan op dit moment niet iets verzinnen wat ik anders zou willen.
 
Ik heb er sinds deze week eentje staan, ik vind het een erg leuk ding. Het is natuurlijk heel beperkt met alleen maar een strings-sectie en human voice met wat minimale instellingen om de klank te veranderen en natuurlijk de vocoder zelf. Maar er zit wel een bepaalde levendigheid en magie in het geluid die vooral in de mix heel mooi en vol klinkt - layer met wat andere dingen en/of gooi er wat effecten bij en je krijgt echt oorstrelende warme tapijten.

Bouwkwaliteit is top: metalen behuizing, metalen pots, houten zijkantjes. Valt echt niks van te zeggen. Voelt absoluut niet goedkoop en afwerking is ook netjes.
 
Da’s mooi om te horen! Ben er ook nogal benieuwd naar.
Hoe speelt het keyboard?
:P
 
Keyboard voldoet, het is niks bijzonders maar ook niet slecht ofzo. Wel grappig dat 'ie standaard op fixed velocity staat, door de 2 'Ensemble' knoppen ingedrukt te houden bij power on kun je switchen tussen fixed en velocity sensitive. Dit geldt niet alleen voor de ingebouwde sounds, maar ook voor MIDI. Geen aftertouch.
 
Keyboard voldoet, het is niks bijzonders maar ook niet slecht ofzo. Wel grappig dat 'ie standaard op fixed velocity staat, door de 2 'Ensemble' knoppen ingedrukt te houden bij power on kun je switchen tussen fixed en velocity sensitive. Dit geldt niet alleen voor de ingebouwde sounds, maar ook voor MIDI. Geen aftertouch.

Die tip had ik nog niet ontdekt, bedankt !
 
Ben van die demo's vooralsnog niet onder de indruk. Doe daar mijn Streichfett zeker niet voor weg. Vocoder is af en toe grappig, maar niet meer dan dat.

Ik heb zowel de Streichfett als de VC340 in huis, totaal verschillend hoor, de Streichfett is meer Solina-achtig....
 
Ik heb de VC340 en ben zeer tevreden... zowel bouwkwaliteit, de sound én de looks zijn Super ! Oude tijden herleven 8)
 
Gister besteld bij bax, hebben er +- 260 in voorraad (is dat echt, lijkt me veel teveel) - levering vandaag zogezegd, volgens bpost is ie niet eens onderweg. Bovendien is is vandaag gezakt in prijs... Nee niet iets om blij mee te zijn dus. Denk dat ik volgende keer lekker bij Thomann bestel.
 
Tja, toevallig heb ik afgelopen weekend 'gezondigd' en bij Bax een VC340 besteld. Wel met wat korting trouwens - als 'Ollander moet je toch wat!
Maar goed, levering viel dus dik tegen - dat van voor 23u besteld volgende dag bezorgd bleek een keiharde leugen... pas de volgende dag na 19u (!) werd de order aangemeld bij DHL.
DHL had vervolgens nog een extra dag vertraging wegens 'probleempjes'. Reactie van Bax was meesmuilend 'goh wat jammer, houd je tracking maar goed in de gaten...' :frons:
Precies wat je zegt klinkske, volgende keer weer lekker bij Thomann.

Maar hee, dan die VC340... dat valt me echt niks tegen. Geluid echt heerlijk, en bouwkwaliteit / materiaalgebruik was werkelijk boven verwachting.
Rare tijden toch, waarin Behringer degelijk gebouwde spullen levert die de mensen willen, en Roland daartegen niet verder meer komt dan gammel kinderspeelgoed...



L3cRPScf4GlA4Gqw9jJSmolZelW0TsT2cxHLXPFRVfo.jpg
 
Heus wel. Twéé daagjes zelfs.
Maar beloofd is beloofd - en als je al meer dan een dag nodig hebt om een doos uit het magazijn te halen en te voorzien van een verzend etiketje, heb je je belangrijkste business proces blijkbaar nog niet helemaal door... :D
Zeker als zoiets het verschil maakt tussen de ene verkoper en de andere. Wat nog meer dan, tegenwoordig? De warme klantcontacten? ... lamenielache.
 
We zijn wel verwend geworden dat we niet een dagje langer kunnen wachten....

Ik bestel bij bax omdat ze “morgen” leveren. Mijn vakantie is eindig. Als ik geen vakantie had kon t me ook niet schelen...
 
Tja het is bax he. Staat het forum vol mee. Qua ervaringen.

Maar lijkt prima te klinken. En qua vocoder nog steeds blij met mijn vp-03. En meer ;)

Als die vc340’s in de uitverkoop gaan zoals mijn Vp-03 destijds koop Ik hem wel misschien.
 
Back
Top