Behringer - VC340

Zojuist gepost op Behringer Facebook, hun nieuwste clone:

The Vocoder and string ensemble VC340.

attachment.php
 

Attachments

  • Behringer-VC340.jpg
    Behringer-VC340.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 176
Last edited by a moderator:
Behringer kiest ervoor om het productieproces van eerste idee via proto's en testversies (waar feedback op gegeven kan worden die soms wordt meegenomen) tot de daadwerkelijke uitrol te delen met het publiek. Ik vind dat juist wel leuk. De gemiddelde consument die niet op de gearnerd forums en websites komt ziet er waarschijnlijk niets van.
 
Vind ik ook! Het is niet anders dan een artiest die wat instastory's en foto's/clips post van het werk in de studio, op de set van videoclip, aankondigingen van albums/artwork, een teaser van de single, en uiteindelijk de gehele track met videoclip, en dan pas het album, en daarna het tourschema..

Het hoort gewoon bij de dag van vandaag qua promotie en marketing in het digitale wereldje (vind ik)
 
Ik herken de ergernis van de aankondigingen wel enigszins, maar dat zegt meer over mijn hebberigheid en ongeduld.
Als je dat beseft en relativeert verdampt de ergernis....tenminste bij mij.

Het voordeel is dat je al op de toekomst kunt anticiperen (research, financiën etc.).

Ik wacht nog op de aankondiging van de Synthi kloon......
Kan ik daarna lekker mijn geduld op de proef stellen. ;)
 
Ik wacht nog op de aankondiging van de Synthi kloon......
Kan ik daarna lekker mijn geduld op de proef stellen. ;)

Dat is degene waar ik ook op wacht!
Ik ben heel benieuwd of en wanneer die gepost wordt en wat de prijs gaat worden?
Maar als ie komt dan is de kans heel groot dat ik 'm bestel. (en dat ik ongeduldig wordt) ;)
 
Op Muscistode.de staat 'ie aangekondigd voor 600 Euro (link).
Dan is de prijs wel erg snel gezakt, want nu staat 'ie daar voor 499€€€ Euro te koop. :)
 
Laatst gewijzigd:
Goed bericht. Niks van 999 euro dus. Dat is maar goed ook want dat betekend dat er flink meer van de lopende band af gaan komen en je dus bij problemen grotere kans hebt onderdelen te kunnen vervangen als er iets kapot gaat.

Nu maar hopen dat die obxa ook wat lager wordt ingezet.
 
Als BAX dat schrijft...:engel: en niet te vaak op klikken anders is ie zo weer 599 :)
 
Heeft iemand de VC340 al in huis? Ik ben namelijk benieuwd naar de midi-implementatie. Behringer heeft die niet op zijn webstek gezet. Ik verwacht dat Behringer deze van de Roland VP-03 heeft gekopieerd, maar ik wil het zeker weten. De VP-03 is dankzij de midi-implementatie volledig programmeerbaar. Als de VC340 dat daardoor ook is, wordt hij nog interessanter.
 
Leuke GEOSynths review:


[h=1]GEOSynths - Synth Show Reviews - Behringer VC340 Vocoder and String Machine[/h]
 
Heeft iemand de VC340 al in huis? Ik ben namelijk benieuwd naar de midi-implementatie. Behringer heeft die niet op zijn webstek gezet. Ik verwacht dat Behringer deze van de Roland VP-03 heeft gekopieerd, maar ik wil het zeker weten. De VP-03 is dankzij de midi-implementatie volledig programmeerbaar. Als de VC340 dat daardoor ook is, wordt hij nog interessanter.

Ik zie niet veel meer dan velocity aan-/uitzetten en aanpassen van het MIDI ontvangst kanaal.

In de handleiding staat nog iets, maar online vind ik daar, op dit moment, niets van terug:
Some parameters can be changed using MIDI system exclusive (SysEx) commands. A MIDI utility such as MIDI OX can be used to send a SysEx command data string from the computer to the VOCODER VC340 using the USB MIDI connection. Please see the VOCODER VC340 product page on our website for more details of the SysEx commands.

Wellicht is dat iets wat in de nabije toekomst nog uitgebreid gaat worden.

JurgeN
 
Laatst gewijzigd:
VP-03 is toch ook gewoon een digitale emulatie en geen analoge re-make zoals de VC340? Zou veel werk zijn om zulke midi-implementaties toe te voegen, lijkt me ook sterk dat dat later gaat gebeuren (Of hoe dan ook mogelijk is).
 
Ik weet ook niet wat er nog meer mogelijk is, zoals gezegd, de website geeft hier (vooralsnog) geen antwoord op. Ik heb de VC340 sinds vorige week binnen en ben heel blij met het geluid en de mogelijkheden. Alles wat die meer kan dan de VP-330 is op dit moment mooi meegenomen...

JurgeN
 
Als het een ‘echte’ clone is zal er niet veel midi op zitten. Vermoedelijk is het netzoals met die mini clone zo dat je dan veel duurder uit bent en dat het anders gaat klinken.

Waar ik op hoop is dat de firmware van de vp-03 gehackt gaat worden. Volgens mij gebruiken veel boutiques in essentie dezelfde chip en design maar is de hardware aansturing anders.

Al acht ik de kans vrij klein. Want pittig. Maar als je opeens andere boutiques zou kunnen draaien met software aansturing of via cc, wel erg tof zijn.

Ook als je de vp-03 engine kan aansturen anders dan nu kan. Bijv andere carriers dan nu. Dat is het enige probleem namelijk dat je met extern carriers natuurlijk latency krijgt. Tenzij je alles opneemt via een daw en dat de vp-03 instuurt.

Anyway ik drijf weer af.
 
Ik weet ook niet wat er nog meer mogelijk is, zoals gezegd, de website geeft hier (vooralsnog) geen antwoord op. Ik heb de VC340 sinds vorige week binnen en ben heel blij met het geluid en de mogelijkheden. Alles wat die meer kan dan de VP-330 is op dit moment mooi meegenomen...

JurgeN

..en hoe is de bouwkwaliteit?

Ben je al op dingen gestuit die lasting zijn/je graag anders had gezien?
 
Back
Top