Behringer - VC340

Zojuist gepost op Behringer Facebook, hun nieuwste clone:

The Vocoder and string ensemble VC340.

attachment.php
 

Attachments

  • Behringer-VC340.jpg
    Behringer-VC340.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 179
Last edited by a moderator:
Een Roland VP-03 doet nu bij Bax EUR 309,-....Een van de kleine nadelen van de VP-03 is.......
Kleine nadelen? :?
Tel bij dat bedrag van 309 EUR wel een bedrag van 110 EUR op voor een goede (dynamische Shure) zangmicrofoon, want de gooseneck microfoon van de VP-03 is waardeloos. :( Met een goede microfoon is de VP-03 voor vocoder (!) doeleinden wel (heel) goed te gebruiken. Maar heb je er weleens op gespeeld? Wat vind je van de strings en choirs? Die vind ik bagger!!! :( En voor vocoder alleen vind ik 309 EUR (excl. kosten goede microfoon) voor een VP-03 aan de prijzige kant. Maar als je een VP-03 kunt kopen voor gelijk aan / of minder dan 200 EUR en alleen geïnteresseerd bent in de vocoder, ja dan is een VP-03 wellicht een overweging waard.

dan ben je ruim € 3250,- kwijt voor het origineel.
Dat bedrag heb ik er niet voor over! En dan lijkt mij het VC340 bakkie van Uli (voor minder dan een derde van dit bedrag) vooralsnog - vooruitlopend op de reviews - het beste alternatief. :)
 
Kleine nadelen? :?
Tel bij dat bedrag van 309 EUR wel een bedrag van 110 EUR op voor een goede (dynamische Shure) zangmicrofoon, want de gooseneck microfoon van de VP-03 is waardeloos. :( Met een goede microfoon is de VP-03 voor vocoder (!) doeleinden wel (heel) goed te gebruiken.
Ik vind 'm met de microfoon die erbij zit prima te pruimen. Ik heb zelf een AKG C1000 S, maar nog niet geprobeerd, dus of het met de AKG beter zal klinkt is iets wat ik niet kan beamen of ontkennen.
Maar heb je er weleens op gespeeld? Wat vind je van de strings en choirs? Die vind ik bagger!!! :(
Ik heb 'm al een tijdje staan en onder andere ook voor de strings en choir gekocht en ze klinken zoals ik verwachtte (ok, op dat kleine nadeeltje na dan). Het is geen Solina, maar met m'n Juno-106 vul ik de gaten wel in die ik zoek....:D
En voor vocoder alleen vind ik 309 EUR (excl. kosten goede microfoon) voor een VP-03 aan de prijzige kant. Maar als je een VP-03 kunt kopen voor gelijk aan / of minder dan 200 EUR en alleen geïnteresseerd bent in de vocoder, ja dan is een VP-03 wellicht een overweging waard.
Er is niet zoveel (vergelijkebare) keuze: effect-pedalen (mist een carrier _en_ een microfoon), Plug-in (computer....) of de MicroKorg of Mininova (en dan verder omhoog met Roland). Op het moment dat ik bezig was met uitzoeken, was ik nog niet op de hoogte de plannen van Behringer voor de VC340 (en een plan is nog geen concreet apparaat).
€ 3250,- voor de VP330
Dat bedrag heb ik er niet voor over! En dan lijkt mij het VC340 bakkie van Uli (voor minder dan een derde van dit bedrag) vooralsnog - vooruitlopend op de reviews - het beste alternatief. :)

Ben ik met je eens. Misschien ben ik wel zo gek om de VC340 erbij te kopen (en dan de VP-03 te dumpen)

Vooralsnog heb ik eerst nog andere plannen (die geld kosten - wat ik maar 1 keer kan uitgeven) om m'n thuis-studio werkend te krijgen,

JurgeN
 
Ik vind 'm met de microfoon die erbij zit prima te pruimen. Ik heb zelf een AKG C1000 S, maar nog niet geprobeerd, dus of het met de AKG beter zal klinkt is iets wat ik niet kan beamen of ontkennen.
De microfoon input jack van de VP-03 levert 3V als de schakelaar ("plug-in power") op ON staat. Maar 3 V is veel te laag voor een AKG C1000 S. De AKG C1000 S zal je dus met batterijen moeten gebruiken. En de schakelaar ("plug-in power") van de VP-03 dan op OFF zetten. Als je het gaat proberen, zou ik ook testen wat het effect is van een compressor als je deze tussen de microfoon input jack van de VP-03 en de AKG C1000 S zet. Een 'secret' tip.;)

In een andere thread van dit forum staat een filmpje van iemand die een (low-budget) Shure SM58 gebruikte in combi met de VP-03...
Dat klinkt volgens mij wel erg goed! :okdan:



Ik heb 'm al een tijdje staan en onder andere ook voor de strings en choir gekocht en ze klinken zoals ik verwachtte (ok, op dat kleine nadeeltje na dan). Het is geen Solina, maar met m'n Juno-106 vul ik de gaten wel in die ik zoek....
Voor de string synth, choir en human-voice sound zou ik een VP-03 nooit kopen. Daar gebruik ik liever andere instrumenten voor. Maar het (sound) karakter van een Roland VP-330 / SVC-350 herken ik wel duidelijk in een VP-03. Maar ik vind het verschil qua sound (veel) te groot. :( Ik wil graag een VP-330 / SVC-350 clone hebben die qua sound heel dicht bij het origineel komt. :) Misschien ooit een VP-03 mk2? Of (al eerder) de B. VC340? En ik heb (van Uli) begrepen dat de VC340 in productie gaat. :)
De vocoder van de VP-03 klinkt ook niet exact hetzelfde als de Roland vocoder klassieker, maar het verschil is denk ik marginaal (en voor mij dus acceptabel). :okdan:

Ik moet wel zeggen dat ik vrij kritisch ben als het op geluidskwaliteit aankomt. Maar kleine / marginale verschillen - tussen origineel en clone - vind ik acceptabel, maar zelfs dat geldt niet voor iedereen. Maar als ik het verschil in de mix niet meer kan horen vind ik het al gauw prima. :okdan:

Dat bizarre buzzing geluid, doordat de (zes) stemmen van de VP-03 niet phase-locked zijn, is niet om aan te horen. Dat kun je toch niet slechts een klein nadeeltje noemen?! Roland heeft 'gewoon' een domme fout gemaakt! Maar de grootste beperking van de VP-03 is misschien wel dat deze geen analoge (synth) input heeft, waardoor een externe carrier alleen via USB ingebracht kan worden. Voor mij is dat al voldoende reden om geen VP-03 te willen hebben.

Andere minpunten: power via USB bus (of batterijen), geen 48V phantom power, geen combo XLR 1/4 inch microfoon input jack, 3.5mm Phones en Ouput jacks...
Maar voor ca. 300 EUR mag je dat denk ik ook niet allemaal verwachten.

Er is niet zoveel (vergelijkebare) keuze: effect-pedalen (mist een carrier _en_ een microfoon), Plug-in (computer....) of de MicroKorg of Mininova (en dan verder omhoog met Roland). Op het moment dat ik bezig was met uitzoeken, was ik nog niet op de hoogte de plannen van Behringer voor de VC340 (en een plan is nog geen concreet apparaat).
Klopt, er is - m.u.v. wellicht de B. VC340 - geen goed alternatief voor een Roland VP-330 / SVC-350. Van Novation heb je naast de Mininova ook nog de Ultranova. En de JD-Xi (van Roland) heeft volgens mij ook een vocoder. Ik zou niet weten welke de beste is, maar het zou mij niet verbazen als dat de VP-03 is. En nu dus ook (en wellicht veel beter) de B. VC340. Ik heb er voor gekozen om het voorlopig (nog) te doen met de Vocodex (van Image Line) - die vaak de beste software vocoder genoemd wordt.

Ben ik met je eens. Misschien ben ik wel zo gek om de VC340 erbij te kopen (en dan de VP-03 te dumpen)
Vooralsnog heb ik eerst nog andere plannen (die geld kosten - wat ik maar 1 keer kan uitgeven) om m'n thuis-studio werkend te krijgen,
De Roland vocoder klassiekers hebben standaard geen MIDI en ik betwijfel of ze erg betrouwbaar zijn. Ik heb er nooit een gehad, dus dat weet ik niet uit eigen ervaring. Maakt ook niet veel uit, want ik vind ze toch te duur.
Een B. VC340 kon weleens een hele goede keuze zijn. Maar daar heb je (uiteraard) niets aan als je studio niet werkend is. ;)
 
gristus, iemand heeft te lang in de koffiesjop gezeten
Tsja, het klopt wel dat bepaalde middelen een positieve of juist een negatieve invloed hebben op je waarneming van (o.a.) geluiden. :)
 
Tsja, het klopt wel dat bepaalde middelen een positieve of juist een negatieve invloed hebben op je waarneming van (o.a.) geluiden. :)

LOL ja, een goede vriend van me mixt altijd z'n albums af terwijl ie stoned is. Volgens hem heeft ome Neil hem die tip gegeven
 
en de prijs komt ergens tussen 700 en 1000 US dollar te liggen.
Das veel voor een Behringer

Inderdaad, ben wel benieuwd waar dat aan ligt. Het toetsenbord zal de prijs wat opdrijven. Maar ze kunnen voor minder een hele Deepmind 6 op de markt brengen. Misschien verwachten ze minder grote verkoop-aantallen. Of misschien moet er per apparaat toch nog een hoop aan afgeregeld worden. Of gebruikt de VC340 speciale prijzige filter-chips per vocoder band die de prijs opdrijven?
 
Inderdaad, ben wel benieuwd waar dat aan ligt. Het toetsenbord zal de prijs wat opdrijven. Maar ze kunnen voor minder een hele Deepmind 6 op de markt brengen. Misschien verwachten ze minder grote verkoop-aantallen. Of misschien moet er per apparaat toch nog een hoop aan afgeregeld worden. Of gebruikt de VC340 speciale prijzige filter-chips per vocoder band die de prijs opdrijven?

De VC340 is redelijk beperkt in mogelijkheden (koor, strings en vocoder) ten opzichte van de Deepmind en zullen er ook minder van gemaakt worden/verkocht. Als je in ieder geval de kosten wilt terug verdienen gaat dat natuurlijk ten koste van een lage(re) prijs (en je wilt toch ook nog wat verdienen).

JurgeN
 
De VC340 is redelijk beperkt in mogelijkheden (koor, strings en vocoder) ten opzichte van de Deepmind en zullen er ook minder van gemaakt worden/verkocht. Als je in ieder geval de kosten wilt terug verdienen gaat dat natuurlijk ten koste van een lage(re) prijs (en je wilt toch ook nog wat verdienen).

JurgeN

Nah, het is een "divide down stringer", een soort basale analoge technologie die heel veel discrete componenten vereist, volgens mij meer dan 3000, daardoor is deze duurder dan analoge bakken met meer geintegreerde chips. Vandaan de hogere prijs.
 
Met fullsize keys, een ingebouwde voeding en DIN MIDI pluggen zijn er natuurlijk best wel wat argumenten pro Behringer te maken. Hopelijk klinkt hij ook goed en gaat hij enkele decennia mee, het blijft natuurlijk een stapeltje geld. Vooral voor die levensduur ben ik een beetje bang.
 
:P ben er benieuwd naar!!
 
Hij is een jaar geleden aangekondigd valt me op aan de startdatum van dit topic. Wat moeten wij nog met die "aankondigingen" van Behringer? Moeten wij stomme consumenten maar snappen dat het ruim een jaar kan duren eer een aangekondigd product in de winkel ligt? Als dat "common knowledge" is (wat het nu bij mij is) dan zou ik daar mee kunnen leven. Maar er komt een punt waarop je echt van gekkigheid niet meer weet of zo'n ding over een week of over anderhalf jaar inde winkels ligt. Moet ik dan als stomme consument het internet af gaan struinen om de aankondigingsdatum op te zoeken en er 1,5 jaar bij op te tellen? Neen, natuurlijk niet! Wordt tijd dat B. een een streefdatum gaat noemen bij de 10.000 producten die ze aan hebben gekondigd de afgelopen tijd.

Verder lijkt het me een mooi product. Maar die marketing van B...., zucht. :stupid
 
Hij is een jaar geleden aangekondigd valt me op aan de startdatum van dit topic. Wat moeten wij nog met die "aankondigingen" van Behringer? ...

Hij geeft ons dan (ruim) de tijd om te gaan sparen :dubbel:
 
Hij geeft ons dan (ruim) de tijd om te gaan sparen :dubbel:

Toen ik de ong. 500 Euro die dit ding waarschijnlijk gaat kosten bij elkaar had afgelopen zomer heb ik het na 3 maanden toch maar uitgegeven aan bier en goedkope vrouwen. Ik kon niet langer wachten (op welke v/d 3 ik niet langer kon wachten mag je zelf invullen).
 
Back
Top