Pioneer DJS-1000 - standalone DJ-sampler

djs-1000-main.png


Ik kwam deze tegen vandaag, het lijkt op een Toraiz sp-16 in een nieuwe dj friendly verpakking.. Hij wordt verkocht als DJ sampler, maar hij heeft wel midi in en out, dus je kan externe gear er mee aansturen.. Dus voor producers kan hij ook best nuttig zijn tochhh?
Bij NL webwinkels staat hij aangekondigd voor € 1299,-. Vrij prijzig zou ik zeggen, een MPC Live is interessanter..

Features die ik tegenkwam na het lezen van de manual:
- stepsequencer, 64 steps max
- 7” touchscreen
- live sampling
- velocity sensitive pads
- fx
- usb sample load
- pc editor
- slice samples

https://www.pioneerdj.com/nl-nl/product/player/djs-1000/black/overview/

Hier is het introductie filmpje met superspontaan commentaar van DJ's die verklaren dat dit het apparaat is dat ze altijd hebben gemist :)

 
Laatst gewijzigd:
Dit wordt of een flop, of het wordt helemaal de nieuwe standaard.

Vind het wel slim dat je op je pc je performance kan voorbereiden en tijdens een optreden je stick erin kan drukken en youre ready to go.

Bertje net zoals dat rekordbox idee.
 
En je zet er natuurlijk 2 of 4 rondom je djm :D

Op zich ben ik wel benieuwd naar de integratie in een dj setup. Ik zie mezelf niet een mpc gebruiken tijdens het draaien eigenlijk, op een mpc zal je toch echt wel het een en ander moeten voorbereiden en dan nog zou ik er liever weer een plaat in gooien ipv de mpc.

Misschien heeft pioneer wel een hele mooie user interface bedacht voor deze sampler die erg goed werkt in je cdj/djm setup?
 
Het is natuurlijk erg gesimplificeerd. Met een MPC live kun je sowieso veel meer. Eigenlijk met vrijwel alle samplers wel.... Ik vind de prijs ook, zoals te verwachten van Pioneer, belachelijk voor wat het is, maar zoals je in het filmpje wel goed ziet, is het gewoon hap snap, druk een pad, step sequence klaar. Lekker simpel, recht toe recht aan.

Ik begrijp alleen echt niet waarom ze weer voor die karige tr-8 step sequence knoppen zijn gegaan. Die dingen voelen zo knullig aan....
 
Ik heb er vanmiddag mee gespeeld bij ADE. Prima speelgoed, maar een belachelijk groot ding. Wel handig voor gasten met hele dikke vingers.
 
Ik zie 't niet veel verkocht worden, peperduur. En opnieuw, welke dj maakt 'het verschil' ermee; Een handvol. Eens zien wat KINK ermee uitvreet, dat zal al een referentie zijn voor "the gifted" - en dj techtools vast ook. Waar verder?
En vraag me nu af of NI al wakker is geworden want dit is wel "boenk" in hun ballenkraan met Maschine. En een dikke scheet richting pioneer (ik haat dat merk trouwens) dat ze niet eens een platendraaier(die van hun) in hun reclame filmpje tonen.
Het enige dat dikke duim is, is USB - dat had elektron ook wel eens mogen fixen; Suckers.
 
Ik zie 't niet veel verkocht worden, peperduur. En opnieuw, welke dj maakt 'het verschil' ermee; Een handvol. Eens zien wat KINK ermee uitvreet, dat zal al een referentie zijn voor "the gifted" - en dj techtools vast ook. Waar verder?
En vraag me nu af of NI al wakker is geworden want dit is wel "boenk" in hun ballenkraan met Maschine. En een dikke scheet richting pioneer (ik haat dat merk trouwens) dat ze niet eens een platendraaier(die van hun) in hun reclame filmpje tonen.
Het enige dat dikke duim is, is USB - dat had elektron ook wel eens mogen fixen; Suckers.

NI wakker geworden? Maschine is echt 100x dikker dan dit. En dan overdrijf ik niet. En dan bedoel ik zelfs mk2. mk3 doet er nog wat scheppen bovenop. Deze pioneer komt qua functionaliteit niet eens een klein beetje in de buurt he :) En kost niet eens minder dan een laptop+maschine mk3. Nee, dit is eerder echt een lachertje voor NI. Is verder ook niet het punt. Dit is gewoon een hap snap sample ding van Pioneer voor de DJ+, met een flink prijskaartje.
 
Laatst gewijzigd:
Dit zal wel allemaal heel goed luisteren naar de SYNC knopjes enzo heh. Want ey, wie wil er nou niet met de handies in de lucht staan als ie staat te draaien..?

Ik snap het idee, en ik denk dat er zat volk is wat dit wil gebruiken. Lijkt mij ook best een keertje grappig om op te hengsten. Maar meer dan dat ook niet.

Maar goed, je kan ook leren mixen, met je oren, en met de pitch fader van je SL1200. Ik til me liver een breuk aan een grote tas vinyl dan aan een USB stick. Vinyl klinkt kut, en is mege irritant met feedback. MAar het is wel het leukste gereedschap om mee te draaien.

Dat is met al die rommel heh. Ze verzinnen van alles om het leuk te laten blijven. Je hoeft niet echt meer te kunnen draaien, als je je plaatjes maar goed uit zoekt. SYNC aan op alles, je OOOOH en AAAAAH samples in dit nieuwe ding rammen en klaar.
 
Het is gewoon een DJ truckendoos. Leuk man!
 
Beat matchen is echt geen wonder of super skill hoor... Een van de simpelste dingen. Sync geeft je gewoon meer vrijheid om andere dingen te doen. Snap dat gedoe nooit zo. Goede platenkeuze - timing, overgangen etc. Daar zit de moeilijkheid en skill in. Een plaatje gelijk leggen is geen rocket science. Maar goed dit is off topic ;)
 
Niet erg mooi, maar als je hem gesponsord krijgt als DJ kan je er vast leuke creatieve dingen mee doen. Wel heel erg duur. Maar dat zijn de spelers ook al.
 
Ik ben niet bekend met die Pioneer DJ producten, maar was laatst in de Mediamarkt en daar stond een XDJ-700 mediaspeler en qua design lijkt hij op deze DJ Sampler.
Wat me opviel was dat het een heel licht plastic dingetje was.. ik had verwacht dat een stevig pro build ding zou zijn.. maar hij zag er heel fragiel uit voor de 700,- wat ze er voor vroegen..

Ik hoop niet de djs-1000 dezelfde build quality heeft...

[edit] Ah, die Mediamarkt speler weegt 2 kg, de sampler weegt 5,4 kg.. Er is dus wel verschil in bouwkwaliteit..
 

Attachments

  • PIONEER-XDJ-700.png
    PIONEER-XDJ-700.png
    120,7 KB · Bekeken: 115
Nu nog een ingebouwde arcade-emulator inbouwen en Pacman op het scherm kunnen spelen en ik ben verkocht… Of een webbrowser/e-mailclient. Heeft ie eigenlijk wel wifi?
 
Ik heb er ook even mee gespeeld gister op de ADE, maar man... dit ding is groot en zwaar. Ik was een beetje bang dat dit werd gezien als de Toraiz MK2 (ik bezit een Toraiz) maar dat is het absoluut niet. Ik denk ook dat deze DJS meer op een DJ forum thuis hoort dan hier. Dit is echt geen ding om te produceren of voor in een studio (tenzij je een DJ bent natuurlijk). Er zijn functies gerelateerd aan de Toraiz en functies waarvan ik hoop dat de Toraiz gaat krijgen. De update laat op zich wachten dus ik neem aan dat ze eerst deze DJS wilde uitbrengen om daarna de Toraiz te updaten. De loopfunctie is echt fantastisch en Pioneer zegt dat de Toraiz die ook gaat krijgen. Aangezien ik geen DJ ben heb ik dus geen interesse in de DJS. Ik mis ook de DSI filters op de DJS.
 
Kan ik er mijn email mee checken?

Ik bedoelde tov maschine: dit ding is standalone en heeft handige knoppen voor live. Zoals de xox functie.
En met usb als media bedoelde ik enkel goed om C6 te kunnen verwijderen van je pc.


En de vinyl discussie? Tuurlijk kan je lekker je handjes in de lucht steken met je sync knop. Je verveelt je eveneven erg als een taxi chauffeur van een zelfrijdende auto.
Ik heb mijn S4 verkocht omdat ermee draaien saaier is dan een middagje naar schoonmama.
 
Meer gadget dan geriefelijk in mijn opinie.
Ik hoor weinig vernieuwende dingen in dj sets t.o.v. 20 jaar geleden waar men ook gewoon de platen gelijk zette en toffe mixen maakten. Dat hoeft voor mij ook niet want ik verwacht nog steeds een leuke flow en toffe platenkeuze in een mix. Ik hoef helemaal geen live mash up and sampler mayhem.
Volgend jaar komt er vast en zeker weer een nieuw modelletje uit met meer functies maar wie gebruikt die zooi in hemelsnaam.
 
Kan ik er mijn email mee checken?

Ik bedoelde tov maschine: dit ding is standalone en heeft handige knoppen voor live. Zoals de xox functie.
En met usb als media bedoelde ik enkel goed om C6 te kunnen verwijderen van je pc.


En de vinyl discussie? Tuurlijk kan je lekker je handjes in de lucht steken met je sync knop. Je verveelt je eveneven erg als een taxi chauffeur van een zelfrijdende auto.
Ik heb mijn S4 verkocht omdat ermee draaien saaier is dan een middagje naar schoonmama.

Don't blame the sync button. Als je niet weet wat je met die extra tijd moet doen, ligt dat vooral aan jezelf hoor sorry :)
Ik begrijp nooit echt waarom sommige mensen blijven volhouden dat beat matchen zo belangrijk is. Het is niet hetzelfde als cello spelen ofzo he ;) het is simpel en voegt in principe weinig toe aan de performance.

Anyway, te off topic :P

Verder eens, ik denk dat er best wat Mashup djs zijn die dit te gek gaan vinden, en ik vind het ook een prima ontwikkeling dit. Top dat ze nieuwe dingen proberen, ook al valt het niet in je straatje :)
 
Gisteren nog. In Depot te Leuven de dj set na Gary Numan; Kerel kon niet beatmixen. Ik hoor dat trouwens heel vaak dat ze 't niet kunnen...
maar boeit geen reet: dj speelde pure earcandy tot 't gaatje. iets dat met EDM onmogelijk is: zo lang wil de jeugd die nummers niet eens horen en gelijk hebben ze.
 
Back
Top