Roland TR-08, Roland SH-01a

Al eerder min of meer gespot.
Hier zijn ze dan op 808 Day!

tgfoypvu7qkvk.jpg



https://www.roland.com/global/products/tr-08/
https://www.roland.com/global/products/sh-01a/
 
Leuk en je kunt nog kiezen uit de drie kleuren ook.

Voor mij persoonlijk geen toevoeging in mijn hok, maar ik vind die Boutiques over het het algemeen wel onweerstaanbaar leuke hebbedingetjes.

Helaas geen D50.
 
Wel verrassend dat de SH-01A polyfoon is!

Hopelijk maken ze de plug-out versie ook nog een keer polyfoon :)
 
Nog leuker als dat met alle 'oude' plugouts doen.

Ik vind ze er allebei wel erg leuk uitzien en wat betreft de klank heb ik geen zorgen, maar ik heb ze echt niet nodig...echt niet....dus echt niet hè....toch? ;)
 
Gaan ze tot in de eeuwigheid hun oud goud heruitbrengen in een versie waarvan ik denk "not again?"
Ja dus...
De mega afgeprijsde a-01 is t enige dat ik zal bezitten vd boetieq
 
Er is ook een update voor de TR-8.
Erg spectaculair is deze niet, maar de SP-404a wordt er wel mee ondersteund.

[ Ver.1.50 ] AUG 2017
Additional Function
Supported frequencies during a USB connection were expanded to 44.1, 48, and 96 kHz.
* To make use of 44.1 and 48 kHz, use the latest version of the driver (version 1.5).
Functionality for triggering the SP-404SX or SP-404A was added.
 
Misschien komt er nog een vinyl moment waar roland ziet dat we analoog willen en sep outs, en deftig formaat. Tegen 8/8/2088
 
Gaan ze tot in de eeuwigheid hun oud goud heruitbrengen in een versie waarvan ik denk "not again?"
Ja dus...
De mega afgeprijsde a-01 is t enige dat ik zal bezitten vd boetieq

wat is die A-01 precies, ik dacht altijd dat het gewoon een controller keyboardje was maar er zit ook een geluids engine in?

Cool Egyptian Lover en Juan atkins in het promo filmpje van de mini 808! :koffie:

Zijn er echt ervaren mensen hier die dit kopen?

Waarom zouden 'ervaren' mensen dit niet kopen?
 
Cool Egyptian Lover en Juan atkins in het promo filmpje van de mini 808! :koffie:

n?

Juan en egyptian lover zijn nu voor mij afgedaan door te zeggen dat de sound in vergelijk met de originele liever de nieuwe hebben . ;)
 
wat heeft die TR08 (en die TR09) uit de Boutique reeks nu voor op de Aira TR8? Die laatste is zowel 808 als 909 als uitbreidbaar met 707, voor minder geld dat de beide Boutiques samen.

Klanktechnisch hetzelfde?
 
Die tr-o8 is zo wat analoog


Met een tr08 en tr09 kan je de bassdrums snaredrum en andere tegelijk triggeren. Dit is volgens mij niet mogelijk met de tr8
 
wat heeft die TR08 (en die TR09) uit de Boutique reeks nu voor op de Aira TR8? Die laatste is zowel 808 als 909 als uitbreidbaar met 707, voor minder geld dat de beide Boutiques samen.

Klanktechnisch hetzelfde?

De Aira klinkt een beetje als een 'natte krant' toch wel....de TR09 klonk echt stukken beter veel meer als een echte 909...zover ik kan horen klinkt die TR08 ook wel merkbaar minder plastic dan de Aira.
 
Back
Top