Elektron Analog Four mkII/ Analog Rytm mkII / Octatrack mkII

Elektron-Analog-Four-MKII-Angled2-1024x568.jpg

Elektron-Analog-Rytm-MKII-Angled2-1140x570.jpg
 

Attachments

  • a00ae7c9-b237-4828-86a6-103c61297ab8.jpg
    a00ae7c9-b237-4828-86a6-103c61297ab8.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 111
  • 8d5c4731-6517-47fc-b20a-07df2190587a.jpg
    8d5c4731-6517-47fc-b20a-07df2190587a.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 112
Last edited by a moderator:
Ik vroeg me af of er iemand mij kan vertellen hoe die analoge foor mk 2 ervaring is en hoe die bevalt en of die leer curve goed te doen is ?
 
Yeah!! nog meer verborgen functies terwijl je blij was dat je em eindelijk een beetje snapte :D

Scale per track is dacht ik iets met maatindeling (correct me if I'm wrong) dus oa leuk als je 'trap' maakt oid..
 
wel nice, dat de oudere modellen ook nog steeds van nieuwe functionaliteit worden voorzien :)

Wat is Scale per Track eigenlijk?

Je kan per track de snelheid tov de pattern zetten als ik het goed begrijp. Een track is bijvoorbeeld 64 stappen lang. Als je deze dan op snelheid 1/2 zet, heb je nog steeds maar 64 stappen, maar effectief duurt het twee keer zo lang. Zo kan je dus bv een drum track hebben van 64 patterns, die zich twee keer herhaald terwijl een synthtrack zich dan maar 1 keer herhaalt. Hoop dat ik het zo goed uit leg ;)

edit:

Scale per track is dacht ik iets met maatindeling (correct me if I'm wrong) dus oa leuk als je 'trap' maakt oid..

je kan bv ook iets op 1/3 zetten, waardoor je dus 'creatieve' patterns krijgt waar de tracks van elkaar afwijken qua maatindeling inderdaad
 
wel nice, dat de oudere modellen ook nog steeds van nieuwe functionaliteit worden voorzien :)



Je kan per track de snelheid tov de pattern zetten als ik het goed begrijp. Een track is bijvoorbeeld 64 stappen lang. Als je deze dan op snelheid 1/2 zet, heb je nog steeds maar 64 stappen, maar effectief duurt het twee keer zo lang. Zo kan je dus bv een drum track hebben van 64 patterns, die zich twee keer herhaald terwijl een synthtrack zich dan maar 1 keer herhaalt. Hoop dat ik het zo goed uit leg ;)

edit:



je kan bv ook iets op 1/3 zetten, waardoor je dus 'creatieve' patterns krijgt waar de tracks van elkaar afwijken qua maatindeling inderdaad

Ja, is helemaal duidelijk. Thx :)
Kan interessant zij in combinatie met polyrythm of performance mode.
 
Scale per track gebruik ik vaak als je wil dat een bepaalde track 2x of 4x zo lang erover doet om door zijn steps heen te stappen. Bijvoorbeeld een string of bassline die je over 8 bars wil laten lopen ipv de maximale 4.

Dit kun je m.i. ook gedaan krijgen zonder scale per track. Door de andere partijen dan de string of bassline 1 keer of 3 keer te herhalen. Of mis ik iets?
Scale per track is voor meer ‘exotische’ patronen dan halveren.
 
Dat herhalen krijg je zonder scale per track gedaan tot aan 4 bar, daarna niet meer. Dus -als ik me niet vergis- wat wel kan is 1 track op 16/64 zetten en een andere op 64/64, maar daar houdt het op. Nu kan je dus per track met die scale functie dat veel verder uit elkaar laten lopen.
 
Je kan nu ook chiptune van oude sidstation na maken erg tof gedaan dat het nu kan :

 
Calibratie na update duurt ruim 2 uur.
Just so you know :D

Goed plannen
Daar moet je wel even rekening mee houden ja.
Maar ik vraag me af wat hier de voordelen van zijn ?
 
Nondedju! Wat een vette nieuwe machines! Vandaag eindelijk de update gedaan en ff oppervlakkig mee gespeeld, maar damnnnn. Supervet, leuke groovebox zo :)

FF snel telefoon filmpje met wat platte acid techno:

 
Toch tof dat Elektron dat weer uit de hoge hoed tovert. Ik heb niet echt een klik met die bakken in het gebruik, maar het blijft mooi spul.
 
Back
Top