Waldorf Quantum - 8 Voice Hybrid Poly Synth

Waldorf Quantum - 8 Voice Hybrid Poly Synth

 

Attachments

  • Quantum_straight.jpg
    Quantum_straight.jpg
    109,6 KB · Bekeken: 780
Last edited by a moderator:
wow,dat zal hard worden om te weerstaan,verkoop al maar jullie Prophets 6 etc..

vaarwel Modal 002 en 008 CRAP
 
wow,dat zal hard worden om te weerstaan,verkoop al maar jullie Prophets 6 etc..

vaarwel Modal 002 en 008 CRAP

Waarom doet dit je wel wat en die modal synths niet ? ( mij doet het beide niets ), maar waarin zit dat verschil voor jou als ik vragen mag ?
 
Dit vind ik wel de tofste hardware synth die ik in tijden heb gezien.
 
Zow das dik....
 
Heeft Roland toch weer mooi een trend ingezet. :kroon:

Maar vergis je niet, op vlak van multi-timbraliteit heeft de JD-XA niets te vrezen van deze Quantum. Volgens mij nog steeds het sterkste punt van de JD-XA:
4 analoge layers + ( 4 digitale layers x 3 partials ) vrij te splitten / stacken over het hele keyboard. (in het extreme geval 16 gelayerde osc's in 4-voice polyphony)

De Quantum komt daarentegen wat beter tegemoet in analoge polyphony (8 ipv 4) maar dan weer een stuk minder in digitale polyphony (8 ipv 64).
Sterkste punt is dus vooral de alternatieve synthese vormen zoals granular en wavetable. En dan die dubbele filter natuurlijk.
Of dat dan het enorme prijsverschil zal kunnen rechtvaardigen is maar de vraag. Voor velen ongetwijfeld wel, voor anderen dan weer niet.
Desalniettemin, interessante ontwikkeling zeg ik. :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Waarom doet dit je wel wat en die modal synths niet ? ( mij doet het beide niets ), maar waarin zit dat verschil voor jou als ik vragen mag ?

de 008 is een ramp kwa sound VS $,het is wel een ander product ('analoog sound'),niet te vergelijken eigenlijk (maar prijs/sound,bugs...)

de 002 klinkt goed maar heeft veel beperkingen VS $

Als hybrid hoor ik meteen dat die zowel ,lush,fuzz maar ook strak kan klinken,en vrij mooi rond met die analoge filters (ik vergelijk met de Q+ (die ik gehad heb die ontbrak ballen en punch))

Met al die features die erop zitten + het interface ben ik verkocht
 
Die demo is gemaakt terwijl de beurs nog opgebouwd wordt. :D
 
een hele grote lillike vst met analoog filter :D
top qua specs en alles maar klinkt vooralsnog als n ijskast
 
Leg alvast je partner uit waarom je dit jaar niet op vakantie gaat (vanwege een verstandige investering rond okotober... )
 
3 maanden later kan je toch gaan want dan heb jij m alweer in de verkoop joh :D
 
Heeft ie een prachtig uitgebreide interface, moeten er toch weer encoders opzitten. Brrrr

Die multicolor leds is wel weer een win.
 
Hartman Neuron flopte, toch is Hartman hiermee aan de gang gegaan...
Voor mij onbetaalbaar en eigenlijk niet interessant, ik vind die andere Duitser Uhe eigenlijk veel betere shit maken :D
 
Net ff het filmpje bekeken maar ben wel onder de indruk. Hij lijkt sterk op de Wave vind ik. Dit zou wel eens een waardige opvolger kunnen zijn. Gaaf hoor :D

Volgens mij zei hij relatief aan het einde van het filmpje dat de Nave niet weinig als uitgangspunt is genomen voor dit monster.

Wel een pracht van een synth, goedemorgen wat een ding man. Typisch Duits ontwerp, cool in de overtreffende trap!:halleluja
 
Back
Top