Behringer Model D clone

Behringer is bezig aan een Model D clone, zelfs voor €500-1000...
Ben wel eens benieuwd, ze zouden ook deze ook eurorack willen maken.

642350d1489063458-behringer-mini-model-d-good-idea-d_p0cqj_fisheye.jpg


Nieuws:

http://www.synthtopia.com/content/2017/03/04/behringer-building-a-budget-minimoog-clone/

http://www.factmag.com/2017/03/06/behringer-budget-minimoog-clone-planned/

:okdan:
 
Last edited by a moderator:
Ik heb de B Moog... mooi ding maar Zou hem toch omruilen voor een Roland studio electronics se-02.
Wellicht iets minder kwa sound.. maar iets.. maar wel patch memory.
 
Ik heb de B Moog... mooi ding maar Zou hem toch omruilen voor een Roland studio electronics se-02.
Wellicht iets minder kwa sound.. maar iets.. maar wel patch memory.

Gebruik je hem live? Dan lijkt patch memory me erg handig. In een studio setup mis ik het niet zo bij synths die niet al te complex zijn. Bij een uitgebreide ROMpler vind ik het natuurlijk wel zeer welkom.
 
Ja idd in de studio is het niet zo een probleem omdat hij zo simpel is. Maar wil heb ook live gebruiken en vind patch geheugen toch wel handig. Omdat er dan meer kans op happy accidents. Gewoon effe door de patches bladeren als er een partij in een track speelt.
 
Jij maakt een absolute claim en ik reageer dat het niet per se zo hoeft te zijn, maar goed...

In jouw voorbeeld zijn ze nog steeds niet compleet losstaand van elkaar. Ze hebben altijd iets met elkaar te maken. En dat is logisch want je wil loaden en saven van patches die je maakt.

Anyway heeft iemand al mooiere switch kapjes gevonden? Ik vind die blauwe en rode er zo verschrikkelijk cheapass eruit zien. De licht
blauw/groene op mijn echte waren destijds het kantelpunt om toch maar een echte te kopen. Vreemd maar waar. :luv:
 
Ik heb de B Moog... mooi ding maar Zou hem toch omruilen voor een Roland studio electronics se-02.
Wellicht iets minder kwa sound.. maar iets.. maar wel patch memory.

De SE-2 klinkt leuk maar het is wel echt pielding waar je gek van word. Elk knopje dat je wil draaien is een gedoe. En ik vind de model D van Behringer al eigenlijk iets te klein. :P
 
De SE-2 klinkt leuk maar het is wel echt pielding waar je gek van word. Elk knopje dat je wil draaien is een gedoe. En ik vind de model D van Behringer al eigenlijk iets te klein. :P

Ja mee eens,
kleine knoppen betekent minder controle.
Dit brengt me op een idee. waarom niet een zooi (20 stuks) van die grote OSC knoppen kopen en die erop zetten ? ik ga is op ebay kijken
 
Knopjes wisselen op het apparaat zelf helpt ook al
heb ik bij bv A6-andromeda en bij boog gedaan , maakt het een stuk handiger
 
Dat kan bij de boog helpen, maar ik heb die se-2 ooit voor me gehad, en ik vermoed toch dat grotere knoppen de problemen alleen maar erger maken. Dat zat allemaal zó kort op elkaar... Niet aangenaam
 
Bij de SE-02 staan de knoppen zo dicht op elkaar dat ik betwijfel of hij er beter van wordt als je er grotere op zet. Het probleem is juist dat als je een knop pakt/draait je per ongeluk ook andere knoppen onbedoeld raakt/verplaatst. Ik vond het formaat een behoorlijke afknapper op dat ding.
 
Bij de SE-02 staan de knoppen zo dicht op elkaar dat ik betwijfel of hij er beter van wordt als je er grotere op zet. Het probleem is juist dat als je een knop pakt/draait je per ongeluk ook andere knoppen onbedoeld raakt/verplaatst. Ik vond het formaat een behoorlijke afknapper op dat ding.

Ik heb 'm nog maar het formaat is gewoon te klein.
Ik heb nooit gesnapt waarom ze die boutique serie niet 10 cm breder en langer hebben gemaakt.
Bedieningsgemak en tactiele beleving is toch ook belangrijk?
Nou heeft Roland kans dat ze 30% van de potentialbuyers zijn misgelopen, lekker handig.....:?
 
De model D ziet er wel heel ugly uit vind ik met die knoppen in snoepkleuren, way too much.
Zou mijn keuze niet zijn in ieder geval.
Maar goed, ieder zo z'n smaak.
 
Wissel ze om met filtercutoff freq, en mastervolume !
 
Even een vraag. Als ik sounds maak op mijn Boog waarbij de filter bijna dicht staat, hoor ik eigenlijk best wel een bak ruis. Zowel uit main als direct een head phone er in (is dus niet mijn audio interface). Ik weet eigenlijk niet of dit altijd al zo was. Wat is jullie ervaring?
 
De originele toestand vind ik nog altijd het beste. Heb al meerdere foto"s gezien van mensen die hun apparatuur kosmetisch wijzigen. En meestal(lees, altijd) is het super lelijk...

Die mensen doen het dan ook niet voor jou maar voor zichzelf.
 
Even een vraag. Als ik sounds maak op mijn Boog waarbij de filter bijna dicht staat, hoor ik eigenlijk best wel een bak ruis. Zowel uit main als direct een head phone er in (is dus niet mijn audio interface). Ik weet eigenlijk niet of dit altijd al zo was. Wat is jullie ervaring?

Iemand hier nog een idee? Of kan ik deze vraag beter ergens anders op het forum stellen?
 
Back
Top