Behringer Model D clone

Behringer is bezig aan een Model D clone, zelfs voor €500-1000...
Ben wel eens benieuwd, ze zouden ook deze ook eurorack willen maken.

642350d1489063458-behringer-mini-model-d-good-idea-d_p0cqj_fisheye.jpg


Nieuws:

http://www.synthtopia.com/content/2017/03/04/behringer-building-a-budget-minimoog-clone/

http://www.factmag.com/2017/03/06/behringer-budget-minimoog-clone-planned/

:okdan:
 
Last edited by a moderator:
veel belovend en goede spirit die er achter zit maar al die dingen die ze maken klink shit, wat ben je daar nou mee. dan is 200 euro ook weggegooid geld.

Hun primary customer beperkt zich niet tot diegenen met een beperkt inkom maar eerder die met een beperkt inkomen en er niet zo mee inzitten hoe de sound is of zich niet afvragen hoe lang wel het aangenaam geprijst ding zal meegaan,niet erg slimme mensen dus eigenlijk in the end.
 
mooi staaltje marketing gewauwel weer...;-)
 
Marketing is alles tegenwoordig, hoop dat het product ook zoveel aandacht gaat krijgen als er naar
de marketing zal gaan...
 
als je een beetje talent hebt heb je geen dure shit nodig, sowieso niet trouwens.
neemt niet weg dat t vaak de mooiere en coolere spullen zijn, maar is allemaal alleen maar voor de heb.
 
ik geef behringer het voordeel van de twijfel hoor.. een minimoog clone die ook klinkt als een echte model d voor een paar 100 euro? waarom niet, kom maar op!

don't judge the book by it's cover enzo
 
Maar...ze stelen andermans cover voor hun book! Dan vragen ze toch dat je dat juist wel doet. :)

Ik hoor het wel als er concreet iets is, maar ik wacht niet bepaald met ingehouden adem op het eindresultaat. Zal vast een leuke synth zijn, maar die klank van stevige spanningen door een bruut discreet opgezette PCB uit de jaren stillekes met de nodige happy accidents in het ontwerp "vang" je niet zomaar in een halvelingse "kloon".
 
als je nu ook presets zou kunnen saven kan het wel heel wat anders worden..

een minimoog met minimoog sound EN het gemak van de voyager.

Dan verkoopt Moog geen Minimoogs meer
 
Ik geloof het niet, de sound van een Minimoog V of D krijg je ook niet uit een little-slim-sub phatty sub 37 en ik heb ze hier allemaal naast elkaar gebruikt / vergeleken (met gelijk aantal osc overigens) Zelfs de AJH lijn (eurorack) bleek geen goede kopie.
Als het Behringer zou lukken is dat natuurlijk prachtig voor de liefhebbers met een smalle beurs of ervoor willen uitgeven en mocht het zover komen nodig ik je wel uit om ze bij mij te komen vergelijken :)
 
Aangezien Ulli helemaal op koekwous modus is geslagen en de power heeft om fiks de concurrentie plat te investeren zie ik het wel gebeuren. Team in Manchester is ook goed. Dat kopieer gedrag is wel wat bedenkelijk. Ik stel mede daardoor de koop van de Dm12 even uit. De rev2 krijgt van mij voorang.
 
De rechtzaak destijds ( 90's)met Mackie hadden ze in ieder geval verloren en moesten erna de preamps van hun mixers (die een 1/1 clone was van Mackie) aanpassen.

Op een gegeven moment mocht hun 8-bus toen zelfs niet meer verkocht worden.

Iedereen is dat blijkbaar vergeten,die Berhinger-Mackie zaak.

Als die clones maakt zal die in ieder geval goed moeten opletten met Moog en Roland.

D16 moest hun release van hun TR-808 clone (enkel de look dus van de UI) ook uitstellen omdat Roland een klacht had ingedient,ze hebben dan heel snel de interface aangepast.

Wat betreft cyclone ben ik er dus vrij zeker van dat voor de Bassbot er een deal (was) met Roland en een reden is daarom dat nu de look van het nieuw exemplaar anders is (om geen rechten te betalen mogelijks aan Roland = besparing)
 
Hier de post van Uli zelf: https://www.gearslutz.com/board/12480834-post72.html

Volgens hem zijn de patenten op de minimoog allemaal al verlopen, dus mag er gekopieerd worden.

Ik heb er zelf weinig vertrouwen in dat de sound met moderne, zeer lineaire smd componenten in de buurt gaat komen van het origineel opgebouwd uit discrete niet lineaire componenten.
 
Ik heb er zelf weinig vertrouwen in dat de sound met moderne, zeer lineaire smd componenten in de buurt gaat komen van het origineel opgebouwd uit discrete niet lineaire componenten.

ik weet weinig tot niets van componenten, dus wie weet heb je wel gelijk... maar stel dat deze behringer-moogclone wel superdik klinkt en je durft achteraf toe te geven dat je het bij het verkeerde eind had; dan ben je pas echt een vent!

:eureka:
 
Volgens Uli zijn de patenten op de minimoog allemaal al verlopen, dus mag er gekopieerd worden.

Ik heb er zelf weinig vertrouwen in dat de sound met moderne, zeer lineaire smd componenten in de buurt gaat komen van het origineel opgebouwd uit discrete niet lineaire componenten.




Alsof Behringer zich ooit druk heeft gemaakt om beschermde ontwerpen.. :D Hup, kopiëren die handel, dat was de stijl van Behringer.

Ik denk dus inderdaad dat het in de verste verte niet gaat klinken als een minimoog.
Maar wellicht klinkt ie best goed, in zijn eigen framework, zeg maar. Niks mis mee.
Maar dat vergelijken en namaken en doen alsof, brrrrr dat haat ik van Behringer.
 
Is gewoon niet mogelijk. De componenten die in de minimoog worden gebruikt zijn daar veel te duur voor. De nieuwe model d klinkt echt te gek. De sound is veel beter dan een voyager of phatty.

Voor mij is hij teveel in het verleden blijven hangen om te kunnen gebruiken - vooral de oude pitcj bend - maar voor een purist is hij echt prachtig. Al zou ik hem zeker kopen als ik 10k per maand binnen zou halen :)
 
Ik heb nog een kater van die MX-8000 geklopieerde Mackie mixer. Ik moest die hebben omdat forumlid Grooveron er ook een had. Maar na een paar jaar begon hij van zizhzelf te ruisen. Ik heb zondag op de Musicfair de Deepmind bespeeld maar die vind ik ook drie keer niks. Ik heb ook de Composer gehad. Weggegeven. De Denoiser was wel goed en die heb ik nog steeds maar ik heb geen vertrouwen in een goede Minimoog van Behringer. Hoeft ook niet met het origineel in de studio.
 
Laatst gewijzigd:
@Akikaze

Ruis en Behringer waren onlosmakelijk met elkaar verbonden! Ik had iets soortgelijks met de Eurodesk 3282A.
Wat een ellende was dat zeg. Wat een ruis.

Maar ik ben benieuwd waarom je de DM niet zo fijn vond?
 
De rechtzaak destijds ( 90's)met Mackie hadden ze in ieder geval verloren en moesten erna de preamps van hun mixers (die een 1/1 clone was van Mackie) aanpassen.

Op een gegeven moment mocht hun 8-bus toen zelfs niet meer verkocht worden.

Iedereen is dat blijkbaar vergeten,die Berhinger-Mackie zaak.

)

Volgens de Behringer wiki toch iets anders:

In June 1997, Mackie accused Behringer of trademark and trade dress infringement, and brought suit seeking $327M in damages[14][18] but such claims were later rejected by the court. In their suit, Mackie said that Behringer had a history of copying products by other manufacturers and selling them as their own.[19] The Mackie suit detailed an instance, in which Behringer was sued by Aphex Systems for copying the Aural Exciter Type F—in that case Aphex Systems won 690,000 Deutsche Mark.[19] The Mackie suit also mentioned similar cases filed by BBE, dbx and Drawmer.[19] On 30 November 1999, the U.S. District Court in Seattle, Washington, dismissed Mackie claims that Behringer had infringed on Mackie copyrights with its MX 8000 mixer, noting that circuit schematics are not covered by copyright laws.


Maar misschien heb jij het over een andere mixer
 
Back
Top