Nieuwe standalone Akai MPCs

Ik niet, heb je het nu over een max (?) van 8 interne audiotracks of over 8 assignable analoge outputs?
Als er maar 8 interne audiotracks zijn (net als de digitakt) is dat echt een behoorlijke blunder namelijk...
 
Wat je ook laad aan miditracks, drumtracks of sampletracks, je hebt altijd 8 audio tracks waar je bijvoorbeeld lange waves laat meelopen, of je record hierop de subgroepen van je mixer etc etc. Die audio tracks staan los van midi/drum/sample tracks. Ze zijn een extraatje boven op het bekende mpc pakketje zoals de oudere mpc's kennen. Net als de audio tracks in ableton.

Althans, zo was het op de mpc5000 en op de mpc1000 met jjos
 
Tja, 8 audio tracks is toch wel een beetje weinig. Aangezien je op de rs7000 er al 16 had en als je de X of Live op de comp. aansluit 128 tracks hebt, valt dit toch wel tegen. Aan de processor zou het niet mogen liggen, die zou snel genoeg moeten zijn. Zal dan wel een foutje bij het bouwen zijn geweest.
En ik denk dat voor velen die een mpc gewend zijn, het ontbreken v/d vintage mode die wel op de renaissance zit, een gemiste kans is.
 
Tja, 8 audio tracks is toch wel een beetje weinig. Aangezien je op de rs7000 er al 16 had en als je de X of Live op de comp. aansluit 128 tracks hebt, valt dit toch wel tegen.
Ik denk dat je het concept niet helemaal begrijpt. Een RS heeft niet het soort audiotracks als die MPC's. Die 8 audio tracks zijn meer een soort extra harddiskrecorder, waar je dus hele lange opnames op kunt zetten. Daarnaast heb je dus al die andere tracks, die gebruik je om samples te triggeren, zoals op de RS. Daar heb je er dus ruim voldoende van..
 
vintage mode zit op de X & Live, zowel op de master bus als op de send / individuele outs


Helemaal overheen gelezen :okdan:
Ik denk dat je het concept niet helemaal begrijpt. Een RS heeft niet het soort audiotracks als die MPC's. Die 8 audio tracks zijn meer een soort extra harddiskrecorder, waar je dus hele lange opnames op kunt zetten. Daarnaast heb je dus al die andere tracks, die gebruik je om samples te triggeren, zoals op de RS. Daar heb je er dus ruim voldoende van..


Leer elke dag weer iets bij ;)
 
Juistum! En daarnaast heeft de RS7000 geen 16 audio outs (8 max, met ex board) en inderdaad geen echte "tracks".
 
Nee dit kan niet... Zie eerlijk gezegd ook niet direct in hoe het handig zou zijn.. de computerkracht zit in de MPC zelf.. dus alleen t scherm heb je weinig aan.. Of hij zou met Bluetooth verbonden moeten zijn en op afstand hetzelfde kunnen doen.. maar dan nog wil je de hardware knoppen altijd dicht in buurt hebben.. dus dan zit je er nog vlakbij...

Software voor op een tablet waarmee je de MPC aanstuurt is makkelijker te bereiken denk ik.. maar ook dan zie ik niet echt het nut.. het zou wel lekker high tech zijn.. meer een gimmick..
 
Ik neem ook aan dat het scherm meer voor de snelle aanpassingen etc is, voor de rest heb je al je handjes en
vingertjes nodig om op al die pads te hengsten en aan die knoppen te frunniken.
 
Een afneembaar scherm leek mij handig omdat je dan ergonomisch verantwoord de stepsequencer zou kunnen gebruiken. En in mijn geval speelt ook mee dat ik het beeldscherm dan naar m'n ogen zou kunnen brengen in plaats van andersom.
 
In sommige gevallen zou het wel handig zijn om het scherm eraf te halen, dan hoef je niet steeds over het hele apparaat je leunen als je iets wilt doen. Maakt knippen & plakken wel iets eenvoudiger.
En bij de Live zou het handig zijn als de pads aan de rechterkant zouden zitten, voor de rechtshandigen onder ons.
Maar ja, te laat.... 8)
 
Ik niet, heb je het nu over een max (?) van 8 interne audiotracks of over 8 assignable analoge outputs?
Als er maar 8 interne audiotracks zijn (net als de digitakt) is dat echt een behoorlijke blunder namelijk...

In Standalone mode heb je 8 audiotracks, dit zijn echt audiosporen zoals in een DaW. Daarnaats kun je gewoon 128 programs hebben die audiofiles via midi triggeren. Ik zou dus durven zeggen dat er niet echt een limiet is.

Mooie van de audiotracks is wel dat je ze kunt pitchshiften en het tempo kunt aanpassen, hij timestretched het dan automatisch. Dat is wel mooi.


Je kunt echt eenvoudig hele tracks bouwen op de live. Of je ze daar ook wilt mixen is een tweede. Daarvoor heb je op de live 6 assignable outs.
 
Dat van de pads aan de rechterkant, dat ben ik helemaal eens, dat vond ik altijd al enorm prettig aan de mpc2kxl - alle mpcs daarna hebbben dat eigenlijk aangepast. In het midden is ook prima zoals op de X of 2500
 
Iemand op dit forum had mij de mpc live aan geraden als alternatief voor Push 2 en maschine mk 3 ik had er wel eerder van mpc live gehoord maar niet specifiek naar gekeken.
Nu ik de eerste dingen er over lees ben ik wel antisiast van.
Je kan totaal niet vergelijken met Push 2 en de maschine omdat daar altijd een pc nodig is.
En ze zijn ook nog is de helft goedkoper dan de mpc live daar schrok wel beetje van dat die 2 x zo duur was.
Als die € 600,- ± meer prijs meer dan waard is qua mogelijkheden en hij spreekt me erg aan dan over weeg ik het misschien in de toekomst deze aan te schaffen.
Ik hou deze topic goed in de gaten en zal waarschijnlijk hier eventueel met vragen komen en informatie die nog niet genoemd zijn of bekend zijn.

Zo wie zo zal het even duren voor ik hem in huis heb staan in die tussen tijd kan ik er alles over op zoeken en uitpluizen.
Voor zo ver heb ik het idee dat me dit wel aan spreekt qua concept.
Er zullen vast ook wel nadelen zijn en sommige dingen kunnen opgelost worden door middel van firmware update.
Voor nu ben erg positief er over dus het is waarschijnlijk grote kans dat in huis komt!
 
Als ik jou was, zou ik lekker een paar maanden nadenken wat je nou echt wilt voor dat je spijt krijgt.

Ableton 10 demo draaien, Maschine demo draaien en dan nog AKAI demo draaien en dan eens kijken wat je wilt.

Toevallig heb ik naast de Maschine en push ook een mpc5000 :D en die gaat net als de Maschine echt geen daw vervangen. Oké de mpc live of mpc x is een flink aantal stappen verder dan de mpc5000 maar dan nog.

Kies je main daw, logic of ableton twijfel je tussen in een ander topic. Als je die keuze gemaakt hebt, dan weet je al of push afvalt of aanblijft en kun je een overweging maken.

Mocht ableton je main daw worden, dan lekker voor de push gaan. Maschine controller heeft buiten de midi pad mode om niks te zoeken in ableton of welke daw dan ook, Maschine is zijn eigen Mini daw met beperkingen die je laad in een daw zoals logic of ableton.

Geef jezelf tijd, ga lekker nadenken, uitproberen en beslis na een aantal maand eens wat je wilt. Succes!
 
Als ik jou was, zou ik lekker een paar maanden nadenken wat je nou echt wilt voor dat je spijt krijgt.

Ableton 10 demo draaien, Maschine demo draaien en dan nog AKAI demo draaien en dan eens kijken wat je wilt.

Toevallig heb ik naast de Maschine en push ook een mpc5000 :D en die gaat net als de Maschine echt geen daw vervangen. Oké de mpc live of mpc x is een flink aantal stappen verder dan de mpc5000 maar dan nog.

Kies je main daw, logic of ableton twijfel je tussen in een ander topic. Als je die keuze gemaakt hebt, dan weet je al of push afvalt of aanblijft en kun je een overweging maken.

Mocht ableton je main daw worden, dan lekker voor de push gaan. Maschine controller heeft buiten de midi pad mode om niks te zoeken in ableton of welke daw dan ook, Maschine is zijn eigen Mini daw met beperkingen die je laad in een daw zoals logic of ableton.

Geef jezelf tijd, ga lekker nadenken, uitproberen en beslis na een aantal maand eens wat je wilt. Succes!

Je hebt helemaal gelijk!
Ik ga er rustig naar kijken op me gemak.
Ik heb zoals je al zij genoeg tijd om alles uit te gaan zoeken voor ik wat aanschaf.
mij het beste bij me past.
Ik kan me geld maar 1 x uit geven!
Voor nu heb ik 3 kandidaten die kans maken maschine mk 3(daar ben ik erg bekend mee te Omdat ik mk 1 al heb)
Ableton Push 2(met als nadeel dat het beste met ableton werkt)
Ik wil namelijk zoveel mogelijk onafhankelijk van de sequencer zijn.
Anders ben je erg sequencer afhankelijk de push.
En dan kan ik niet 1 2 3 overstappen als ik dat wil om bepaalde reden.... Ja ik ben nogal crieties als het gaat om muziek apparatuur.
Want ik geef niet altijd van dit soort grote bedragen uit daar moet ik zeker goed over nadenken.
Maar die mpc live van wat ik er tot nu van gezien heb klinkt die veel belovend.
Maar ook hier ga ik er zeker goed over nadenken omdat deze duurder is dan die andere 2 controllers(computer afhankelijk) zijn.
En die mpc live kan namelijk zonder computer gebruikt worden en dat vindt ik namelijk heel groot voordeel tegen over die 2 andere controllers.
Met nog meer dingen die er in zitten misschien ga niet alles gebruiken van mpc Dam is het zonde van die extra koste want hij is wel 2 x zo duur nu.
Ik ga komende tijd alles goed in de gaten houden en uitproberen voor tot koop ga.
Ik laat me namelijk niet gek maken.
maar ik ga ook eerst me huis werk makn(onderzoeken)voor ik iets aanschaf!
 
ik vroeg me of het mogelijk is om via output van mpc live en dan een fx kastje en via fx kastje weer naar de input van mpc live is dat mogelijk ?
 
Back
Top