Nieuwe standalone Akai MPCs

Die dingen hebben max 8 stereo audio tracks?
Iemand enig idee wat die midi tracks dan inhouden?
Zou je dan naast de 8 stereo tracks nog 16 midi tracks hebben waar je (stereo) drumkits in kan laden?
Dan zijn die 8 audio tracks acceptabel, maar als het allemaal geshared is dan vind ik het veel te beperkt.

Het is best een interessante vraag. Ik heb nergens nog de (interne) polyphony kunnen ontdekken. Het lijkt me sterk dat de audio engine slechts 16 stemmig is (8 stereo)..
De MPC2000 was al 32 voice..


*edit
Dus als ik anoniempje goed begrijp is er naast de 8 stereo nog 128 voices voor hits/samples?
 
Volgens mij wat ik weet is de polyphony 64 voices, en plus nog 8 stereo audio tracks (die denk ik van de HD/SSD gestreamed worden?).

En in totaal 128 tracks als sequencer, wat midi/sample/cv-gate/clip launch/etc. kunnen zijn.
 
Volgens mij wat ik weet is de polyphony 64 voices, en plus nog 8 stereo audio tracks (die denk ik van de HD/SSD gestreamed worden?).

En in totaal 128 tracks als sequencer, wat midi/sample/cv-gate/clip launch/etc. kunnen zijn.


Lijkt me voldoende! :D
 
Dat klinkt hoopvol.
Ik had die 26weken van bax shop btw.. If thats worth something..

Die vrachtlading aan midi outs vind ik ook erg fijn aan die x. Ik denk dat het een waardige opvolger voor mn RS7000 gaat worden. Kan die ook is met pensioen. :)
 
Het is best een interessante vraag. Ik heb nergens nog de (interne) polyphony kunnen ontdekken. Het lijkt me sterk dat de audio engine slechts 16 stemmig is (8 stereo)..
De MPC2000 was al 32 voice..


*edit
Dus als ik anoniempje goed begrijp is er naast de 8 stereo nog 128 voices voor hits/samples?

In een namm filmpje geeft Andy Mac aan dat de polyphonie 64 stemmen is
 
Heb een aantal vids gezien nu. Je krijgt wel veel waar voor je geld zeg, voor die live! Als je dat vergelijkt met een octatrack wat ongeveer dezelfde prijs is...
Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een hands-on sequencer voor m'n hardware die ook (drum) samples kan afspelen. Maar ik twijfel over het handson gedeelte hiervan. Het ziet eruit als een complete daw op een touchscreen. Ik heb met een ipad nou ook niet echt goeie ervaringen met sequencen, ben benieuwd of dit dan wel lekker werkt. En ik mis een beetje random achtige zaken zoals probability en fills
 
Ik ben benieuwd naar responsiveness van het Touchscreen. Op filmpjes van de MPC Touch vond ik het er wat haperend uit zien... je leek vaak 2 of 3 keer te moeten drukken voor een button reageerde.

In het filmpje van Sonicstate kaart men dat ook aan, 'de MPC Live heeft een betere ervaring qua touchscreen dan de Touch', dus wat dat betreft zal die Touch ook echt zn probelemen daarmee hebben... Heeft denk ik te maken met de displaydriver... je computer mirror gewoon zn scherm op die MPC Touch z'n touchscreen. Bij deze MPC-Live is dat natuurlijk anders, die heeft een eigen computer ingebouwd. Maar ook in de demo van de Live leek het wat traag te reageren..

Als ik de Akai producten zo bekijk van de afgelopen jaren kan ik niet enthousiast raken.. De Rythm Wolf, Tom Cat, Timbre Wolf, MPX8, MPX16. Matig qua product of getroffen door bugs. Ik las op MPC Forum over ontevreden MPC Renaissance gebruikers die klagen dat hun ingebouwde soundcard niet werkt onder macOS Sierra. Ook het wachten op de MPC 2.0 software wat schijnbaar al een jaar duurt. Het komt allemaal wat zielloos over nu Akai van Numark is.

Dus ik denk dat er erg veel afhangt van deze 2 nieuwe MPC’s om de naam Akai weer wat glans te geven.. Tof dat ze met een standalone bak komen hoor.. ALS het echt smooth werkt dan gaan ze er een hoop van verkopen..
 
Heb een aantal vids gezien nu. Je krijgt wel veel waar voor je geld zeg, voor die live! Als je dat vergelijkt met een octatrack wat ongeveer dezelfde prijs is...
Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een hands-on sequencer voor m'n hardware die ook (drum) samples kan afspelen. Maar ik twijfel over het handson gedeelte hiervan. Het ziet eruit als een complete daw op een touchscreen. Ik heb met een ipad nou ook niet echt goeie ervaringen met sequencen, ben benieuwd of dit dan wel lekker werkt. En ik mis een beetje random achtige zaken zoals probability en fills

Ik zou even wachten tot er meer specs bekend zijn over de Elektron Digitakt. Zelfde levertijd ongeveer dus nog even tijd om te vergelijken.

Over de MPC live, ik was erg enthousiast in het begin. Portable, multitouch screen, loop sampling, maar qua sequencing schijnt het toch even minder te zijn als je van Elektron vandaan komt. Is parameter locking mogelijk? En XOX-sequencing ben ik gewend, maar de mpc is meer Maschine sequencing en daar was ik weer niet zo gek op (kwestie van wat je gewend ben natuurlijk)
Ik ben benieuwd hoe goed de effectensectie is op de nieuwe MPC... Ik heb een Toraiz en ik ben er nog steeds gek mee, vooralsnog wil ik hem nog niet inruilen voor deze MPC. Zeker niet met weet ik nu weet qua updates wat er nog aan zit te komen van de Toraiz...
 
Das gewoon "Bax taal" voor "we hebben eigenlijk geen flauw idee wanneer dit ding komt". :D

De eerste leverdatum van 26/01 was "vrij zeker" daarna is de levertijd idd op 26 weken gezet, gisteren 3 weken en nu 15 dagen.
Nu is het "lastig te zeggen" want ze zijn erg populair en de "leverancier heeft er moeite om er voldoende te kunnen aanvoeren"

Er zou "ook weer" een levering op 09-02 zijn...

Ik ga het risico maar nemen en pre-orderen bij Bax, lijkt mij dat zij dan kunnen leveren bij een eerste batch :?
 
De eerste leverdatum van 26/01 was "vrij zeker" daarna is de levertijd idd op 26 weken gezet, gisteren 3 weken en nu 15 dagen.
Nu is het "lastig te zeggen" want ze zijn erg populair en de "leverancier heeft er moeite om er voldoende te kunnen aanvoeren"

Er zou "ook weer" een levering op 09-02 zijn...

Ik ga het risico maar nemen en pre-orderen bij Bax, lijkt mij dat zij dan kunnen leveren bij een eerste batch :?

Okee mooi, dan wacht ik wel even voor je hem hebt. :)
 
Back
Top