Nieuwe standalone Akai MPCs

Voordeel t.o.v. een ipad pro zie ik persoonlijk niet.
Ipad pro is veel breder inzetbaar en icm Gadget killed het zon MPC met mager touchscreen.

Ja, je hebt helemaal gelijk!
Toch moet ik zeggen dat een dedicated apparaat wel wat meer focus kan brengen in het muziekmaken. Heb korte tijd een nieuwe Electribe gehad, en ook al was het niet helemaal mijn ding (onder andere vanwege quantization), het feit dat je een redelijk eenvoudig apparaat hebt met hardwareknoppen en toch aardig wat mogelijkheden qua klank vond ik wel erg fijn. Dus als die mpc ook prettig werkt als je niet de hele tijd op het touchscreen zit te klooien lijkt me dat wel wat.
 
In de Akai S5000 zit ook gewoon een i386. Die is in principe veel trager dan moderne hardware. Het is meer wat ze met de software doen ;)

Ik heb een S6000 gehad en de latency was merkbaar
 

Attachments

  • Akai MPC Proto-01.jpg
    Akai MPC Proto-01.jpg
    190,3 KB · Bekeken: 55
Op zich interessant wat Akai doet. Ze hebben toch geluisterd naar hun portemonnee. Ik kan me niet voorstellen dat die Touch goed heeft verkocht. Als ze hem gelijk standalone hadden gemaakt was het een bestseller geweest. Nu is Pioneer erin gestapt met de Toraiz (niet echt een vergelijking qua specs, maar wel qua vorm) en komt Akai ineens full speed met de live. Goede ontwikkeling! Ik las ergens nog voor kerst?
 
meh, akai pro is totaal niet boeiend, geen vertrouwen meer in. Meen een prijs te hebben gezien van $2000 dollar en wss heb je daar echt wel betere alternatieven voor (zoals een mpc4k) . Snap sowieso al niet waarom mensen kiezen voor een nep mpc over iets zoals maschine. Als het dan toch over software moet dan ligt NI jaren vooruit op Akai pro USA.

Die toraiz van pioneer/dave smith lijkt mij een stuk beter met zn analoge 4 pole hp/lp + drive en ja... dave smith, die weet iig hoe een echte mpc hoort te werken.
 
Er stond 2k voor een geavanceerde versie. Deze mpc live zou 900 kosten. Allemaal speculatie Though.

my bad, 2k idd voor de standalone mpc studio pro whatever, bedoelde iig niet de live versie idd.. Dan zou ik meteen al voor de toraiz kiezen hehe
 
Die analoge filter van de Toraiz kan me echt gestolen worden overigens. Daar ga ik geen 400 euro extra voor dokken. Vind het een te duur apparaat.

Ik vind de mpc live een interessant ding. Zeker als er controllers op aan te sluiten zijn via USB. Als ze ook nog Ableton LINK weten te implementeren, dan ben ik verkocht :)
 
Omdat het gewoon een computer is?

Het gaat niet om de hardware, het gaat erom hoe goed de software is geprogrammeerd/afgestemd op die hardware.
 
Het gaat niet om de hardware, het gaat erom hoe goed de software is geprogrammeerd/afgestemd op die hardware.


Precies, net als wat je altijd over apple vs android leest: het gaat om de gebruikservaring en niet altijd om de specs.
 
Het gaat niet om de hardware, het gaat erom hoe goed de software is geprogrammeerd/afgestemd op die hardware.

Sterker nog: des te hoger de specs des te harder vrees ik dat ze een of andere gare half ontwikkelde Linux distributie er op flikkeren, of Windows embedded. Maar mijn grootste angst is Android.
 
Er stond 2k voor een geavanceerde versie. Deze mpc live zou 900 kosten. Allemaal speculatie Though.
Deze geruchten lijken terug te leiden te zijn naar het Sequencer.de forum. De MPC Live zou voor de kerst beschikbaar zijn. En de MPC Eclipse - oftewel het MPC vlaggeschip van $2000 - zou op de NAMM 2017 (in januari) geïntroduceerd worden. Maar idd zijn dit allemaal nog speculaties.

De bijgevoegde miniature van egres vind ik wel erg veel op de MPC Renaissance lijken, zo te zien alleen een groter schermpje. Fake?

Ik ben benieuwd of ze komen met de MPC versie 2.0 software en of er support zal zijn voor de oudere OS zoals Mac OS X 10.8 en Windows 7? Met software versie 1.9 gaf Akai daar nl. geen support meer voor.
 
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe veel MPC's zijn er nu? En welke zijn "echte" MPC's die 100% stand alone werken?
 
Back
Top