Nieuwe standalone Akai MPCs

Volgens de specs bij Bax-Shop zit er wel een batterij in de X. Copy-paste foutje dan?

-edit- Op de AKAI site wordt bij de Live idd expliciet de batterij genoemd en bij de X niet.
 
Nu ook bij Bax (voor) te bestellen zie ik.. €999 voor de Live en €1799 voor de X.

Wow, 999,- is een goede prijs. Ik kan me herinneren dat een nieuwe MPC-1000 toendertijd ook die prijs was.

Waarschijnlijk vermoedden ze bij Native-Instruments dat dit er aan zat te komen want op het forum hebben ze sinds kort een hele nieuwe vriendelijke attitude qua updaten van info :)
(Dat Maschine forum is trouwens wel echt verschrikkelijk, sjeemig wat een negatieve jankerds zitten daar zeg...)
 
de grote vraag is of je ook de samples kan spelen vanaf een keyboard zoals enkel op de MPC4000 kon,indien niet dan is die grote MPC een beetje een flop
 
Dat kan ook op de mpc5000 gelukkig ;) tenminste ik neem aan dat je keygroups bedoelt met bijvoorbeeld samplepacks gesampled in alle noten en die weer gesampled in verschillende volumes.

Neem aan dat de mpcx dat wel kan, er draait toch de mpc V2 software op. Zou wel een flinke tekortkoming zijn als het een one shot drum sampler is.

Ik heb de filmpjes inmiddels bekeken en vind het ook wel een gave bak. Vooral de FX inserts en de integratie met het touchscreen lijkt me erg snel werken. Leuk om eens niet achter de computer te zitten.

Heb een mpc5000 die ik vrij weinig gebruik, als de tweedehandsprijzen leuk worden ga ik hem vervangen denk ik.
 
Ik zag sowieso al iets met gepitchte chords in 1 van de demo's met de pads. Neem aan dat het met externe MIDI dan ook wel zou moeten kunnen. Zou wel raar zijn als het niet zo was.
 
Dat kan ook op de mpc5000 gelukkig ;) tenminste ik neem aan dat je keygroups bedoelt met bijvoorbeeld samplepacks gesampled in alle noten en die weer gesampled in verschillende volumes.

Neem aan dat de mpcx dat wel kan, er draait toch de mpc V2 software op. Zou wel een flinke tekortkoming zijn als het een one shot drum sampler is.

Ik heb de filmpjes inmiddels bekeken en vind het ook wel een gave bak. Vooral de FX inserts en de integratie met het touchscreen lijkt me erg snel werken. Leuk om eens niet achter de computer te zitten.

Heb een mpc5000 die ik vrij weinig gebruik, als de tweedehandsprijzen leuk worden ga ik hem vervangen denk ik.

ehm,neen,1 sample die je over heel het keyboard chromatisch kan spelen..

Ik zie me niet een vintage synth gaan beginnen multisamplen en elke sample editen!
 
dat is mogelijk mbv keygroup program

C-2 tot met G8 oftewel MIDI note 1 t/m 128

of je daar nu 1 sample in steekt of multi-sample, dat kan allebei

natuurlijk zal de (non) kwaliteit van het interpolatie programma bepalen hoe (niet) goed dit klinkt,
maar dat is natuurlijk ook het leuke

=1 sample op m'n MPC4000 3 octaven naar boven transponeren geeft niet zo leuke results
=1 sample 3 octaven naar beneden geeft (verrassend) muzikale resultaten

cfr Tricky "Pitch 'm down, Pitch 'm way down"

trouwens, met dat 10.1 touch screen en enkele templates is zo'n multi-sample program snel gemaakt
als het nog niet snel genoeg voor je gaat, kan je dit altijd op/in de compu doen
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zo het gevoel dat akai af wilt van het hip hop imago.....

En de elektronische muziek promoten.

Nu sowieso ken ik de mpc reeks niet , wie weet flap ik hier maar wat uit.....
 
Ik heb zo het gevoel dat akai af wilt van het hip hop imago.....

En de elektronische muziek promoten.

Nu sowieso ken ik de mpc reeks niet , wie weet flap ik hier maar wat uit.....


Toch is de MPC reeks altijd heel populair geweest in Dance enz. De MPC2000 was heel lang de ideale hardware sequencer, zeker live.
 
Wat een inspiratieloos gebeuren weer van Akai. Echt weer product voor de hiphopper met een bek vol goud en een erwt als hersenen. Aan de andere kant daar zijn er in America natuurlijk genoeg van. :D

7GXJTosN.jpg
 
ik zag toch een aantal house-producers in het filmpje, bv die knakker van Amé
 
Ja Champ, je lult weer uit je nek. :D
Ik denk zelfs dat tegenwoordig hiphoppers meer met machine in de weer zijn dan met mpc's..
Machine's software heeft immers tien triljard samples en loops dus een hit voor een mediocre hiphoppert moet lukken.. ;)
 
Ja Champ, je lult weer uit je nek. :D
Ik denk zelfs dat tegenwoordig hiphoppers meer met machine in de weer zijn dan met mpc's..
Machine's software heeft immers tien triljard samples en loops dus een hit voor een mediocre hiphoppert moet lukken.. ;)

Oja sorry die Maschine controllers glimmen natuurlijk meer. :D
 
Bericht door een moderator:
Zullen we het bij de producten houden, heren?

Best dan de post (111) verwijderen die het veroorzaakt en niet de verdedigende comments daarop graag!

Want waarom mag die wel blijven staan aub?

En waarom zijn wij verplicht die te slikken?
 
Die dingen hebben max 8 stereo audio tracks?
Iemand enig idee wat die midi tracks dan inhouden?
Zou je dan naast de 8 stereo tracks nog 16 midi tracks hebben waar je (stereo) drumkits in kan laden?
Dan zijn die 8 audio tracks acceptabel, maar als het allemaal geshared is dan vind ik het veel te beperkt.
 
Mpc5000 heeft 8 stereo sporen om te tracken, is behoorlijk wat.

Daarnaast 128 tracks voor midi/sampler/drums/synth.

Die nieuwe mpc's zullen daar vast niet onder gaan zitten.
 
Back
Top