Elektron Analog Drive

8 drive modellen net als de Analog Heat. De hamvraag: ze heten anders, zouden ze ook echt anders zijn?
 
Dit maakt een stuk meer sense qua positionering.
Analog heat is een beetje een raar product. Voor wie is het nu eigenlijk bedoeld? Bij wijze van dan he..;)

Dit is duidelijk gericht op Guitarists. met een sub 300,-- pricetag gaat dit wel afzetten.
Die pedal markt is erg groot. Als ze daar naam in maken hebben ze een dikke bult omzet erbij.
Niets voor mij. Business wise een stuk slimmer dan de Analog Heat. Dit lijkt wel een soort recovery plan n.a.v. een tegenvallende launch. Onverwachts, snelle lancering.
 
De Analog Heat lijkt me gepositioneerd als studio/live met synths/drumcomputers apparaat. De aanwezigheid van Overbridge en stereo I/O doet dat in ieder geval vermoeden.

Ik denk overigens dat de analog heat prima gaat verkopen. Kijk naar wat er op dit gebied te koop is in 19 inch en 500 format wat nog steeds verkoopt. Die markt is een stuk minder druk dan de pedalen markt. Daar moet je je onderscheiden door uitzonderlijke sound of features en ik weet niet of dit pedaal dat doet. Zowel concurrentie als aanbod op de gitaar pedalen markt is in ieder geval veel groter (en tegelijk dus ook de potentie, daar heb je gelijk in).
 
De Analog Heat lijkt me gepositioneerd als studio/live met synths/drumcomputers apparaat. De aanwezigheid van Overbridge en stereo I/O doet dat in ieder geval vermoeden.

Ik denk overigens dat de analog heat prima gaat verkopen. Kijk naar wat er op dit gebied te koop is in 19 inch en 500 format wat nog steeds verkoopt. Die markt is een stuk minder druk dan de pedalen markt. Daar moet je je onderscheiden door uitzonderlijke sound of features en ik weet niet of dit pedaal dat doet. Zowel concurrentie als aanbod op de gitaar pedalen markt is in ieder geval veel groter (en tegelijk dus ook de potentie, daar heb je gelijk in).


Eens.
 
Business wise een stuk slimmer dan de Analog Heat. Dit lijkt wel een soort recovery plan n.a.v. een tegenvallende launch. Onverwachts, snelle lancering.

Dat zouden ze dan wel verdomd snel gedaan hebben, want de doorlooptijd van productidee tot toonbaar prototype zal eerder een jaar dan een maand zijn. Dit lag al lang op de plank.
 
Dit lijkt wel een soort recovery plan n.a.v. een tegenvallende launch. Onverwachts, snelle lancering.

Beetje hier en daar neuzen en het kan idd wat tegenvallen tov van de vorige machine lanceringen. Zowel bij de mensen die ik ken als online.
 
Hoewel die eerste demo op het eerste gehoor best veelbelovend klinkt snap ik het nut niet helemaal. 100% analog distortion, alsof gitaristen veel met digitale distortion werken :?:? Dit is voor synthmensen wel weer interessant, maar ben dan enerzijds wel benieuwd hoe synthbasses enzo overeind blijven bij deze, en anderzijds wat de meerwaarde is tov de analog heat.

Daarnaast leuk hoor, 8 modes, maar een beetje gitarist zet liever 8 distortionpedalen in serie ofzo... En voor meer studiogerichte gitaristen als ik is een dure 8 in 1 oplossing niet te prefereren boven een kleine verzameling superbe dedicated overdrives of distortions.

Duszzz, tsja. Weer een uitwas van de analoog-hype van tegenwoordig.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, echt een gitaristen-ding.. in een overvolle markt

Strymon heeft ook net een nieuw soortgelijk ding uit:


deze Analog Drive verdient eigenlijk niet eens een plek op Synthforum, maar omdat het Elektron is....vooruit :)
 
Dan toch liever die Analog Heat alhoewel ik daar ook niet echt Warm van wordt. Die is tenminste stereo en dankzij Overbridge & USB verlies je er ook geen I/O's aan...
 
Strymon heeft ook net een nieuw soortgelijk ding uit:

Hmm, soort Tech21 idee maar dan net iets minder goed en duurder?
 
DEAL: Elektron Analog Drive Distortion Pedal voor 89€ euro in plaats van 230 euro.

Click image for larger version  Name:	Elektron-Analog-Drive.001-1024x576.jpeg Views:	1 Size:	36,8 KB ID:	3685982

https://www.thomann.de/nl/search_dir...s=8033c1_24045
 
Oef, das wel interessant, ben net naar eurorack Distortion aan het kijken, maar dit id wel erg mooi geprijsd...
 
Alleen niet al te goede recensies: ALLES PERFECT, BUITEN HET GELUID.

Maar voor deze prijs kan je er niet echt een bult aan vallen.
 
Back
Top