Korg monologue

Is dat alles...?? :erm:
Dan mag ie wel wat goedkoper worden dan de minilogue, anders is t denk ik een beetje een misser...
Die 16 step sequencer is alleen wel een leuke toevoeging.

*EDIT*
o lol $300! :kroon:
das wel heel goedkoop :P

*2nd EDIT*
nieuwe circuits, 2 pole filter, drive circuit.
Hm, das toch wel een leuk lead/bas bakkie dan voor de prijs van een volca 8)
 
  • Keyboard: 25-keys (Slim-key, velocity sensitive)
  • Program: 100 programs (80 Presets / 20 Users)
  • Main Synthesis Parameters:
    MASTER Drive
    VCO1 Wave (Saw, Triangle, Square), Shape
    VCO2 Octave, Wave (Saw, Triangle, Noise), Sync/Ring, Pitch, Shape
    MIXER VCO1, VCO2
    FILTER Cutoff, Resonance
    EG Type (A/D, A/G/D, G), Attack, Decay, Int, Target (Pitch, Pitch 2, Cutoff)
    LFO Wave (Saw, Triangle, Square), Mode (Fast, Slow, 1-Shot), Rate, Int, Target (Pitch, Shape, Cutoff)
  • Sequencer:16-step monophonic sequencer
  • Controls: 23 dedicated panel controls deliver immediate parameter access
  • Display: Real-time OLED oscilloscope provides visual feedback of parameter changes
  • Power Supply: AA alkaline battery x 6 or AA nickel-metal hydride battery x 6
    Or AC adapter (DC 9V) (optional) Battery Life Approximately 6 hours (using alkaline batteries)
    Approximately 8 hours (using nickel-metal hydride batteries)
  • Color Variations: Silver, Black, Red, Dark Blue, Gold
 
Ik was juist aan het rondkijken voor een betaalbaar bakkie. Deze kon nog wel eens in aanmerking komen! Vooral die stepsequencer lijkt me wel wat voor live dingetjes...
 
Gevoel dat de mensen iets grootser willen,en daarvoor ook willen betalen.
 
Werd misselijk bij het zien van die 6 batterijen.. En dan de term 'next generation' gebruiken. Dit is gewoon back in time.. Next generation en bv milieuvrienelijker zou een heroplaadbare batterij zijn die zelf ook nog te vervangen is..
 
Ach, dan pak je toch wat 18650's en bouw je een 9v battery-pack die je op de DC-in aansluit? :geslaagd:


Wel cute bakkie .. had de minilogue maar andere kleurtjes (hoewel het zilver ook wel aan me begint te groeien)

Ik zie dat het display ook de motion van de knoppen laat zien .. zou de minilogue dit ook krijgen dmv een software update? :kimono:
 
De minilogue was ook al mono. De Behringer DM12 lijkt me veel interessanter.

Maar ben sowieso al niet zo'n Korg fan. Korg, the toymaker.

(En helaas gaat Roland ook steeds meer die kant op)
 
De minilogue was ook al mono.
Eh, nee. De minilogue is 4-voice poly en kun je in verschillende modii zetten:
Eight voice modes
- POLY - operates as a four-voice polyphonic synthesizer
- DUO - operates as a unison two-voice polyphonic synthesizer
- UNISON - operates as an all-unison mono synthesizer
- MONO - operates as a mono synth with sub-oscillator
- CHORD - produces chords
- DELAY - voices 2--4 sound consecutively at a delay following voice 1
- ARP - an arpeggiator operates with up to four voices
- SIDE CHAIN - when a note sounds, the volume of the preceding voice is lowered


Wat me wel opvalt is de key layout. Beetje gek dat het board niet begint/eindigt op een C octaaf maar een E.
 
Leuk ding toch voor die prijs!
 
Last edited by a moderator:
Ik vind €299,- een zeer interessante prijs. De Volca's zijn me te primitief met de erg kleine knopjes, het beperkt aantal parameters en zonder de mogelijkheid om patches op te slaan. Deze Monologue is ondanks dat het geen full size toetsenbord heeft in mijn optiek een volwaardige synthesizer, met voldoende mogelijkheden tot klankvariaties, fatsoenlijke knoppen, een handige display en patchmemory.

Ik vraag me af of de van de 100 geheugenplekken er maar 20 beschikbaar zijn voor eigen klanken, of dat de overige 80 overschreven kunnen worden? Wel handig dat er een USB-connectie is voor o.a. het opslaan van data.

KORG is goed bezig. Volgende synth: een 12-stemmige poly? :okdan:
 
Flinke value ! Dat acid gescheur klonk ook helemaal prima, en dan kun je er nog de interne distortion overheen knallen. Ben benieuwd hoe lomp de bas is. Dit vs de tb-03? Ik zou het wel weten...

Voor mij niet echt nuttig aangezien ik al een dikke monobak heb, maar desalniettemin verleidelijk om er bij te nemen :P
 
Back
Top