Korg monologue

Die drive klinkt voor geen kloten. Waarom noemen ze die parameter niet gewoon "Paracetamol"? :stupid
 
Compleet lofi pielbakje hoor. :okdan:
 
299 is idd een mooie prijs en Korg is van de grote 3 (Roland, Yamaha & Korg) het beste bezig:
Vernieuwend en betaalbaar, echte instrumenten met karakter, gemaakt voor muzikanten.

Maar snap niet dat ze er geen fullsize keyboard instoppen...

Daar betaal ik graag 25€ meer voor of maak desnoods een desktop/19" module zonder keys maar met extra realtime controls...
 
Wauw :D
Al lang geen analoge synth meer gehad maar deze is een must.
Microtuning op een analoge synth is extreem zeldzaam en dan ook nog op zo'n perfect synthje voor zo'n prijs..
Dit lijkt mij een soort moderne 303 en dan beter.
En Aphex Twin presets :) (mocht je het nog niet kennen, luister eens naar "Analord", is een alias van hem en doet daar leuke acid achtige dingen met analoge synths enigszins in de richting van sommige demo geluiden van de Monologue
)
 
jammer dat de gekleurde panels niet van geanodiseerd alu zijn,dat had wel nog meer fanzy geweest
 
welke dan?

Hehe :)

Arp oddyssey en de dominion 1

Maar voor de duidelijkheid : dat is voor mij persoonlijk zo.
En ik wil al helemaal niet andere synths hiermee afzeiken. Of heimelijk zeggen dat ik je een loser vindt als je een andere mono synth gebruikt of dat soort dingen.

Zei ik twee? Korg MS 20 is eigenlijk ook wel favoriet qua klank. Toch heeft de oddysey mijn voorkeur qua sound .
Dominion is een verhaal apart.

Ik denk ook dat deze monologue best een heel tof instrument is. Maar ik word en beetje gek van al die analoge bassynths die uitgebracht worden de laatste tijd. Ze hebben allemaal wel wat.
 
Staat ook op de Korg pagina inmiddels, maar voor gemak:
https://soundcloud.com/korg/sets/monologue-sound-demos
Klinkt wat mij betreft goed hoor.. Veel kleuren mogelijk en filter klinkt perfect acid achtig, heb ik veel liever dan een 24db moog achtig filter.

edit: bedoeling was de playlist te embedden. misschien zo dan?:
https://soundcloud.com/korg/sets/monologue-sound-demos
 
Nou, ik vind het , na die andere video gezien te hebben best een behoorlijk beestje, zeker voor dat geld .
 
Sindsdien omschrijf ik de oscillatoren als "Nintendo oscillatoren". Dunnetjes en computer achtig

Ik had dat helaas vaker bij meer geluiden zelfs. Alsof ik aan het spelen was met een transistorradio. Daar ben ik zelf uiteindelijk op afgeknapt. Voordat ik de Minilogue verkocht heb ik een nog track gemaakt met de voor mij beste sounds die ik er uit kon halen. Een soort aandenken. Ik zal die als ik tijd heb morgen posten bij tracks
 
De beste sounds als aandenken? Dan vergroot je de kans dat je spijt kijgt van dat je hem hebt verkocht. Als je nou eens een track maakt met geluiden waarom je besloot hem weg te doen! ;)

Hoewel ik de prijs en mogelijkheden van de tegenwoordige KORG synths prima vind, kan ik de klankkleur ook niet zo waarderen. Het klinkt allemaal zo korrelig. Liever toch een vet MOOG-filter. Hopelijk komen van andere merken concurrerende synths met een ander klankkarakter.
 
Ik vind die LFO bewegingen in het audiobereik wel leuk, verders doet het maar een ding, de wetenschap dat ergens volgend jaar iedereen ze weer voor een prikkie wegdoet als Korg met een Multipolylogue komt :D
 
Korg is juist het vetste merk wat je vandaag kan kopen, vele malen beter dan die digitale Rolands,
en ze hebben ook nog veel keuze, ik zou al die analoge synthjes wel willen hebben, ARP en alles.
Korg is een betere koop dan dave smit instruments en roland tegelijk.

Iedereen zijn smaak toch? :)

Maar al die kleine bakjes en minitoetsjes zijn het niet voor mij (en de klank kan mij ook niet echt bekoren).
 
echt een gaaf ding, tweede video veel coole geluiden, vier zichtbare modulation lanes heel dik!
en het formaat is tenminste nog werkbaar, had t ook liever groter gezien maar helaas.
stuurt ie ook die automation midi uit?
 
Ja het is juist ook die modulation lanes in combinatie met 303 achtige step sequencer wat enorme expressieve potentie geeft lijkt me :)

Hee maar weet iemand wat die AUDIO IN jack doet?? ;)
Dat is niet de sync.. lijkt alsof je audio door het filter, de drive en misschien zelfs (maar waarschijnlijk niet) ringmod kunt gooien?
Dat zou helemaal geweldig zijn.
 
Na een aantal demos gehoord te hebben moet ik wel toegeven dat het aardig wat synth is voor dit geld.
Natuurlijk moet de klankkleur je aanstaan maar in dat genre vind ik hem beter dan die Arturia synthjes...
Maar mijn Novation BassStation 2 en Moog Sub 37 zou ik er toch de deur niet voor uit doen... :D
 
Back
Top