DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 175
Last edited by a moderator:
Natuurlijk is het jammer dat de kick en de snare niet helemaal je dat zijn maar ik vind jullie benadering niet helemaal correct.
Ik heb een Waldorf Blofeld en het zou van mij ook niet reëel zijn om te zeggen dat de Blofeld niet geweldig is omdat ik er niet zo'n warme analoge bass uitkrijg.
Daar koop je een Blofeld niet voor maar meer voor het ambiënt werk en de pads, daarin exelleert hij nou juist.
Juist de workflow, de intuïtieve bediening is nou juist de sterke kant van de Brute en dan moet je kijken of hij qua sound in je setup past of (nog beter) wat je ermee zou kunnen doen wat buiten je comfortzone ligt en wie weet gaat er een nieuwe wereld voor je open?
Dan kom je verder dan te zeggen waar hij niet zo sterk in is, als je vindt dat ie op bepaalde punten niet voor jou voldoet koop dan wat anders.
Ik weet niet of Arturia een 909 bak wilde maken, als dat zo is dan hebben ze hun huiswerk niet goed gedaan en dat verbaast me dan wel.
Wat ik veel erger vind is dat Arturia toch in kwalitatief opzicht steekje laat vallen want er zijn best wel wat klachten over de generator van de maracas die uitvalt.
Hier een clip waarvan ik vind dat de Brute heel lekker gaat.

 
Juist de workflow, de intuïtieve bediening is nou juist de sterke kant van de Brute en dan moet je kijken of hij qua sound in je setup past of (nog beter) wat je ermee zou kunnen doen wat buiten je comfortzone ligt en wie weet gaat er een nieuwe wereld voor je open?

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar als de geluiden je niet aanspreken of irriteren dan heb je aan die hele workflow en bediening helemaal niets. In eerste instantie gaat het toch om de geluiden, als die het niet zijn houdt het snel op. Hoe jammer ook. Ik wacht gewoon op de Drumbrute 2, als die er ooit komt.
 
Ja, en dan hoop ik op een DrumBrute 2 met een soundengine die minstens net zo goed is (of liever nog beter) als de Tanzbär. 8o En dat voor dezelfde prijs als de DB nu kost. 8~ En de betrouwbaarheid (geen uitval / bugs, enz. ) moet 99,9 % in orde zijn.

Juist de workflow, de intuïtieve bediening is nou juist de sterke kant van de Brute...
Daar ben ik het helemaal mee eens! :)

...dat de Blofeld niet geweldig is...
Die vind ik wel goed, hoe ik die niet heb. :okdan:
 
er zijn best wel wat klachten over de generator van de maracas die uitvalt.
Hier een clip waarvan ik vind dat de Brute heel lekker gaat.

https://www.youtube.com/watch?v=9TFgNfh2fGs

Zonder maracas is het geen feest!

Hier een clip waarvan ik vind dat de Maracas heel lekker gaan:



Sorry ik kan al 30 jaar aan niks anders denken als ik maracas zie of het woord hoor ;{
 
Sorry ik kan al 30 jaar aan niks anders denken als ik maracas zie of het woord hoor ;{
Je bent niet de enigste, maar ik heb het met...


Wees verstandig mensen: Laat de DrumBrute in de muziekwinkel te koop staan!
 
Nou de maracas van de clips blijven het wel doen itt die van de Brute. :P

Maar on topic; het is toch wel erg dat er kwalitatief weer wat mis is met een arturia produkt.
Wat dat betreft; mocht er ooit een versie 2 uitkomen dan kan je het best een tijdje wachten met kopen om te kijken of er nog iets stuk gaat bij dat ding.
 
Maar on topic; het is toch wel erg dat er kwalitatief weer wat mis is met een arturia produkt.
Dat noem ik de Franse stokbrood 'degelijkheid'...kijk bijv. maar naar Max Verstappen bij wie z'n Renault motor ook steeds ontploft. :D

Ik heb met mijn minibrute anders geen problemen! (oke, hij staat praktisch gezien nooit aan) :D
Durf je 'm niet aan te zetten of zo?! :D
 
Fransozen en electronica zijn inderdaad vaak een ongelukkige combinatie. Als ze tussen 2 stakingen door al eens een dagje werken, is het veelal 'met de Franse slag'. Gebeurt het werk na de lunch, zit er waarschijnlijk ook nog een fles wijn in. Dat gaat nooit goed natuurlijk :D
 
Ik heb ook de DB, en bewust geen TR8. Die laatste mist ook gewoon iets voor mij, de geluiden waren wel ok na een half uurtje pielen, workflow ook wel OK, maar niks spannends aan. De DB is inderdaad zeker op het vlak van de bassen niet de meest uitdagende bak, maar het is wel een fijne simpele basis drum bak. Eenvoudig in het gebruik zonder diepe menu's.

Ik moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment alle kanalen apart op een mixer aangesloten had, en dan is ie wel echt top, dan zie je dat dit wel een pluspunt kan zijn als je dit zo aan kan sluiten. Je kan veel subtieler spelen met de mute en de niveau's (mixer ondersteund ook mute), maar via de mixer ook nog eens de send/returns in zetten om de bass door wat distortion heen te jagen (en wat delay..serieus..) is echt top. Maar goed dan ga ik een beetje buiten primair de DB zelf om natuurlijk:).

Oftewel ik vond het idd een makkelijke bak om snel inspiratie mee op te doen en sounds te bouwen, met genoeg mogelijkheden, behalve die flut filters bovenin :P..
 
Is het mogelijk om via midi automation te zenden of iets dergelijks ik wil namelijk met me daw alle knoppen kunnen aansturen is dat mogelijk ?
 
Bij de Drumbrute is het bekend dat een aantal van de oudere modellen problemen hebben met oa de maracas, snare enz ... https://www.arturia.com/faq/drumbrute/drumbrute-irregular-snare-clap-tambourine-and-maracas

Idd, ik had dat probleem.
Sommige geluiden waren distorted en vielen soms aan/uit (heb dat ook zo opgenomen voor een song ... zo echt analoog hé, dat leeft ;)

Arturia gecontacteerd, via DHL (gratis) mogen opsturen. Na x aantal weken terug ontvangen.

All good. Goeie service.
 
Back
Top