DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 175
Last edited by a moderator:
Ik hou er nog wat vertrouwen in dat er toch snel iets van een update komt. Ik heb ook een bevestiging van arturia dat ze er aan werken..

Heb trouwens geen last van een sync bug oid. Wel is die bug mbt note repeat irri.
Heel fijn dat Arturia aan deze bugs werkt, maar hoe lang zal dit wel niet gaan duren? Niemand heeft denk ik zin om daar maanden (of nog langer) op te gaan wachten!
 
Din sync kabel?? Weet iemand waar die te vinden? Ik heb een drumbrute nu (toffe bak!), maar wil em graag syncen met mn cr8000. Dan heb ik dus een 3,5mm -> din sync kabel nodig. Maar welke??
Zou zoiets werken?
https://www.allekabels.nl/din-kabel/130/6468/din-jack-kabel-5-polig.html

(Ik had arturia al gemaild, maar daar kwam ik helaas niet veel verder mee...)
 
Ha Freelander, dank, die bij Bax had ik ook al gezien, maar die wordt geadverteerd als midi-kabel en voor zover ik weet zitten er bij de beatstep pro 2 verschillende kabels (althans qua kleur) in de doos, 1 voor midi en 1 voor din sync.
Volgens de beatstep pro manual:
- Two MIDI adapter cables (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, gray)
- One DIN adapter cable (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, black)

Dat zou suggereren dat het verschillende kabels zijn, of zijn ze functioneel identiek??
 
De Drumbrute is weer ruim op voorraad bij Bax voor de oorspronkelijke prijs (€449)
 
Er is trouwens nu een update van de firmware downloadable! Ik zie het ook toevallig, maar zo is even proberen.
 
Ha Freelander, dank, die bij Bax had ik ook al gezien, maar die wordt geadverteerd als midi-kabel en voor zover ik weet zitten er bij de beatstep pro 2 verschillende kabels (althans qua kleur) in de doos, 1 voor midi en 1 voor din sync.
Volgens de beatstep pro manual:
- Two MIDI adapter cables (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, gray)
- One DIN adapter cable (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, black)

Dat zou suggereren dat het verschillende kabels zijn, of zijn ze functioneel identiek??

Sorry, beetje vertraagde reactie.... ze zijn verschillend, dus niet identiek.
 
Heel fijn dat Arturia aan deze bugs werkt, maar hoe lang zal dit wel niet gaan duren? Niemand heeft denk ik zin om daar maanden (of nog langer) op te gaan wachten!


Check (if not done yet) de nieuwe OS voor de Drumbrute op de Arturia site.
Ik heb deze er nu instaan en al getest. De sequence is nu rocksolid, welke note repeat je ook doet hij blijft keurig in sync. :)
 
Mijn ervaring is dat de updates van Arturia snel en doeltreffend zijn. (Dat was bij de Tempest destijds wel een drama...)
De DB werkt als een speer en de sequence is muurvast, kortom: Veel plezier voor een bescheiden prijs !
 
Check (if not done yet) de nieuwe OS voor de Drumbrute op de Arturia site.
Ik heb deze er nu instaan en al getest. De sequence is nu rocksolid, welke note repeat je ook doet hij blijft keurig in sync. :)

Hmmm, ik vraag me af of dit dan ook naar de BeatStep Pro gaat komen. Het lijkt mij toch dat de DB sequencer hier van is afgeleid maar ik kreeg de BSP nooit 100% betrouwbaar.
 
Hmmm, ik vraag me af of dit dan ook naar de BeatStep Pro gaat komen. Het lijkt mij toch dat de DB sequencer hier van is afgeleid maar ik kreeg de BSP nooit 100% betrouwbaar.

Ze lijken qua sequencer op elkaar, maar toch ook weer niet.. Dus ik weet niet zeker of ze van
elkaar afgeleid zijn..
Wat bedoel je met betrouwbaar?
 
Ze lijken qua sequencer op elkaar, maar toch ook weer niet.. Dus ik weet niet zeker of ze van
elkaar afgeleid zijn..
Wat bedoel je met betrouwbaar?

Regelmatig uit sync wanneer midi slave, vreemd gedrag via midi (af en toe ontbrekende noten bijv.) en de global pitch/ gate shift die niet altijd identiek wilde werken. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
 
Regelmatig uit sync wanneer midi slave, vreemd gedrag via midi (af en toe ontbrekende noten bijv.) en de global pitch/ gate shift die niet altijd identiek wilde werken. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

De sync heb ik nog niet getest op de DB. Dat ga ik zo is testen.
 
Back
Top